Gå til innhold

Kan overfølsomhet være tegn på Adhd selvom man klarer å holde roen kroppslig??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke mye lyder, er veldig sensitiv for kritikk og blir fort sliten av folk. Kan det være adhd? Eller mest dannsynlig noe annet? 

Anonymkode: cc2c4...513

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som autisme, det er ikke vanlige symptomer på ADHD. 

Anonymkode: 5691e...37a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Høres mer ut som autisme, det er ikke vanlige symptomer på ADHD. 

Anonymkode: 5691e...37a

Har iallefall ikke autisme. Kanskje en ADD. 

• Liker 1
Gjest Celina holmkold
Skrevet

Du bør sjekke deg hos legen eller psykiater. De symptomene i deg selv er ikke en grunn til å ha Adhd, men kanskje du har andre praktiske utfordringer i hverdagen som gjør at du mistenker adhd? 

AnonymBruker
Skrevet

Copy+of+Diffuse+Identity+(3).png

Anonymkode: a7364...641

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Orker ikke mye lyder, er veldig sensitiv for kritikk og blir fort sliten av folk. Kan det være adhd? Eller mest dannsynlig noe annet? 

Ut i fra hva jeg har lest er alt dette vanlig ved adhd, selv om det kanskje ikke er et symptom/diagnosekriterie i seg selv.

Hvis du sliter med å komme i gang med oppgaver, sliter med å beregne tid og har konsentrasjonsvansker i tillegg til dette er det verdt å ta en tur til lege. 

Anonymkode: eb24c...a38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, dette er helt vanlige personlighetstrekk. Hvorfor hopper du rett til at det må være en diagnose?!

Anonymkode: 4ef28...cd3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Har du noen andre symptomer? Ellers er det jo veldig spesielt å mistenke ADHD kun basert på disse tingene alene. 

Anonymkode: 3dc3d...53f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen diagnoser men jeg er veldig var på høye lyder. Det gjør rett og slett vondt langt inni hodet med f.eks unger som skriker eller noen som spiller alt for høy musikk. Har vel bestandig vært sånn. Så har ikke den store tålmodigheten med masse barn pga lydene som går igjennom marg og bein til meg. 

Anonymkode: 2a26e...a37

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har adhd og sliter litt med dette..

Anonymkode: 533d5...404

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ut i fra hva jeg har lest er alt dette vanlig ved adhd, selv om det kanskje ikke er et symptom/diagnosekriterie i seg selv.

Hvis du sliter med å komme i gang med oppgaver, sliter med å beregne tid og har konsentrasjonsvansker i tillegg til dette er det verdt å ta en tur til lege. 

Anonymkode: eb24c...a38

Sliter med å komme Igang med det som i det hele tatt må gjøres. Hvis for eks jeg får en liten kjapp ting å fullføre på nettet, kan jeg bruke dagesvis på å fullføre eller åpne dette. Kan også lese ting 3-4ganger før jeg "forstår" det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...