Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke vært på ferie siden korona kom, dette året ble det planlagt en skikkelig tur, jeg og kjæresten og noen venner. Vi skulle reist neste uke. Jeg har blitt syk, jeg blir sendt til hasteundersøkelser på sykehuset og de vil pågå fra neste uke og utover, det kan være snakk om alvorlig sykdom, derfor går det fort nå.

jeg ble redd, sjokkert og nummen på en gang, men nå har jeg også nettopp hatt en samtale som nesten ble til en krangel hvor kjæresten min insisterer på å dra på tur, for det første pga summen det kostet, avtalen med venner osv, og at vi ikke har vært noe sted på lenge. 

Jeg ble sint og lei meg fordi jeg trodde han ville blitt igjen med meg og støttet meg, men han sier han kan holde kontakt over telefon og nett. 

Hadde dere syns det var okei at han bare dro?

Anonymkode: 91379...857

• Liker 2
  • Hjerte 27
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg forventet at samboeren ble hjemme og støttet meg. Hadde han vært i den situasjonen så hadde selvsagt jeg blitt hjemme med han. 

Anonymkode: 3de7d...3b3

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår han alvoret? Man kan ofte få litt sjokk av en slik beskjed, tar gjerne litt tid før det synker skikkelig inn. 

Anonymkode: 6696d...654

• Liker 16
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forstår han alvoret? Man kan ofte få litt sjokk av en slik beskjed, tar gjerne litt tid før det synker skikkelig inn. 

Må si jeg har et sterkt håp om at han ringer i morgen med en annen reaksjon, føler meg helt alene nå, og det er en grusom følelse, jeg er redd og finner ikke roen

• Liker 1
  • Hjerte 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenkte på det samme, kan tenkes han er i sjokk slik at han ikke tenker helt klart. 

Om han fortsatt vil reise når det synker litt inn ville jeg nok dratt fra fyren, om han faktisk bryr seg ville han blitt hjemme når det er mistanke om alvorlig sykdom. 

Anonymkode: 4facd...18e

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han svikter deg så voldsomt nå at du aldri vil kunne bære det. Forholdet er over. 

Det samme har skjedd meg. Jeg klarte ikke å leve med at den jeg skulle ha støtte i fra, min aller nærmeste, ga seg faen. 

Menn er stygge når dama blir syk. Vend deg mot noen andre nå, la han dra, og når du har fått litt kontroll på sykdom så dumper du han. Jo før jo bedre. 

Anonymkode: 2ed64...040

• Liker 22
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere får igjen penge fra forsikring når du er blott akutt syk. Uakseptabelt at kjæresten din tenker å reise! Det er dumpegrunn!!

Anonymkode: 49ae2...daa

• Liker 31
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Dere har vel reiseforsikring så dere får tilbake penger for turen?

Anonymkode: 7ed97...c9d

• Liker 19
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Og TS. Snakk med legen i morgen. Du må ha sovepiller og en avtale om at du kan få beroligende om behov. 

Snakk med dine foreldre, dine søsken, dine venner og med sykepleien. For dette blir veldig, veldig tøft for deg. 

Syk, og kjæreste som svikter. Det er faen så ille! 

Anonymkode: 2ed64...040

• Liker 14
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi har ikke vært på ferie siden korona kom, dette året ble det planlagt en skikkelig tur, jeg og kjæresten og noen venner. Vi skulle reist neste uke. Jeg har blitt syk, jeg blir sendt til hasteundersøkelser på sykehuset og de vil pågå fra neste uke og utover, det kan være snakk om alvorlig sykdom, derfor går det fort nå.

jeg ble redd, sjokkert og nummen på en gang, men nå har jeg også nettopp hatt en samtale som nesten ble til en krangel hvor kjæresten min insisterer på å dra på tur, for det første pga summen det kostet, avtalen med venner osv, og at vi ikke har vært noe sted på lenge. 

Jeg ble sint og lei meg fordi jeg trodde han ville blitt igjen med meg og støttet meg, men han sier han kan holde kontakt over telefon og nett. 

Hadde dere syns det var okei at han bare dro?

Nei, ikke i det hele tatt. Når det kan være alvorlig sykdom, så reiser man ikke ifra.

:klem:

Anonymkode: 76768...97b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så godt med støtte og gode ord, er i sånn halvsjokk og prøver å distrahere meg med internett og dumme tv-serier, har enda ikke fortalt det til venner eller familie for alt har gått Så fort, jeg ville helst slippe å snakke høyt om det til vi vet mer, så lenge jeg kunne dele det med ham, og vi var to om det. Føler meg så alene, skal ringe noen i morgen. 

• Liker 3
  • Hjerte 26
  • Nyttig 2
Skrevet

Har dere betalt reisen med master kort eller har reiseforsikring(noe som burde være en selvfølge) så får dere igjen pengene. Dere er kjærester, så hans del blir sannsynlig også dekket. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Angående pengene så har jeg ikke tenkt så langt selv, det ble betalt av meg, jeg har reiseforsikring, så fikk jeg hans del av ham senere. Vet ikke om han har, eller om det dekkes via meg, eller hva. Jeg tenkte ikke en gang på at det var et alternativ, å ikke la være å dra pga pengene 

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så godt med støtte og gode ord, er i sånn halvsjokk og prøver å distrahere meg med internett og dumme tv-serier, har enda ikke fortalt det til venner eller familie for alt har gått Så fort, jeg ville helst slippe å snakke høyt om det til vi vet mer, så lenge jeg kunne dele det med ham, og vi var to om det. Føler meg så alene, skal ringe noen i morgen. 

Fint at du skal ringe noen i morgen. Som de andre har sagt over meg her, synes jeg også at han svikter deg. En reiser ikke fra samboeren i en slik alvorlig situasjon.

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan syk er du og hva sier legen? Tenker det har mye å si. Skjønner man ikke kan få en fin ferie når det er slik, men kan undersøkelsene utsettes? Kan dere ha deres "siste" ferie på lenge før behandlinger og undersøkelser trer inn? Tenke på noe annet noen dager? Forstår hvis det ikke er mulig å legge bekymringer og helse på is, men bare en tanke.

Anonymkode: 61ccc...e24

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan syk er du og hva sier legen? Tenker det har mye å si. Skjønner man ikke kan få en fin ferie når det er slik, men kan undersøkelsene utsettes? Kan dere ha deres "siste" ferie på lenge før behandlinger og undersøkelser trer inn? Tenke på noe annet noen dager? Forstår hvis det ikke er mulig å legge bekymringer og helse på is, men bare en tanke.

Anonymkode: 61ccc...e24

Jeg spurte faktisk ene legen om det, hun så på meg som om jeg var gal, og sa at det blir maks en uke ventetid pga alvorlighetsgraden, og at det ikke kan vente med utredning.. 

• Liker 5
  • Hjerte 24
AnonymBruker
Skrevet

Pengene får dere vel igjen på forsikring?! Bare å få legeerklæring, så gjelder det begge hvis dere bestilte reisen sammen. Som noen sier, kan det være at han ikke forstår alvoret. 

Anonymkode: 3a65d...009

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg spurte faktisk ene legen om det, hun så på meg som om jeg var gal, og sa at det blir maks en uke ventetid pga alvorlighetsgraden, og at det ikke kan vente med utredning.. 

Hvis det er snakk om kreft, kommer du inn i pakkeforløp, innen 7 dager. Mener å huske at hvis du selv lar vær å komme på timen, så mister du garantier fremover. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Angående pengene så har jeg ikke tenkt så langt selv, det ble betalt av meg, jeg har reiseforsikring, så fikk jeg hans del av ham senere. Vet ikke om han har, eller om det dekkes via meg, eller hva. Jeg tenkte ikke en gang på at det var et alternativ, å ikke la være å dra pga pengene 

Den totale reisen dekkes, altså for begge. Det gjorde den for oss da mannen ble syl for noen år siden. Fikk refundert for oss og barna. 

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...