Gå til innhold

Gråt foran ungene mine.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor. Men jeg jobber masse, har en jobb som er krevende psykisk. Jobber på dement avdeling, lukket/skjermet. 

Jeg har gått gjennom et brudd nylig, ett år siden. Og var nede i gamlehuset for å hente tunge møbler. Treffer da min eks med sin kjæreste ved siden av. Mye minner fra huset...Da jeg og sønnen min skulle bære opp dette møbelet og vi ikke fikk det opp trappen, så ble jeg så sliten at jeg plutselig ukontrollert begynte å gråte. Foran han og broren på 5år. Det irriterer meg at jeg ikke fikk kontroll på det, at mamma griner. Var det stress som gjorde dette? Andre som har gjort dette? 

Anonymkode: 3b1c0...099

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Barn har ikke vondt av å se foreldre vise følelser. Bare å forklare at du er litt lei deg for tiden men at det ikke er noe farlig. 

Anonymkode: 4aeab...3d8

• Liker 18
Skrevet

Jeg gråter ofte foran mine barn,her i huset er det lov og vise det vi føler.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Det er helt greit å gråte, bare forklar de hvorfor du ble lei deg, barn tåler mer enn du tror. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, flere ganger. Jeg tenker det er greit at ungene ser at vi voksne også kan bli lei oss og gråte. Det viktigste er å snakke om det og gjerne forklare at nå er du litt sliten og at det har vært litt mye for deg. Unger lurer på så mye så for å unngå for mye grubling og usikkerhet kan det være greit å være åpen med de. Husk også å bekrefte at det går over og vil gå bra ❤️ 

Anonymkode: 7df71...184

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, flere ganger. Jeg tenker det er greit at ungene ser at vi voksne også kan bli lei oss og gråte. Det viktigste er å snakke om det og gjerne forklare at nå er du litt sliten og at det har vært litt mye for deg. Unger lurer på så mye så for å unngå for mye grubling og usikkerhet kan det være greit å være åpen med de. Husk også å bekrefte at det går over og vil gå bra ❤️ 

Anonymkode: 7df71...184

Ja jeg måtte si til de at jeg ikke var lei men, men jeg var sliten. Femåringen spurte hvorfor jeg var lei meg, han ble stille. 

Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke klarte å holde tilbake. Tror det var mye tanker i hodet. Og frustrasjonen ekstra stor når jeg ikke fikk opp denne tunge greia. 

AnonymBruker
Skrevet
Scoops skrev (15 minutter siden):

Jeg gråter ofte foran mine barn,her i huset er det lov og vise det vi føler.

Jeg har nok vokst opp med det motsatte. Derfor rart for meg å gråte foran de. Ts❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har nok vokst opp med det motsatte. Derfor rart for meg å gråte foran de. Ts❤

Da må du prøve og snu det slik at det for de blir naturlig ❤️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har grått mange ganger mens barnet mitt har sett det. Noen ganger fordi jeg har vært sliten, og særlig når barnet mitt var i værste trassalder. Her i huset viser vi følelser, både at vi er triste, sinte, glade osv. Det er helt okei☺️

Anonymkode: 4b18d...cb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gråter foran mine barn. Selvsagt ikke ofte, men det tipper over noen ganger. Jeg forklarer dem hvorfor jeg gråter og jeg mener at det er bra for dem at de får se alle slags følelser (innenfor visse rammer). Snakk med barna om det i ettertid også, og sett ord på følelsene ❤️ 

Anonymkode: ac68b...70b

• Liker 1
Skrevet

Kjære deg❤️ fikk vondt av deg, men vit dette. Det er lov å vise følelser. Men for barn er det viktig å forklare hvorfor. Er det ikke bedre å gråte det ut, enn at begeret evnt flyter over og feks blir en negativ retning? 

Jeg håper du har noen å prate med, det tror jeg kan være godt for deg. Du skal jo både takle jobb og være en tilstedeværende mor. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja jeg måtte si til de at jeg ikke var lei men, men jeg var sliten. Femåringen spurte hvorfor jeg var lei meg, han ble stille. 

Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke klarte å holde tilbake. Tror det var mye tanker i hodet. Og frustrasjonen ekstra stor når jeg ikke fikk opp denne tunge greia. 

Du virker som du har det vondt❤️Og det er klart det ripper opp i ting når du er i det gamle huset og må forholde deg til eks med ny kjæreste. Du får trykket alt som kunne vært opp i ansiktet. 

Hvis du er sliten i tillegg, ja da kokte det over. Og det er ikke noe galt i det. Tvert i mot er det veldig sunt å få det ut. Og du er et bra forbilde for barna dine ved å vise vanskelige følelser.

Ta vare på deg selv! Og lytt til kroppen og følelsene dine.

Anonymkode: a81a5...1e7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du virker som du har det vondt❤️Og det er klart det ripper opp i ting når du er i det gamle huset og må forholde deg til eks med ny kjæreste. Du får trykket alt som kunne vært opp i ansiktet. 

Hvis du er sliten i tillegg, ja da kokte det over. Og det er ikke noe galt i det. Tvert i mot er det veldig sunt å få det ut. Og du er et bra forbilde for barna dine ved å vise vanskelige følelser.

Ta vare på deg selv! Og lytt til kroppen og følelsene dine.

Tror nok det helst lå i det ja, at jeg kjører inn i gården og huset vi bodde i 7år - samtidig som den nye kjæresten kommer ut på plenen. Etter en lang dag i ettertid, så tippet jeg bare over. Pleier faktisk kun å gråte alene, innpå badet eller i bilen så ikke barna ser det. Selvom det er ingen skam å vise følelser, det er jo bare fint. Bare meg som ikke vil føle meg "stakarslig". Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Vi er bare mennesker vi foreldre også❤️ Det er faktisk bra at ungene ser at vi ikke er maskiner. Forklar at du var lei deg, men at det går bedre nå, og at det ikke har med dem å gjøre (barn tenker gjerne at alt har med dem å gjøre). Jeg tror det e sunt at barna ser følelser fra oss voksne.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror nok det helst lå i det ja, at jeg kjører inn i gården og huset vi bodde i 7år - samtidig som den nye kjæresten kommer ut på plenen. Etter en lang dag i ettertid, så tippet jeg bare over. Pleier faktisk kun å gråte alene, innpå badet eller i bilen så ikke barna ser det. Selvom det er ingen skam å vise følelser, det er jo bare fint. Bare meg som ikke vil føle meg "stakarslig". Ts

Ikke noe stakkarslig over dette❤️Du har god grunn til å være lei deg. 

Tror vel voksne flest foretrekker å gråte alene, men jeg syns faktisk det er modig at du gjorde det foran barna, selv om det ikke kom helt frivillig. De har helt sikkert sørget over dette, og her bekreftet du at dette er noe å sørge over. 

Håper du også har andre voksne og støtte deg på! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi mødre skal være så selvsikker og sterke overfor barna våre. Men vi er mennesker som kan vise følelser også ❤️ 

Anonymkode: 99447...5c7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke noe stakkarslig over dette❤️Du har god grunn til å være lei deg. 

Tror vel voksne flest foretrekker å gråte alene, men jeg syns faktisk det er modig at du gjorde det foran barna, selv om det ikke kom helt frivillig. De har helt sikkert sørget over dette, og her bekreftet du at dette er noe å sørge over. 

Håper du også har andre voksne og støtte deg på! 

Takk for gode ord. Alt er bare så kaotisk i livet og klart det til nå med å holde meg for å gråte. Har barna mest hos meg og humøret til femåringen svinger litt. Mye for han også med plutselig ny stemor i bildet. Sofaen får jeg fortsatt ikke opp trappen og alt står hodet her. 😅 Jeg gleder meg til den dagen jeg har en mann i livet mitt. ❤

• Hjerte 1
Skrevet

Ja jøss, ungene har bare godt å se at foreldrene har følelser, har selv grått foran mine barn etter å ha vært ute og sjekket hytten, hvor tomten er overgrodd!

AnonymBruker
Skrevet

Er da helt normalt å vise hele følelsesregisteret 😊 de er barna dine, dine nærmeste, gjengen din, den harde kjerne. Klart du kam gråte! Du kan til og med snakke med dem om at du er sliten, synes det var en vanskelig situasjon, de blir ikke psykologen din av den grunn.

Anonymkode: 88a4b...16e

Skrevet

For ett år siden og fram til nå har det vært graviditet, hormoner, fødselsangst, barseltårer, og en 3åring i forferdelig trass og daglige meltdowns og krass hyyyyling så babyen blir redd og jeg sint og kjefter. OM jeg har grått foran barna? 😅

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...