Gå til innhold

Var egglederen egentlig tett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har akkurat vært hos klinikk Hausken for å sjekke egglederen min (har fjernet en eggstokk på ene siden tidligere). Da hun sprøytet inn kontrastvæske rant alt gjennom men det gikk litt tregt. Hun sa at vi «mest sannsynlig» ville trenge ivf. Det jeg lurer på er hvor tett egglederen egentlig er mtp at kontrasvæsken faktisk rant gjennom? Noen innspill? 🥹

Anonymkode: 87d64...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har akkurat vært hos klinikk Hausken for å sjekke egglederen min (har fjernet en eggstokk på ene siden tidligere). Da hun sprøytet inn kontrastvæske rant alt gjennom men det gikk litt tregt. Hun sa at vi «mest sannsynlig» ville trenge ivf. Det jeg lurer på er hvor tett egglederen egentlig er mtp at kontrasvæsken faktisk rant gjennom? Noen innspill? 🥹

Tror ikke den er tett siden det rant gjennom og  den er etterpå mer åpen etter en sånn skylling. Fant de noe annet feil? Jeg tror private er snare til å foreslå ivf. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare, kanskje de er redd for ekstrauterin graviditet? Tryggere med ivf kanskje? Bare noen tanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Laura80 skrev (3 minutter siden):

Tror ikke den er tett siden det rant gjennom og  den er etterpå mer åpen etter en sånn skylling. Fant de noe annet feil? Jeg tror private er snare til å foreslå ivf. 

Ingenting annet enn det, var på full utredning fordi jeg ikke har blitt gravid de siste 10 månedene (ingen barn fra før) og tett eggleder var konklusjonen. Takk for svar ☺️ Er det noen som vet hvordan det ser ut med kontrastvæske dersom egglederen er pottetett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Eggleder trenger ikke være helt tett for at det er et problem. Jeg har arrvev på eggleder, kontrastvæske rant tregt igjennom og ble anbefalt ivf for risikoen for svangerskap utenfor livmoren er så høy og kan bli livstruende. Da ville de også i såfall måtte fjerne alt, og det ville blitt enda mer komplisert. Dette gjennom det offentlige. 

Anonymkode: 3ad5a...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...