Gå til innhold

Klarer ikke spise sukker uten dårlig samvittighet/skam

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ganske opptatt av å spise sunt. Opplever at når jeg spiser godteri/søtsaker så får jeg dårlig hud. 

Det startet med at jeg hadde godtestopp mellom påske og sommer i fjor. Så spiste jeg litt snop i ferien men så full stopp frem til jul igjen. Jeg er da veldig streng med meg selv, spiser heller ikke syltetøy etc. 

Problemet nå er at jeg begynner å lure på om jeg har et begynnende problem med mat. Jeg tenker stadig på hvordan spise mest mulig sunt. Spiser jeg en liten sjokoladebit f.eks får jeg veldig dårlig samvittighet etterpå. I går hadde sønnen min bursdag og jeg spiste en muffins sammen med de andre. Fortsatt dårlig samvittighet for det. 

Jeg vil jo ikke få noe problemer med mat.. men har jeg det? Eller overtenker jeg? 

Anonymkode: 6b67e...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du kun spiser sukker i selskap, bursdag og høytider men eller er flink, ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet. 

Det blir kanskje litt verre når du finner på unnskyldninger for å putte i deg litt sukker eller begynner å spise i smug. Så synes ikke det høres ut som du har noen problemer per nå. Et kakestykke i bursdag er helt innafor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blizz1 skrev (Akkurat nå):

Om du kun spiser sukker i selskap, bursdag og høytider men eller er flink, ville jeg ikke hatt dårlig samvittighet. 

Det blir kanskje litt verre når du finner på unnskyldninger for å putte i deg litt sukker eller begynner å spise i smug. Så synes ikke det høres ut som du har noen problemer per nå. Et kakestykke i bursdag er helt innafor 😊

Jeg tenker mer omvendt da.. Spiser ikke sukker i selskaper heller. Skulle ønske jeg kunne spist et kakestykke uten å få dårlig samvittighet :( Kan telle på en hånd det siste året hvor mange ganger jeg har spist et kakestykke og alle gangene har jeg fått dårlig samvittighet etterpå. Føler litt at jeg har blitt for flink om du skjønner 

Anonymkode: 6b67e...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær din beste venninne, hadde du påført din bestevenninne dårlig samvittighet fordi hun spiste en kakebit i barnets bursdag? Eller sjokolade bit? Eller hadde du vifta det vekk med hånda og sagt pytt pytt det går fint?

Anonymkode: 4c9a2...1f7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...