Gjest Delilah Skrevet 19. oktober 2002 #1 Del Skrevet 19. oktober 2002 Sto å strøk duker her om dagen...(Åh, så festlig... ), da de plutselig spilte en av smurfe sangene på radioen..(de "ordentlige" smurfene altså, de med Geir Børresen. He, he) Ikke de nye "smurfhits", å nei - det var the real stuff! Ble bare plutselig såå nostalgisk da jeg hørte sangen... Var liksom 10 år igjen jeg da...! Så begynte jeg å tenke tilbake på de gode, gamle Barne-TV programmene og hva jeg likte best på Tv den gang! Her er noen av mine absolutte favoritter: - Colargol! Elsket (gjør det fremdeles..*sukk*!) den bjørnen. Skulle ønske den kom i reprise jeg.. :oops: - Andungen Kvakk-Kvakk! - "Streken" - "Det var en gang et menneske" - "Lilla Blå" (på svensk tv) - Alle seriene til Astrid Lindgren. "Pippi", "Vi på saltkråkan" og "Emil" - Jul i skomakergata - Lekestue - Titten Tei Er/var sikkert mange fler programmer og serier, men kommer ikke på fler i farten akkurat nå. En ting husker jeg imidlertid; Jeg ble vettskremt av Pompel og Pilt!....Og det har jeg hørt mange andre som ble også *LOL*.. Fortell, fortell!! Hva var/er ditt yndlings barne Tv program? Hm..kan man bli senil i en alder av 33? Er det litt tidlig å gå i barndommen igjen, eller er jeg bare i mimrehjørnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 19. oktober 2002 #2 Del Skrevet 19. oktober 2002 Jeg er 24 år, og av de tingene jeg husker best/savner er: -Colargol -smurfene -hun med de rød støvlene, var vel et romvesen? Kommer ikke på hva hun heter... -Fragglene! Syntes det var storveis når Fragglene endelig kom i reprise, satt som klistret fremfor tv sammen med ungene hver lørdag -Det var engang et menneske -Mormor og de åtte ungene! -hmm, tenke tenke... Det er sikkert mange fler også, kommer bare ikke på dem. Astrid Lindgrens filmer har jeg kjøpt på video, så de kan jeg se om og om og om igjen! Disse går forresten ofte i reprise på lørdagsbarnetv, akkurat nå er det Emil som går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Samara Skrevet 27. oktober 2002 #3 Del Skrevet 27. oktober 2002 Kjempemorsomt å mimre litt! Jeg husker at jeg elsket alle Astrid Lindgren seriene; Pippi, Marikken, Lotta i Bråkmakergata, Emil, Ronja Røverdatter osv. Andre favortitter: - Tante Grønn, Tante Brun og Tante Fiolett - Streken - Anne fra Bjørkely - To gode naboer - Heidi - Narnia - Pink Panter - Tomas det lille lokomotivet Jeg kunne sikkert ha kommet på mye mye mer, men dette var iallfall noen av programmene jeg likte aller best. Kunne faktisk tenke meg å se flere av dem igjen! - Cilia - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 27. oktober 2002 #4 Del Skrevet 27. oktober 2002 Ååååhhhhhhhhh Colargol! Savner han skikkelig :cry: Har forresten Colargol på LP-plate, den må jeg høre på neste gang jeg besøker mamma! Likte også Smurfene OG Trond-Viggos "Tramp på en smurf" hehe Og Pernille da; "Jeg fååår ikke sove, jeg" De skulle jammen sendt all 70-80-talls barneTV i reprise - Det hadde vært kult det :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 27. oktober 2002 #5 Del Skrevet 27. oktober 2002 ..som kunne gå i taket! (tenke aldri over at kjolen hennes ikke ble påvirket av tyngdekraften..) Var det ikke en tjekkisk serie? Er det noen som husker Jason som hadde en mor som jobbet som aktmodell? (tegnefilm) (tror han het Jason) Ellers er Albert Åberg og mummitrollet absolutte favoritter hos meg enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 27. oktober 2002 #6 Del Skrevet 27. oktober 2002 He he, jeg måtte smile da jeg så innlegget ditt En av de første dagene jeg jobbet i barnehagen ble det satt på en kassett med smurfene. Jeg husker bestemor hadde den kassetten og den hørte jeg på hele tiden. Så instinktivt begynte jeg å synge når jeg hørte ene smurfesangen. Hvem er dere som er så små??? Vi er smurfer små og grå!!! Osv Da sangen gikk mot slutten og jeg hadde sunget med hele veien "våkna" jeg plutselig av at de to andre assistentene satt og lo av meg :oops: :oops: :oops: DET var mimrestundt det :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 27. oktober 2002 #7 Del Skrevet 27. oktober 2002 Er det noen som husker Jason som hadde en mor som jobbet som aktmodell? (tegnefilm) (tror han het Jason) Ja, jeg husker Jason, men bare fra bøkene! Var han på TV også? Mamma'n hans jobba forresten på fabrikk, aktmodell var hun bare for å spe på inntekten :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delilah Skrevet 28. oktober 2002 #8 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei Thea! Jeg også hadde skikkelig dilla på smurfene. Hadde flere av platene til Geir Børresen, og skrev av teksten til sangene Nesten hver lørdag formiddag (etter å ha fått ukas lommepenger), var det å dra med venninene inn til lekebutikken for å kjøpe seg en ny smurfe figur til samlingen Lurer på om de platene er å få kjøpt enda...på cd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 29. oktober 2002 #9 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hehe, jeg har smurfene på kassett :D Ellers savner jeg jul i skomakergata emil bamsebybjørnene thomas toget pernille..(hva het den serien da. var litt skummelt da,med Mr.nelson) madichen(så video om og om igjen) titten tei:) ..sikker flere som jeg har glemt i farta. Men Heidi, DET så jeg helst ikke på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå