AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Barn på 2 år og 5 måneder. Nesten alltid syk, ble frisk fra omgangssyke onsdag sist uke. Nå har hun mest trolig ørebetennelse, tett nese og øyeverk. Gått 1 år i barnehagen i august. Det er bare masse sykdommer og feber 🥺 Anonymkode: b80e3...6e9
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Veldig forskjellig. Vi har vært veldig heldige. 4 åring som har vært forkjølet 5-6 ganger i løpet sv 3 år i bhg. Ingen omgangssyke eller andre smittsomme sykdommer/lus/vannkopper som har gått. Men en rundet streptokokker. Anonymkode: c8dc4...45f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 Vår sønn var vel tre år før det begynte å bedre seg. Han fikk fjernet mandlene da han var bare to år pga en nesten-kvelnings hendelse (voldsomt store mandler ga svært lite hull i svelget til å la mat passere), og etter at de ble operert bort, ble det i alle fall slutt på ørebetennelsene hele tiden. Men vanlige forkjølelser som går, det blir jo småbarna smittet av uansett. De får lett feber og må være hjemme. Anonymkode: 67686...301
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 Helt individuelt, etter min erfaring. Mine to første barn hadde en heftig sykdomsperiode de første månedene etter barnehagestart før det roet seg mye for begge to. Nummer tre har nå gått i barnehage i 1,5 år, og er fortsatt syk «hele tida». Begynner å bli mektig lei, men prøver å skjerpe meg litt da vi tross alt er heldige med at det kun er uskyldige sykdommer, og ikke noe alvorlig og sjeldent noe som krever antibiotika. Anonymkode: 8c620...87d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 Vi har et barn som er akkurat like gammelt som deres, og opplever det sammen. Hun begynte også i barnehage august -21, og siden det har hun hatt "alt" av virus. I går fikk hun feber igjen. Det er vanlig det første barnehageåret, men noen får mer enn andre. Vår eldste var også mye syk, men det var ikke så latterlig ille. Dette barnehageåret, etter alle koronatiltakene, har også vært spesielt. Jeg jobber i barnehage selv, og er "aldri" syk, men i år har både kolleger og jeg blitt slått ut av både det ene og det andre. Det må være lov å håpe at det blir bedre nå. De er ferdige med første barnehageår, og vi må da snart ha bygget opp litt immunitet igjen alle sammen. Anonymkode: 81367...76e
Eplejuice123 Skrevet 28. juni 2022 #6 Skrevet 28. juni 2022 I feel you sister🤗 Ble ikke bedre etter at samfunnet åpnet opp. Heldigvis er dette typiske barnesykdommer. Kjedelig og slitsomt for alle når det står på, men det går over. Jeg er mer spent på hvordan det blir i 2023 når vi ikke lengre har dobbelt antall omsorgsdager 😬🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #7 Skrevet 28. juni 2022 Vi har en på samme alder som deg TS, og vi har måttet ta ulønnet perm i 2021 og 2022 fordi vi begge brukte opp våre 20 dager hver😫 Den ene sykdommen avløser den andre. Fra ørebetennelse, til øyekatarr, til omgangssyke til halsbetennelse. Og dette er bare fra mai til nå. Jobben er oppgitt på meg og mannen, men vi må jo bare være hjemme (på skift, selvsagt). Vi har ikke fått deltatt på noe etter åpningen i oktober, for det er sykdom hele tiden. Jeg er så lei og utladet jeg har måttet få psykolog for å hjelpe å sortere tanker. Anonymkode: 35dae...fe4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå