FurryKvinne Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 (endret) Jeg har nettopp møtt mange av mine gamle skole venninner igjen første gang på lenge og de fleste av dem så ut som de har fortsatt samme langt og tykt hår som før og jeg er sannsynligvis akkurat den eneste som ikke har det lenger. Gjør jeg alt riktig for å få finest hår som mulig? Spiser litt varierende og sundt samtidig. Tar kosttilskudd og samtidig prøver ikke ta for mye av de ikke-vannløselige vitaminene. Vasker håret 2-3 dager i uka. Tar hår kur annenhver gang jeg dusjer. Tar silikon-frie sjampo og balsamer. Prøver å stusse håret i riktig tid i hver 4-5 måned. Styler ikke håret. Tar en Zoloft medisin som skal stresse meg ned som en lege sa jeg måtte ta og er trykt å ta for håret. Kan disse påføre hårtap som jeg fortsatt gjør? Har en hel del junk food og godteri som is, sjokolade, is og ostepop i to dager i uka. Noen ganger faster 1-2 dager i uka hvis jeg har hatt litt mye mat i de fleste andre dagene og tenker på vekta. Jeg vanligvis drikker ikke nokk vann, men selv gjorde det heller ikke da jeg var mye yngre enn 17 og hadde fortsatt lang og tykkere hår da jeg var yngre enn 17. Endret 8. juli 2022 av FurryKvinne
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Det eneste jeg vet om som faktisk kan gjøre noen forskjell på hårtap er stress. Har aldri opplevd at tykkelsen på håret har blitt påvirket av hva jeg spiser, men vet det kan påvirke hvor fort det vokser. Vann, faste, junkfood tror jeg ikke har en dritt å si, for å være ærlig. Anonymkode: d2298...834 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 Stress kan føre til hårtap, men da tror jeg det må være mer enn hverdagsstress. Kosthold etc. har nok ikke særlig mye å si. Hvor mye vann du drikker, gjør ikke noe forskjell for hvor tjukt hår du har. Jeg tror det beste for håret er å la det være mest mulig i fred. Masse hårkurer, børsting, hårspray, føning, retting, klipping, farging osv. sliter på håret. Det holder å vaske det to ganger i uka og ellers gjøre minst mulig med det.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 hvor mange tråder skal du lage om det forbanna håret ditt? Skaff seg psykolog Anonymkode: db84f...fce 11 1
Mamajune11 Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 FurryKvinne skrev (2 timer siden): Jeg har nettopp møtt mange av mine gamle skole venninner igjen første gang på lenge og de fleste av dem så ut som de har fortsatt samme langt og tykt hår som før og jeg er sannsynligvis akkurat den eneste som ikke har det lenger. Gjør jeg alt riktig for å få finest hår som mulig eller gjør jeg fortsatt noe som kan påføre mindre fint hår og hårtap? De beste måtene jeg minst prøver for å få finest hår som mulig: Spiser litt varierende og sundt samtidig. Tar kosttilskudd og samtidig prøver ikke ta for mye av de ikke-vannløselige vitaminene. Dusjer 2-3 dager i uka. Tar hår kur annenhver gang jeg dusjer. Tar silikon-frie sjampo og balsamer. Prøver å stusse håret i riktig tid i hver 4-5 måned. Tar en Zoloft medisin som skal stresse meg ned som en lege sa jeg måtte ta og er trykt å ta for håret. Kan disse påføre hårtap som jeg fortsatt gjør? Har en hel del junk food og godteri som is, sjokolade, is og ostepop i to dager i uka. Noen ganger faster 1-2 dager i uka hvis jeg har hatt litt mye mat i de fleste andre dagene og tenker på vekta. Jeg vanligvis drikker ikke nokk vann, men selv gjorde det heller ikke da jeg var mye yngre enn 17 og hadde fortsatt lang og tykkere hår da jeg var yngre enn 17. Vasker du håret hver gang du dusjer? Anbefaler deg å lese om no shampoo. Uansett bør du ikke vaske håret mer en max 1 gang i uka.
FurryKvinne Skrevet 29. juni 2022 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2022 Mamajune11 skrev (19 timer siden): Vasker du håret hver gang du dusjer? Anbefaler deg å lese om no shampoo. Uansett bør du ikke vaske håret mer en max 1 gang i uka. Ja, jeg vasker håret også hver gang jeg dusjer 2-3 dager i uka, har sett gjennom en del milde og silikon-frie sjampo og det blir litt fort fettete etter hver tredje dag. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Enda en tråd om håret ditt? Anonymkode: b9e73...3e1 1
FurryKvinne Skrevet 29. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 29. juni 2022 (endret) Anonymus Notarius skrev (19 timer siden): Stress kan føre til hårtap, men da tror jeg det må være mer enn hverdagsstress. Kosthold etc. har nok ikke særlig mye å si. Hvor mye vann du drikker, gjør ikke noe forskjell for hvor tjukt hår du har. Jeg tror det beste for håret er å la det være mest mulig i fred. Masse hårkurer, børsting, hårspray, føning, retting, klipping, farging osv. sliter på håret. Det holder å vaske det to ganger i uka og ellers gjøre minst mulig med det. Jeg glemte også skrive at jeg heller ikke styler håret mitt med listen "Gjør jeg alt riktig for å få finest hår som mulig?" med min spørsmål tråd. Endret 29. juni 2022 av FurryKvinne
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 Er nok hormoner, ikke alle har like tykt hår som i tenårene gjennom livet dessverre. Tror faktisk de som har det kan regne seg som heldige. Anonymkode: 685f5...ac8 3
FurryKvinne Skrevet 29. juni 2022 Forfatter #10 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er nok hormoner, ikke alle har like tykt hår som i tenårene gjennom livet dessverre. Tror faktisk de som har det kan regne seg som heldige. Anonymkode: 685f5...ac8 Men jeg var 17 år gammel da begynte å miste hår og forandre seg intenst.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 Kutt ut varmebehandling og farging. Det hjalp meg masse. Anonymkode: 91bad...bf8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 Du må ikke ta på det så mye eller styre med det så mye, som du skrev i en annen tråd at du gjorde mye i perioder. La det være i fred og vask det 1-2 ggr i uka. Anonymkode: f6fd5...4b3 1
FurryKvinne Skrevet 29. juni 2022 Forfatter #13 Skrevet 29. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kutt ut varmebehandling og farging. Det hjalp meg masse. Anonymkode: 91bad...bf8 Jeg styler ikke håret som jeg nettopp svarte og endret på beskrivelse listen med spørsmål tråden min. Endret 29. juni 2022 av FurryKvinne
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 FurryKvinne skrev (2 minutter siden): Men jeg var 17 år gammel da begynte å miste hår og forandre seg intenst. Da ville jeg tatt en prat med fastlegen, har du gjort det? Kan være forskjellige ting, hva det er veit jeg ikke. Men sånne ting som er utover normalen kan være lurt å få sjekket Jeg bruker halo hairband, det sliter ikke så mye som extensions og du får tykkere hår med en gang, eller clip in ponytail 😄 Kjøper det på rapunzel, det er jo en midlertidig løsning som du tar ut på kvelden. Jeg skjønner at håret ditt er viktig for selvbildet også! Det er det for meg så litt juks er lov. Men ta en tur til fastlegen Anonymkode: 685f5...ac8 1
FurryKvinne Skrevet 29. juni 2022 Forfatter #15 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da ville jeg tatt en prat med fastlegen, har du gjort det? Kan være forskjellige ting, hva det er veit jeg ikke. Men sånne ting som er utover normalen kan være lurt å få sjekket Jeg bruker halo hairband, det sliter ikke så mye som extensions og du får tykkere hår med en gang, eller clip in ponytail 😄 Kjøper det på rapunzel, det er jo en midlertidig løsning som du tar ut på kvelden. Jeg skjønner at håret ditt er viktig for selvbildet også! Det er det for meg så litt juks er lov. Men ta en tur til fastlegen Anonymkode: 685f5...ac8 Har allerede prøvd tape extensions i fjord og bareen gang som ikke var en god ide for meg.
FurryKvinne Skrevet 29. juni 2022 Forfatter #16 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du må ikke ta på det så mye eller styre med det så mye, som du skrev i en annen tråd at du gjorde mye i perioder. La det være i fred og vask det 1-2 ggr i uka. Anonymkode: f6fd5...4b3 Hva var det jeg gjorde med håret mye i en periode som jeg skrev i en annen tråd?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 Etter flere tråder om dette, vil jeg si at det beste du kan gjøre er å akseptere det håret du har. I bunn og grunn er det genene dine som har gitt deg det håret, og de får du ikke gjort noe med. Du må virkelig ikke være så opphengt i det håret, ingen andre bryr seg, og om det ikke er perfekt i dine øyne er det sikkert mye annet fint med deg. Anonymkode: 9cd1a...941 3
Mamajune11 Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 FurryKvinne skrev (2 timer siden): Ja, jeg vasker håret også hver gang jeg dusjer 2-3 dager i uka, har sett gjennom en del milde og silikon-frie sjampo og det blir litt fort fettete etter hver tredje dag. Ja men da er det ikke rart håret er slitt heller. Ha det i en dott på hodet når det blir fett. Kjøp en hår doughnut og lag fin bun. Hestehale. Musefletter. French braids. Whatever.
Mamajune11 Skrevet 29. juni 2022 #19 Skrevet 29. juni 2022 Du hører jo ikke på noen av rådene du får uansett. Så skjønner ikke hvorfor du spør om råd. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 Du har altså aldri hatt bra hår som voksen. Da er det bare å gi opp. Det blir ikke bedre. Du burde kanskje heller bare begynne lære deg å style det? Anonymkode: 089ac...444 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå