Gå til innhold

Finnes det en annen måte å bo på enn i en trang hybel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det en lovlig bedre måte å bo på enn hybel for de som kan betale 8000 i boutgifter i mnd? 

Liker ikke så godt å bo tett på folk. Det at det er liten plass er ok

Har mulighet til å bo på et enda mer shitty sted for et par måneder for å spare opp noe om det trengs for å endre situasjonen. Men det er bare midlertidig. Hadde aldri klart bo der mer enn 6 mnd

Anonymkode: 275cf...d9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bo i båt. 4000 kr i måneden, og masse privatliv.

AnonymBruker
Skrevet
Knirke skrev (2 minutter siden):

Du kan bo i båt. 4000 kr i måneden, og masse privatliv.

Tenkt tanken, men blir ikke det litt vanskelig på vinteren ift varme og toalettet? 😅 Vet man kan tømme toalettet i fjorden, men ikke om båten står i kai eller er tatt opp fra vannet…

ts

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hvor du bor. Her i byen er det massevis av steder som ikke koster så mye og er nye og fine. 

Støtter båt/fast plass på campingplass. 

Anonymkode: 64115...3c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kommer vel an på hvor du bor. Her i byen er det massevis av steder som ikke koster så mye og er nye og fine. 

Støtter båt/fast plass på campingplass. 

Anonymkode: 64115...3c8

Hvilken by er det?😊
Men ang båt/campingplass, jeg har jo ikke lov til å oppholde meg der mer enn 6 mnd i året? Jeg må vell ha fast adresse? Det er jo ikke lov til å bo på hytte heller… kan hende det finnes noen smutthull, og er interessert i de også, men ser ikke helt nå hvordan evt få det til 😕 Ønsker gjøre det lovlig

ts

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenkt tanken, men blir ikke det litt vanskelig på vinteren ift varme og toalettet? 😅 Vet man kan tømme toalettet i fjorden, men ikke om båten står i kai eller er tatt opp fra vannet…

ts

Nei, du bruker sanitæranlegget på land. Alle marinaer som tillater båtboere er pliktet til å ha dusj og toalett på land. Du kan ikke bo i en båt som står på land, ihvertfall ikke over tid, for da har du ikke noe avløp. Varme er null problem. Vannet isolerer mot frost, og du legger isolasjonsmatter og presenning over båten om vinteren. Det tar mye mindre energi å varme opp en båt enn et hus eller leilighet (tenk volum)

Noen marinaer har postadresse du kan bruke, men det enkleste er å folkeregistrere seg hos familie eller venner. Du kan registrere deg som uten fast bosted (UFB), men det anbefaler jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...