AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Hei Jeg bor ved et industriområde og er godt kjent med "støy" og lyder fra industrien. Disse lydene plager meg ikke på noe vis. Men nå de siste årene er det kommet opp noe slags bygg, datasenter ellernoe - og det er så sus og støy 24/7 jeg blir sprø. Det er en høy og slitsom "white noise" som blir verre jo varmere det er virker det som. (kjøling antagelig?). Jeg hører den inne men jeg hører det så godt ute at det er rett og slett slitsomt. Kan man "klage" noe sted, eller få noen til å måle dette og ta det videre? Hva gjør man? Jeg er sliten i øra. Anonymkode: 31251...62f
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Ja du kan absolutt klage. last ned en støymåler på telefonen og evt. følg dette uttdraget fra Støyforskriften. Når døgnekvivalent støynivå overskrider 35 dB(A), skal det gjennomføres kartlegging og tiltaksutredning etter § 5 – § 7 . Når døgnekvivalent støynivå overskrider 42 dB(A), skal det gjennomføres tiltak etter... Anonymkode: 9186b...1d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå