Gå til innhold

Hvorfor er det så viktig gi blaffen i det politiet og PST sier om pride og alt som har med dette temaet å gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så viktig gi blaffen i det politiet og PST sier om pride og alt som har med dette temaet å gjøre?

Dette må være et tegn at det folk ikke forstår det som blir fortalt, eller så er dette med å gjennomføre ting og tang skal gjennomføres koste hva, koste vil....

Jeg trodde at folk forstod såpass de gir utrykk for...

Det er trist at samfunnet er blitt slik at vi skal/må gjennomføre ting uanestt hva og koste hva koste vil

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

• Liker 7
Skrevet

Folk vil vel ikke gi etter for islamisme. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er dessverre mange som er så opphengt i at alle er i mot pride at de mener at politiet bevisst ikke ønsker å støtte pride. Og dermed må de være i opposisjon til politiet. 

• Liker 4
Skrevet

Sikkert også en del venstrevridde som også ellers bryr seg lite om hva politiet sier.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Samfunnet skal ikke gi etter for frykt, for det er det terror er og betyr. Kontroll gjennom frykt. 

Jeg tenker politiets råd var dårlig, beste kur mot terror er bare å vise at man ikke lar seg skremme. Politiet burde heller stilt mannsterke og muligens bevæpna for å beskytte paraden.

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke vanskelig å forstå rådet. Vi bare vurderer det viktigere å markere det vi står for enn å være fullkomment trygge.

Det har aldri vært trygt å være homo.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi folk er idioter. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Fordi om man blir redd og holder seg hjemme nå har terroristen vunnet.

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, parmanoia said:

Fordi folk er idioter. 

Mens vi derimot..

• Liker 1
Skrevet

Fordi vi ikke skal la oss undertrykke av frykt og terror. De skal ikke få vinne. 

Bare husk å være forsiktige. Er høy sannsynlighet at det var mer enn én gjerningsmann. Ble blant annet observert én mann med kniv der. At PST nå sier flere fra "miljøet" mangler er ikke en god ting. 

• Liker 5
Skrevet
elisa1819 skrev (På 29.6.2022 den 8.38):

Samfunnet skal ikke gi etter for frykt, for det er det terror er og betyr. Kontroll gjennom frykt. 

Jeg tenker politiets råd var dårlig, beste kur mot terror er bare å vise at man ikke lar seg skremme. Politiet burde heller stilt mannsterke og muligens bevæpna for å beskytte paraden.

Så du mener politiet skal ofre livet sitt (i verste fall) bare fordi dere vil gå i parade, for å beskytte dere? Du tenker ikke at de som jobber i politiet har et liv også, med familie... Er nok ikke uten grunn de fraråder det. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker det er viktig å stå sammen med minoriteter uansett, handler om demokrati, ytringsfrihet og solidaritet.

Skrevet
robot skrev (På 29.6.2022 den 8.44):

Det er ikke vanskelig å forstå rådet. Vi bare vurderer det viktigere å markere det vi står for enn å være fullkomment trygge.

Det har aldri vært trygt å være homo.

Men hvis det skjer noe under en av markeringene, og politi, som forhåndsvarslet, ikke makter å holde tilstrekkelig orden og folk blir skadet - hvem får da skylden? Politiet eller de som trosset anbefalingene?

• Liker 3
Skrevet
MorTil2 skrev (3 minutter siden):

Men hvis det skjer noe under en av markeringene, og politi, som forhåndsvarslet, ikke makter å holde tilstrekkelig orden og folk blir skadet - hvem får da skylden? Politiet eller de som trosset anbefalingene?

Det logiske er jo å gi skylden til islamistene som skyter, og hverken politiet som ikke klarte å beskytte, eller de som gikk i tog eller samlet seg.

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Det logiske er jo å gi skylden til islamistene som skyter, og hverken politiet som ikke klarte å beskytte, eller de som gikk i tog eller samlet seg.

Men i praksis er det ikke det som skjer. Skjer det en alvorlig hendelse, og noe av grunnen er at politiet ikke var godt nok bemannet, vil det bli satt i gang granskning. Eller PST får kritikk for ikke å fange opp gjerningsperson(ene) i tide.

Det er ikke spesielt logisk å trosse anbefalinger fra en etat som er til for å verne oss. Men det skjer altså. Så logikk har ikke så mye med saken å gjøre.

• Liker 3
Skrevet
MorTil2 skrev (4 timer siden):

Det tenker jeg ikke er så relevant. Skal jeg ikke gå i demo fordi politiet kan få skylden for noe? For da kan de bli lei seg?

Altså... 

Skrevet
robot skrev (1 time siden):

Det tenker jeg ikke er så relevant. Skal jeg ikke gå i demo fordi politiet kan få skylden for noe? For da kan de bli lei seg?

Altså... 

Lei seg? Aldri skrevet eller ment at politiet blir "lei seg". De er politi, ikke politiker. 

Men de blir ganske sikkert lei av folk som på død og liv skal gjøre akkurat som de vil, for så å klage etterpå fordi det de ble advart om, faktisk skjedde. 

Kan jo hende du blir lei deg, hvis noen av de du går i slik demo med blir skadet. Eller er heller ikke det så viktig? Saken først, uansett liksom?

Skrevet
MorTil2 skrev (8 minutter siden):

Lei seg? Aldri skrevet eller ment at politiet blir "lei seg". De er politi, ikke politiker. 

Men de blir ganske sikkert lei av folk som på død og liv skal gjøre akkurat som de vil, for så å klage etterpå fordi det de ble advart om, faktisk skjedde. 

Kan jo hende du blir lei deg, hvis noen av de du går i slik demo med blir skadet. Eller er heller ikke det så viktig? Saken først, uansett liksom?

Selvfølgelig ville jeg bli det. Og enda mer rasende. Jeg synes like fullt ikke det at det er potensielt farlig er grunn til å la være å ytre seg i situasjonen som er.

Der er jeg i rimelig godt selskap, heldigvis.

Skrevet
MorTil2 skrev (1 time siden):

Jo, men ikke sint på politiet - sint på de som velger å ty til vold. 

Man kan faktisk ikke la islamister eller andre ekstreme styre livet vårt på denne måten.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...