Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på hvor frekke og egoistiske folk er. Vi ser det i kommentarfelter, men også ellers i samfunnet. Jeg er i kontakt med en haug med frekke mennesker i jobbsammenheng hver dag. Overraskende mange, og så har vi i tillegg de som bevisst prøver å sabotere (!) for firmaer som gjør en jobb. Det verste ser man i større internasjonale grupper på Facebook, og der rabler det for både menn med kone og barn og åpenbart falske brukere. Jeg har i noen tilfeller sendt skjermbilder til kona/samboeren, som viser hvor duste mange menn er, helt uprovosert. Mange er bare drittsekker helt ut av det blå, og jeg er overbevist om at mange koner/samboere aner null og niks om hvordan mennene deres er. Jeg vet om en mann i Nederland som ble oppsøkt av noen folk som banka ham opp som følge av at han først hadde truet andre og deres familier.

Vi ser også mye aggresjon på KG, kamuflert som AB. Folk har ikke ryggrad til å poste under eget nick, som i stor grad også er anonymt. I de fleste trådene handler det først og fremst om å "ta" TS. Hva slags mentalitet er det?

Hvor kommer all aggresjonen fra? Mer mentale plager nå enn tidligere? Bare mer synlig nå som vi har sosiale medier?

Virker som at det japanske samfunnet er helt annerledes. Langt mer respekt for andre mennesker, de er opptatt av å gjøre det riktige, være anstendige mennesker osv, som vi blant annet så i forbindelse med fotball-VM da japanske fans ble igjen etter kampene for å rydde søppel. Hvordan kan det japanske samfunnet være så annerledes? Har også sett japanske Youtube-videoer, hvordan de snakker til hverandre med nesten overdreven respekt/høflighet.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med du👍🏻

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig. Det er fryktelig mange mennesker der ute som kun er ute etter å være mest mulig motbydelige, med null respekt for andre mennesker. Lurer på hvor empatien forsvant i oppveksten. 

Anonymkode: ec9fc...ff9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Veldig enig. Det er fryktelig mange mennesker der ute som kun er ute etter å være mest mulig motbydelige, med null respekt for andre mennesker. Lurer på hvor empatien forsvant i oppveksten. 

Anonymkode: ec9fc...ff9

Ja, hvordan ble vi slik?

Anonymkode: 015a8...cec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, hvordan ble vi slik?

Vi ble slik fordi vi fikk puter sydd under armene. 18 åringer får fortsatt ukepenger for å rydde rommet i dag. Pensjonister kan fortelle oss at de begynte å jobbe fra de var 14 år.

Anonymkode: f81cd...7da

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, hvordan ble vi slik?

Vaksinen🤔

Anonymkode: 2c4b0...e1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi ble slik fordi vi fikk puter sydd under armene. 18 åringer får fortsatt ukepenger for å rydde rommet i dag. Pensjonister kan fortelle oss at de begynte å jobbe fra de var 14 år.

Jah... Hvor lett er det for 14-åringer å få jobb nå til dags da?

Anonymkode: 1674d...e3e

Skrevet (endret)

Merker det ikke skal mye til før noen går personlig til angrep på en her, om man er uenige i noe en annen bruker skriver, vert man plutselig alt om den stakkars brukeren. Ressurssvak, enkel, ikke så smart, homofob, stakkars barn som har deg til mor, hatefull osv osv. Nei, ikke alt dette er blitt skrevet til meg, men noe. Folk må slutte å bli så snarsinte for andre folks meninger, det er jo helt hinsides.

Endret av mingus
Skrevet

Skulle aldri ha funnet olje. Da hadde vi hatt et bedre samfunn med bedre holdninger. Fattigere i penger, men rikere i arbeidsmoral, medmenneskelighet osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vaksinen🤔

Anonymkode: 2c4b0...e1d

Nei. Det startet lenge før.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar helt rett. Utviklingen er skremmende, ikke bare her her i Norge. Hele verden. 
 om tidenes tegn: «Men dette skal du vite, at i de siste dager skal det komme vanskelige tider. For menneskene skal da være egenkjærlige, pengekjære, skrytende, overmodige, spottende, ulydige mot foreldre, utakknemlige, uten aktelse for det hellige, uten naturlig kjærlighet, uforsonlige, baktalende, umåtelige, voldsomme, uten kjærlighet til det gode, svikefulle, oppfarende, oppblåste, slike som elsker sine lyster høyere enn Gud.» 

Anonymkode: b6c19...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke folk er mer aggressive nå enn tidligere. Det er bare mye mer synlig pga internett. Man så bare under 2. Verdenskrig hvordan overraskende store andeler av befolkningen som var regelrett ondskapsfulle mot andre mennesker, og også blant de som ikke aktivt deltok i krigen, men som angav andre. Man ser jo også nå i krigen i Ukranina hvordan mange soldater torturerer, dreper eller voldtar tilfeldige sivile bare de får mulighet til det

Anonymkode: 2db6b...dfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jah... Hvor lett er det for 14-åringer å få jobb nå til dags da?

Anonymkode: 1674d...e3e

Nettopp. Det er poenget mitt også. En 14 åring klarer å vaske og stable varer i en butikk. Samtidig så finnes det 14 åringer som ikke har noenting på ungdomsskolen å gjøre fordi det teoretiske er mye vanskeligere enn praksis.

Skrevet

Jeg er så hjertens enig.  Jeg jobber med service på offentlig institusjon og jammen meg er det mye rart man møter her. Har merket en markant endring i folk siden jeg startet å jobbe her for over 10 år siden. Før var det oftere at folk smilte, henvendte seg høflig, takket for hjelpen, hendte seg de kom med en liten oppmerksomhet som takk for hjelpen også.

Nå er det aldri noen som sier hei, ikke takker de, ikke har de noen form for høflighet. Ser det og hører det overalt ellers også - det er veldig hard tone i samfunnet generelt. Alle skal liksom klare seg selv, gud forby at du skal be om hjelp, skjellsordene sitter løsere og løsere og det virker som om folk tror de kan sette seg til doms over andre for det minste. 

Jeg er noen ganger genuint lei meg når jeg ser hvordan verden er. Nå er heller ikke jeg fremmed for å si fra dersom jeg opplever sterk urettferdighet, nekter å se folk bli tråkka på. 

Jeg føler samfunnet går litt i feil retning noen ganger, spesielt mtp hvordan vi oppfører oss mot hverandre.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...