AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Del Skrevet 28. juni 2022 Hei. Har ikke anelse om hvilken kategori jeg skulle plassere dette under. Jeg har lyst til å ta opp et seriøst tema. Det er komplisert for meg å forklare, men jeg skal forsøke så godt jeg kan. Det handler om trusler man får på internasjonalt nivå via nettet. Det er snakk om både trusler om selvmord og noen ganger drap, i tillegg forherligelse av voldtekt. Det jeg lurer på er hva skal man gjøre når mennesker fra andre land truer med selvmord flere ganger og er suicidale. Jeg blir bekymret og har lyst å hjelpe. Om de var i Norge kunne jeg ringt 113 eller Mental Helse. Det går ikke når de er i et annet land. Da lurer jeg på hva man skal gjøre. Noen av disse menneskene er dypt deprimerte og jeg bryr meg om flere av dem. Hva gjør jeg før det er for sent? Jeg ber de om å fortelle familien sin eller ringe hotline selv, men de gjør som oftest ikke det. Hva gjør jeg om jeg tenker at noen skal begå en kriminell handling, men de er ikke i Norge. Kan jo ikke ringe politiet. Funker det å ringe nødnummer for det enkelte land? Vær så snill kom med tips. Jeg føler jeg er nødt til å ta tak i dette i tilfellet noe skjer. Om dette temaet er for heftig for generell debatt, vær så snill flytt tråden og ikke slett den. Det er ellers vanskelig å finne informasjon om dette. Takk på forhånd. Anonymkode: ddfec...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Del Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør jeg om jeg tenker at noen skal begå en kriminell handling, men de er ikke i Norge. Kan jo ikke ringe politiet. jo, det kan du muligens? Politiet har vel kontakter til og sågar samarbeid me kollegene i diverse andre land. Anonymkode: 9e3b2...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Del Skrevet 29. juni 2022 Hvis du har konkrete saker der du mener det er reell grunn til bekymring, kan du kontakte norsk politi om dette. Norsk politi er i daglig kontakt med politiet i andre land. Det sagt, så kan ikke vi her i Norge ta inn over oss alskens trusler om selvmord og lignende rundt om i verden, for det er veldig mange mennesker som bruker sånt for å oppnå oppmerksomhet. I tillegg har norsk politi mengder av saker innenlands. Anonymkode: 73879...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå