AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #101 Del Skrevet 1. september 2022 Mimmili skrev (På 27.7.2022 den 9.15): Jeg ble ikke meldt 😅 Jeg gjør jo ikke noe galt , så hvorfor skal de ? Jeg kler meg dannet , er dannet og snakker dannet . Og er veldig åpen om at barnet mitt har ekstra behov ? Betaler også privat skole . Oisann ! Ja da har ikke kommunen mye å rutte med hvis det bare er 1-2 stk 😅 ?! Høres ikke bra ut 😳 BUPP er ikke kommunal, så der bomma du kraftig. Anonymkode: 1252a...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #102 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 9.51): Jeg har bodd/vokst opp i Kristiansand og tenker selv vurdere Lund eller Vågsbygd. Har barn med barneautisme. Der har man endel ressurssterke foreldre som nok krever mer - og det er flere skoler å velge mellom. Vi er avsluttet av BUP i Oslo, og er derfor mer avhengig av skolen - og at BUP gir vedtak på ressurs. Jeg kjenner flere som jobber innen skolesektoren i ulike roller, og en skole som dras negativt frem er faktisk knyttet til Gimlekollen - som jo er et veldig økonomisk ressurssterkt område. De har taushetsplikt og sier ikke hva det gjelder - men jeg antar dårlig kultur og mobbing. Karuss skole sliter nok med med utfordringer relatert til sosioøkonomiske utfordringer, men er visstnok veldig dyktige på dette 🤷♀️ De har jo jobbet med det i alle tider. Spørsmålet er om det da er «plass» til barn med andre behov. Jeg tror skoler som på Dvergsnes kan slå kraftig ut begge veier. Der er fasadenivået skyhøyt. Det kan bety pengesterke foreldre som krever hjelp - men også at det er fullstendig krise å «skille seg ut» = mobbing. Anonymkode: c978f...b35 «BUP gir vedtak på ressurs?» Hva mener du? Anonymkode: 1252a...65d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #103 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vestland har flest barn med autisme. Det er en skole i Norge med flest barn med autismediagnoser. Den ligger i Vestland. Anonymkode: 9a108...27c Kilde? Anonymkode: 1252a...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 1. september 2022 Forfatter #104 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): BUPP er ikke kommunal, så der bomma du kraftig. Anonymkode: 1252a...65d BUP er i kommunen , og det er forskjell på store og små kommuner . Hvert år får en kommune et « budsjett» Det vil si midler og tilskudd til feks eldre omsorg , skole , kommunale boliger og andre ting . Stort sett er det relativt likt etter innbygger tallet , men så kommer det jo an på hvordanndisse menneskene som sitter i kommunen drifter disse «midlene « eventuelt at de får innvilget mindre enn de pleier / har større utgifter og må da kutte ned i en av disse postene for å spare inn . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 25. september 2022 Forfatter #105 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 17.35): Vet ikke hvordan det er i Agder men er ikke noe problem i Rogaland. Har flere venner der som har vært kjempefornøyde med hjelpen de har fått fra BUP og PPT. Vil ikke kalle Stavanger/Sandnes området for noe bibelbeltet heller. 'Uansett, de som klager mest på BUP er fra Oslo området, Anonymkode: 72040...2f0 Hei igjen ! Nå vet jeg ikke om du ser dette , men tar gjerne imot perspektiv og meninger / tips til Stavanger ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 14. oktober 2022 Forfatter #106 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 14.19): Bor i Bærum, og barnet vårt med autisme går på Haug skole og Ressurssenter (1-10 trinn). Det er en ren spesialskole hvor all kompetansen ligger. Du får ikke jobb på denne skolen fordi du ikke finner noe annet å gjøre for å si det slik. Spesialpedagoger som jobber i uteskole kommer i utgangspunktet fra denne skolen. Vet om flere som har flyttet hit når de får barn med funksjonshemninger for at barna skal få gå på Haug skole. Vi har heldigvis noen år igjen på denne skolen, men gruer meg alt nå til barnet er ferdig her. Vi har også vært veldig heldig PPT, tildelingskontoret i forhold til avlastning og omsorgslønn, og den generelle oppfølgingen vi får. Det er ikke aktuelt at vi flytter fra Bærum så lenge vi har ett barn som trenger mye oppfølging. Anonymkode: 2ff18...2b7 Hei igjen ❤️ men de sa kun de med psykisk funksjonshemming fikk plass ( phu) stemmer dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå