Mimmili Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #21 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjempetips til lydsensitiviteten https://www.flareaudio.com/collections/calmer Kjøpte dette til datteren min og hun var helt sjokkert over at det gikk an å høre at en stol ble dratt over gulvet uten at lyden gjorde vondt. Anonymkode: ce51b...5a8 Åååå tuuuuuuuusen takk 😍😍😍😍🫶🫶🫶🫶🫶🫶!!!!!! Det må jeg prøve !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #22 Del Skrevet 14. juli 2022 Mimmili skrev (26 minutter siden): Det høres ut som en veldig god skole ! Men er kanskje ikke så lett å få plass der ? Joda. Er flere vgs i Asker og Bærum som er tilrettelagt. Av de jeg husker så er det Bleiker, Asker, Nesbru, Rud, Rosenvilde og Dønski. Barnet er garantert plass. Anonymkode: 30e00...6dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #23 Del Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Haug skole er helt suveren, men Bærum kommune er en versting når det gjelder søknader til Tildelingskontoret. Det er vedtatte kutt, så det er blitt enda vanskeligere å få avlastning og BPA. Skolen - ja, kommunen - nei. For å ikke nevne boligprisene som er blant de høyeste i landet. Anonymkode: 6f90e...4e4 Ja det høres værre ut 😅🫶💫 Der kan jeg ha litt problemer ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #24 Del Skrevet 26. juli 2022 Lurer litt på å flytte tilbake til Kristiansand eller peile meg inn på Arendal og da er jo kompetanse og en villig kommune ( et bra bup) osv en viktig faktor ! Noen som har litt erfaringer rundt dette generelt ? Tips til feks skoler / bosteder / lege osv ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #25 Del Skrevet 26. juli 2022 Ikke Arendal i alle fall. Det er der narkotika kommer inn fra utlandet. Det kalles til og med Norges narkotika-hovedstad. Det er mye dop der. Kristiansand er mye bedre. Anonymkode: 14705...fce 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #26 Del Skrevet 26. juli 2022 Bup i Kristiansand er helt krise, det er fryktkultur og masseoppsigelser der. Men de har mer kompetanse enn Arendal sånn jevnt over. Jeg bor i Arendal og er innflytter fra Kristiansand. Min sønn med ADHD har det helt ok her, men han har ingen venner og det har nesten ikke jeg heller. Folk har nok med sitt (i alle fall her vi bor). Når tiden er inne flytter vi tilbake til Kristiansand. Anonymkode: 1828d...373 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 26. juli 2022 #27 Del Skrevet 26. juli 2022 (endret) . Endret 8. oktober 2022 av fransine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #28 Del Skrevet 26. juli 2022 Jeg bor i Arendal og ja det er narko her som alle andre steder. De gamle utsagnene som en over stemmer ikke lenger. Det er mye som skjer i Arendal og den er på oppadgående kurve nå med mye ny næring. Nå har jeg en sønn med autisme/adhd men vet ikke hvordan de vil jobbe med det. Det spørs jo hvor langt ut på spekteret man er. Det er skole og avslastningshjem for de på spekteret i Arendal. Bup i Arendal er på randen. Kristiansand er mye bedre. Så vi går der. Nå skal nye samarbeidsmøter på skolen være og det virker bra. Anonymkode: afbbc...1dd 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #29 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke Arendal i alle fall. Det er der narkotika kommer inn fra utlandet. Det kalles til og med Norges narkotika-hovedstad. Det er mye dop der. Kristiansand er mye bedre. Anonymkode: 14705...fce Oi herregud 😅? Trodde det der bare var en myte jeg 😳 Da får jeg unngå Arendal ja ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #30 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bup i Kristiansand er helt krise, det er fryktkultur og masseoppsigelser der. Men de har mer kompetanse enn Arendal sånn jevnt over. Jeg bor i Arendal og er innflytter fra Kristiansand. Min sønn med ADHD har det helt ok her, men han har ingen venner og det har nesten ikke jeg heller. Folk har nok med sitt (i alle fall her vi bor). Når tiden er inne flytter vi tilbake til Kristiansand. Anonymkode: 1828d...373 Ja det der er generelt vanskelig med Sørlandet 😅 På Østlandet er det veldig på og veldig mange sterke personligheter 😳 Så derfor jeg vurderer å migrere tilbake 😅🙌😳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #31 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg bor i Arendal og ja det er narko her som alle andre steder. De gamle utsagnene som en over stemmer ikke lenger. Det er mye som skjer i Arendal og den er på oppadgående kurve nå med mye ny næring. Nå har jeg en sønn med autisme/adhd men vet ikke hvordan de vil jobbe med det. Det spørs jo hvor langt ut på spekteret man er. Det er skole og avslastningshjem for de på spekteret i Arendal. Bup i Arendal er på randen. Kristiansand er mye bedre. Så vi går der. Nå skal nye samarbeidsmøter på skolen være og det virker bra. Anonymkode: afbbc...1dd Oisann ? Jaaa, var en som fortalte at Arendal var helt krise 😅🙌 eller Sørlandet generelt når det kommer til autisme 🥴 har ikke hørt noe positivt hittil ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #32 Del Skrevet 26. juli 2022 fransine skrev (1 time siden): Hadde ikke bosatt meg midt i "bibelbeltet" dvs Agder / Rogaland hvis jeg hadde barn med spesielle behov. Der hvor religionen står sterkt, står også fordommer sterkt. Krise om man ikke passer inn i "A4 - arket". Vet ikke hvordan det er i Agder men er ikke noe problem i Rogaland. Har flere venner der som har vært kjempefornøyde med hjelpen de har fått fra BUP og PPT. Vil ikke kalle Stavanger/Sandnes området for noe bibelbeltet heller. 'Uansett, de som klager mest på BUP er fra Oslo området, Anonymkode: 72040...2f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #33 Del Skrevet 26. juli 2022 fransine skrev (1 time siden): Hadde ikke bosatt meg midt i "bibelbeltet" dvs Agder / Rogaland hvis jeg hadde barn med spesielle behov. Der hvor religionen står sterkt, står også fordommer sterkt. Krise om man ikke passer inn i "A4 - arket". Ja det følte jeg veldig mye på , trodde det bare var meg som følte det sånn 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 26. juli 2022 Forfatter #34 Del Skrevet 26. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet ikke hvordan det er i Agder men er ikke noe problem i Rogaland. Har flere venner der som har vært kjempefornøyde med hjelpen de har fått fra BUP og PPT. Vil ikke kalle Stavanger/Sandnes området for noe bibelbeltet heller. 'Uansett, de som klager mest på BUP er fra Oslo området, Anonymkode: 72040...2f0 På Østlandet sier man mer ifra😅 i Agder osv er det en ukultur å si ifra ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 26. juli 2022 #35 Del Skrevet 26. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 17.35): Endret 8. oktober 2022 av fransine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #36 Del Skrevet 26. juli 2022 Bup Kristiansand er helt håpløs. Sorry, men hvis ungen først har fått en autismediagnose legges alt på det. Hvis noe annet traumatisk skjer med barnet blir ikke det fanget opp eller behandlet. Alt blir puttet i kategorien "autisme". Anonymkode: 14fcb...988 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #37 Del Skrevet 26. juli 2022 Er fra Kristiansand selv, og har lenge hatt lyst til å flytte tilbake. Har også et barn med en sjelden diagnose som krever mye oppfølging. Er med i flere foreninger pga ulike diagnoser barnet vårt har, og må bare si at jeg har hørt hørt så mye dårlig om hjelpeapparatet i Agder- at det blir ikke aktuelt å flytte sørover. Bor i Rogaland, og her er vi veldig fornøyd med både BUP/PPT. Anonymkode: a7668...f80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #38 Del Skrevet 26. juli 2022 Mimmili skrev (7 timer siden): Lurer litt på å flytte tilbake til Kristiansand eller peile meg inn på Arendal og da er jo kompetanse og en villig kommune ( et bra bup) osv en viktig faktor ! Noen som har litt erfaringer rundt dette generelt ? Tips til feks skoler / bosteder / lege osv ? Hadde holdt meg i Oslo Anonymkode: e6f7d...ffa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #39 Del Skrevet 26. juli 2022 Har Venner som har to barn med autisme og de har fått veldig god oppfølgning hele tiden siden barna var små, de er veldig fornøyde og takknemlige. Fikk til og med hjelp til å finne egnet bosted siden de måtte ha alt på en flate. Dette er i Kristiansand. Anonymkode: 4e795...069 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2022 #40 Del Skrevet 26. juli 2022 Har ei med asberger i familien. De bor i Sandnes og har fått svært god oppfølging, både i bhg og på skolen. Anonymkode: 93589...4ff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå