AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Hei! Jeg mistenker min ansettelse var i en veldig luguber gråsone. Arbeidsgiveren har skrytt av at de ble kvitt personen som hadde min stilling før meg under korona. De mislikte dem, greit nok på personlig nivå, men veldig uprofft. Arbeidsgiveren sa bare de vurderte å gi varsel men at de ikke "orka" å ta det på den måten. Ut i fra det jeg har sett så gjorde vedkommende en god jobb og hadde mangr positive bidrag til arbeidsplassen. Det ble så mye baksnakking at halve medarbeidersamtalen min handler om denne personen. Jeg blir ikke overbevist om sånt. Skulle gjerne tatt en telefon til den tidligere ansatte men jeg kommer ikke til å gjøre det. Jeg tviler sterkt på at de hadde takket ja til stillinga selv om de hadde fortrinnsrett MEN. Det er et stort men her. Jeg gjør 100% samme jobben som den eks-ansatte, selv om min stillingstittel er delt. For å gi et eksempel kunne det vært, tja, "resepsjonist/servicetekniker", men jobber 100% som resepsjonist. Pluss at jeg blir markedsført som "servicetekniker" på hjemmesiden. Det sa arbeidsgiver var fordi den eks-ansatte ikke skulle se det. Jeg sa opp. Av flere grunner enn dette. Mistanken min ble bare sterkere når arbeidsgiver for det første ikke ansatte vikar for meg i forbindelse med sykemelding, men heller brukte en ansatt som ikke skal jobbe mer enn 20% gr. trygd, og for det andre fordi stillingen min enda ikke er utlyst. Jeg har blitt dratt inn i noe jeg absolutt ikke vil ha noe med å gjøre. Bør jeg melde om dette noe sted? Hvor i så fall?Blir det tatt seriøst i det hele tatt? Anonymkode: 9a8b9...614
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Bare for å tilføye litt info har jeg etterlyst utstyr så jeg faktisk kan gjøre begge deler, men fikk beskjed at det var det ikke penger til. Anonymkode: 9a8b9...614
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå