AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Hvordan gjør dere det? jeg tenker spleise er noe dritt og bare stress, og bedre at alle kjøper for seg selv, man kan selvfølgelig dele på felles mat, middag. men jeg gidder ikke å sponse for andres deodorant eller proteinbarer og diverse, en grunn jeg synes å spleise er stress. ofte føles det som de som vil spleise er de som ikke har så god råd eller ikke vil bruke så mye selv, (ikke alle da) Kan godt ha felles pålegg til frokost, men jeg kjøper ikke inn 3-4 ferdig laget pasta salat til andre, fordi jeg vil ha en. jeg vil jo ikke la vær å kjøpe min favoritt yougurt osv fordi jeg må kjøpe til de andre også vis jeg skal ha. jeg har ikke dårlig råd men jeg vil jo heller ikke sponse for andres dyre mat vaner eller restaurant besøk, da er jeg vant med å ta eget beløp feks ene venn spiser ikke frokost den andre serverer seg som på luksus hotell den andre holder det med bare ost og brød for meg spiser jeg ikke mer en brødskive med pålegg og en glass saft og de andre venner varierer Anonymkode: bc1b8...747 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Jeg synes du børr tenke litt større på det når du reiser på ferie ja.hva så om noen må ut med ca ett til to hundre mer?..... Anonymkode: 9aa11...e78 8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 Skjønner ikke dette spleise-med-venner-på-ferie- opplegg ? Jeg kan ikke med min beste vilje se hva som er fordelen med det. Et evig mas om vippsing, og om så er det noen som ikke har vippset, og så blir en uenig om hva en skal dele på av utgifter. Kjøp sjøl det en trenger. og vær lykkelig for at en slipper å involvere seg i andres innblanding. Hvorfor driver folk med slikt tull ? Anonymkode: 2f6d4...30f 18 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 Nei, ikke frekt - fornuftig med mindre man er steinrik og overhodet ikke trenger å tenke på penger i det hele tatt. Og selv om man er steinrik er det ikke frekt å ikke ville finansiere andres ferie, som det i praksis ofte ender opp med med et sånt opplegg. I tillegg er det stress å måtte tenke på om man belaster andres økonomi hver gang man vil unne seg noe selv. Mye bedre at alle betaler for seg selv. Anonymkode: 7219e...63a 8 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes du børr tenke litt større på det når du reiser på ferie ja.hva så om noen må ut med ca ett til to hundre mer?..... Anonymkode: 9aa11...e78 kanskje man ikke har råd å betale 200 ekstra per dag hele ferien? 200 per dag er mer enn hele mitt matbudsjett på ferie, da må jeg heller bli hjemme. Men jeg har fint råd til ferie hvis jeg får regulere min egen pengebruk. Anonymkode: 7219e...63a 12 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke dette spleise-med-venner-på-ferie- opplegg ? Jeg kan ikke med min beste vilje se hva som er fordelen med det. Et evig mas om vippsing, og om så er det noen som ikke har vippset, og så blir en uenig om hva en skal dele på av utgifter. Kjøp sjøl det en trenger. og vær lykkelig for at en slipper å involvere seg i andres innblanding. Hvorfor driver folk med slikt tull ? Anonymkode: 2f6d4...30f Synes selv ikke det er noe fordel å betale for andres varer, har alltid vært vandt at en ver betaler for sin mat og produkter, jeg orker selv ikke vippsing maset, eller at jeg skal bruke 1200kr feks i butikk for alle varer osv og blakke meg ut, alle kan jo gå inn i butikken og betale ver for seg synes jeg Anonymkode: bc1b8...747 3 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 28. juni 2022 #7 Skrevet 28. juni 2022 Nei, ikke frekt. Sånn spleise greier blir det bare krangel av. Det beste er å betale for sitt.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #8 Skrevet 28. juni 2022 Her handler vi det vi selv bruker og det funker fint. Anonymkode: 91b70...078 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #9 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg synes du børr tenke litt større på det når du reiser på ferie ja.hva så om noen må ut med ca ett til to hundre mer?..... Anonymkode: 9aa11...e78 Hvorfor skal jeg ut med 200kr mer for andre sine produkter? de andre har jo penger selv. Anonymkode: bc1b8...747 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #10 Skrevet 28. juni 2022 Hvorfor en tråd til? Anonymkode: 5eaa2...862 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #11 Skrevet 28. juni 2022 Det er vel ikke frekt, men jeg er allikevel glad jeg ikke reiser med deg. Smidighet 💙 Anonymkode: 72384...1aa 6
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #12 Skrevet 28. juni 2022 Jeg kan jo tildels forstå deg om du har skikkelig dårlig råd. Når vi reiser med venner med dårlig råd, gjør vi det slik at det går på rundgang å servere middag. De som ikke har så mye, lager da noe billig. Handling ellers? Alle bidrar med to pålegg og brødmat. Også her kan man velge billig. Alt utenom kjøper man inn og betaler av egen lomme. Når det er sagt, foretrekker jeg å reise med venner som har bedre råd. Så får jeg god mat i ferien. Anonymkode: cce98...64c 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #13 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan jo tildels forstå deg om du har skikkelig dårlig råd. Når vi reiser med venner med dårlig råd, gjør vi det slik at det går på rundgang å servere middag. De som ikke har så mye, lager da noe billig. Handling ellers? Alle bidrar med to pålegg og brødmat. Også her kan man velge billig. Alt utenom kjøper man inn og betaler av egen lomme. Når det er sagt, foretrekker jeg å reise med venner som har bedre råd. Så får jeg god mat i ferien. Anonymkode: cce98...64c Hvorfor betaler du ikke maten din selv når du har så god råd? Hvorfor må en å spleise ?? Anonymkode: 2f6d4...30f 3 4
Gjest Villfisker Skrevet 28. juni 2022 #14 Skrevet 28. juni 2022 Syns heller det er de som er teite som ikke bare kan ordne seg selv. Enklest og best for alle. Det er bare du som vet hva du trenger og vil ha. Samme gjelder de andre. Så det kan de ordne selv. Å dele på hygieneartikler som deodurant, er forresten gangske ekkelt. Vil heller si noen som foreslår dette er gjerrige som ikke kan ta med sin egen, men håper å spare litt på å dele en med andre.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #15 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor betaler du ikke maten din selv når du har så god råd? Hvorfor må en å spleise ?? Anonymkode: 2f6d4...30f Fordi vi spiser samme mat når vi er på hyttetur? Har med barn, og alle forsyner seg jo av middagen. Mener du jeg skal lage en egen middag til vår familie, så får de andre sitte og se på? Høres koselig ut. Anonymkode: cce98...64c 10
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #16 Skrevet 28. juni 2022 Villfisker skrev (2 timer siden): Syns heller det er de som er teite som ikke bare kan ordne seg selv. Enklest og best for alle. Det er bare du som vet hva du trenger og vil ha. Samme gjelder de andre. Så det kan de ordne selv. Å dele på hygieneartikler som deodurant, er forresten gangske ekkelt. Vil heller si noen som foreslår dette er gjerrige som ikke kan ta med sin egen, men håper å spare litt på å dele en med andre. Håper så klart alle fikser og vet hva de skal ha med selv, får det er veldig ekkelt å låne vekk hygiene produkter og sminke, da får de eventuelt fikse og kjøpe med sine egne penger selv i butikken. Har opplevd der venninne ble sur da jeg ikke ville låne vekk min sminke kost og pudder sist gang for jeg synes det er så uhygienisk, fordi hun hadde glømt. Anonymkode: bc1b8...747 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #17 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi vi spiser samme mat når vi er på hyttetur? Har med barn, og alle forsyner seg jo av middagen. Mener du jeg skal lage en egen middag til vår familie, så får de andre sitte og se på? Høres koselig ut. Anonymkode: cce98...64c Man kan så klart dele på middagen at det blir rettferdigt og ikke at en skal spleise hele middagen Anonymkode: bc1b8...747
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #18 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor betaler du ikke maten din selv når du har så god råd? Hvorfor må en å spleise ?? Anonymkode: 2f6d4...30f Selvfølgelig vil folk spleise.. for de ikke vil betale for egne produkter og mat selv og vil snylte fra de andres lommepenger fordi vil minst mulig bruke men spiser mye av det osv Anonymkode: bc1b8...747 4
Mamajune11 Skrevet 28. juni 2022 #19 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan gjør dere det? jeg tenker spleise er noe dritt og bare stress, og bedre at alle kjøper for seg selv, man kan selvfølgelig dele på felles mat, middag. men jeg gidder ikke å sponse for andres deodorant eller proteinbarer og diverse, en grunn jeg synes å spleise er stress. ofte føles det som de som vil spleise er de som ikke har så god råd eller ikke vil bruke så mye selv, (ikke alle da) Kan godt ha felles pålegg til frokost, men jeg kjøper ikke inn 3-4 ferdig laget pasta salat til andre, fordi jeg vil ha en. jeg vil jo ikke la vær å kjøpe min favoritt yougurt osv fordi jeg må kjøpe til de andre også vis jeg skal ha. jeg har ikke dårlig råd men jeg vil jo heller ikke sponse for andres dyre mat vaner eller restaurant besøk, da er jeg vant med å ta eget beløp feks ene venn spiser ikke frokost den andre serverer seg som på luksus hotell den andre holder det med bare ost og brød for meg spiser jeg ikke mer en brødskive med pålegg og en glass saft og de andre venner varierer Anonymkode: bc1b8...747 Min erfaring er at de som insisterer på spleising er de som spiser mest. Så nei takk til spleising. Ja du kan få ta av agurken jeg kjøpte, og ja du kan få vin med meg. Men jeg spleiser ikke. 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #20 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er vel ikke frekt, men jeg er allikevel glad jeg ikke reiser med deg. Smidighet 💙 Anonymkode: 72384...1aa Fordi jeg ikke hadde spleiset hele middagen på deg? 😛 får betale selv du også Anonymkode: bc1b8...747 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå