Gå til innhold

The Well - forventninger til første besøk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal dit på dagtid i sommer, lurer på om det er greit å sitte i badekåpe i noen av spisestedene? Tenker jeg sikkert får lyst på en pause med en lett bit mat og drikke, men må jeg kle på meg da? Eller av meg... Vil ikke spise naken der går grensa😀

Anonymkode: 32132...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
hohumpf skrev (10 timer siden):

Andelene varierer mellom hverdager/helg og når på dagen, så det er ikke så rart.

Poenget er, det er trygt, godt og best å være naken i solen/vannet/badstue/dampbad på The Well. I tillegg så oppfordrer The Weill til at man skal være naken ihht.kontinental badekultur.

Jeg gikk og en herlig nakentur i Skulpturskogen, uten å få tilsnakk av spa-verter som observerte meg, og før denne teksten kom, som òg antyder at det er OK:

Denne variasjonen som det snakkes om er det mest tildekking i helger og i ukedager? 

Vi er et par i trettiårene, og med mine fordommer ( det er synd jeg har de, de bør jeg legge vekk men er jo basert på erfaring...) er det jo gjerne frigjorte menn som dekker seg til minst og kanskje færre i vår aldersgruppe. Er det slik på The Well også eller vil vi føle oss som en del av "flertallet" om vi går der nakne og kun dekker oss til med badekåpe der det er påbudt? Beklager om det blir masete dette her men setter stor pris på alle som tar seg tid til å svare for det er jo en greie som har en viss terskel dette her :)

TS

Anonymkode: 43be4...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal dit på dagtid i sommer, lurer på om det er greit å sitte i badekåpe i noen av spisestedene? Tenker jeg sikkert får lyst på en pause med en lett bit mat og drikke, men må jeg kle på meg da? Eller av meg... Vil ikke spise naken der går grensa😀

Etter det jeg har lest skal man være tildekket når man spiser og det er IKKE lov å gå naken i spisestedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Etter det jeg har lest skal man være tildekket når man spiser og det er IKKE lov å gå naken i spisestedene.

Dette stemmer. Jeg så noen i buffetområdet der putte en gulrot i rompa  😳

Anonymkode: 7d075...9d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært der 10-15 ganger, både alene (kvinne) og med partner. Er selv i 30-årene og går uten badetøy.

Opplever som flere her skriver at det er en god blanding mellom de som bruker badetøy og de som ikke gjør det. Men at andelen nakne gjerne stiger utover dagen. Mitt beste tips til de som skal dit, er å ikke bry seg så mye om hva andre gjør eller måtte mene. Alle som drar dit gjør det med visshet om at nakenhet forekommer, og tåler man ikke det så er man på feil sted. Så lenge man dekker seg til der det er naturlig (spisesteder, mens man forflytter seg) og viser normal høflighet og tar hensyn til de rundt seg, så går det fint.

Har forøvrig aldri sett verken halvstive eller helstive peniser der.

Anonymkode: 18513...2e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan sitte i morgenkåpe. Det gjør alltid vi! Med badetøy under altså. 

Anonymkode: a818f...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.7.2022 den 23.50):

Forbered deg på å se et halvt dusin halvstive peniser.

Anonymkode: 60b9c...222

Jeg har aldri sett det der, verken der eller andre spa steder i Norge man er nakne.

Anonymkode: eb1fe...b6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette stemmer. Jeg så noen i buffetområdet der putte en gulrot i rompa  😳

Anonymkode: 7d075...9d4

Troll. 

Anonymkode: eb1fe...b6b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så mange rare regler på det stedet der. Bare lov å gå i sombrero i badstuene, påbud med husets Crocs ved bassengkanten på torsdager, påbudt å være naken nedentil i cafen. Ikke rart folk spør!

Anonymkode: 83d73...c50

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så mange rare regler på det stedet der. Bare lov å gå i sombrero i badstuene, påbud med husets Crocs ved bassengkanten på torsdager, påbudt å være naken nedentil i cafen. Ikke rart folk spør!

Anonymkode: 83d73...c50

Da tror jeg du har litt vanskelig for det, jeg har aldri vært der men har lest reglene og det er da virkelig ikke vanskelig. Spørsmålene jeg stiller går jo ikke på reglene men på hvordan det vil være der i praksis all den tid det er lagt opp til at man kan bruke stedet på forskjellige måter, med og uten badetøy og tildekking. Rett og slett hvordan kotymen og mengden eksponering/tildekking er i praksis. Men om andre lurer hjelper det jo ikke med slike tulleinnlegg som du legger inn.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Denne variasjonen som det snakkes om er det mest tildekking i helger og i ukedager?

Jeg vil si det er mindre tildekking i ukedagene og litt mer i helgene, og alltid mindre utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er et par i trettiårene, og med mine fordommer ( det er synd jeg har de, de bør jeg legge vekk men er jo basert på erfaring...) er det jo gjerne frigjorte menn som dekker seg til minst og kanskje færre i vår aldersgruppe. Er det slik på The Well også eller vil vi føle oss som en del av "flertallet" om vi går der nakne og kun dekker oss til med badekåpe der det er påbudt? Beklager om det blir masete dette her men setter stor pris på alle som tar seg tid til å svare for det er jo en greie som har en viss terskel dette her :)

Ikke tenk så mye på hva som det er mest av, en er der for å ha det fint selv/som par/sammen med vennegjengen, naken eller ei. Alle som drar dit vet at det er både nakne og ikke nakne der og takler det helt fint. At det alltid er en blanding av begge kjønn bidrar til en dusere og finere stemning, sammenlignet med f.eks.offentlig kjønnsdelt nakenbadstu i Finland. Den duse og fine stemningen gjør det lett å bli komfortabel som naken selv.

En kan jo ønske seg «alle nakne torsdag» 😃 (De har hatt, og har kanskje fortsatt, det som et spørsmål i kundeundersøkelsen i etterkant av et besøk. Jeg svarer alltid ja til det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan sitte i morgenkåpe. Det gjør alltid vi! Med badetøy under altså.

Jepp: «Alle må dekke seg til med håndkle eller badekåpe når man beveger seg rundt i anlegget. I Brasseriet må man ha på seg badekåpe.» Ref. naturlig nakenhet.

Jeg sitter i badekåpe uten badetøy, fordi jeg som regel ikke har det med og om jeg hadde hatt det med så ville jeg ikke like å sitte og spise i vått tøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 10.24):

I baren ved innebassenget og i SPA-restauranten bruker alle badekåpe fordi dette er inne i anlegget. Du kan være i anlegget hele åpningstiden/dagen uten å gå tilbake til garderoben for å skifte på deg klær. Du får også et armbånd som du bruker til å betale med i restaurant og bar, så du trenger ikke lommebok/kort/penger der. Du betaler for det du har brukt når du er ferdig og går ut igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene

Har vært der en gang, så ingen halvkramme peniser, men det var et par som fikk tilsnakk i et basseng. De satt oppå hverandre og klina. 

Ellers oppførte folk seg, og det var ganske fullt. 

Vi fikk en pakke med håndkle vi kunne beholde, dette dekket vi oss til med. Du må være påkledd under måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som er nakne er som regel eldre og som regel menn, er min erfaring.

Anonymkode: 67d75...e65

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er jo i så fall litt synd. Vi får heller tenke at får bidra til å endre dette, jeg og fruen. Har fått veldig sprikende tilbakemeldinger i denne tråden, så jeg tenker vi bare hopper i det og er så mye nakne som tillat og tenker at det går fint!

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som nudister flest, altså.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i dette, jeg har vært der endel ganger og det er stort sett menn eller eldre kvinner som går naken. 

Anonymkode: 26d47...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det en spesiell dag i uka det er flere nakne (yngre) kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...