Gå til innhold

Lite å finne på når man ikke er materialistisk av seg..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg går ut døren hjemme, så handler livet egentlig bare om materialisme. Ikke nevn trening og turer, det har jeg ikke klart å like. Trening gjør jeg av og til av nødvendighet, men ikke fordi det er en interesse. 

Anonymkode: 3d4d1...7f1

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, hva med å reise, besøke venner, dra ut og spise? Låne en bok på biblioteket? Jeg er minimalist og shopper aldri (handler det jeg trenger et par ganger i året), men det er jo nok å gjøre likevel. 

Anonymkode: 65fae...ae0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du egentlig er materialist da?

Finnes masse å gjøre som ikke handler om å eie mest mulig. Liker du ingen former for sport eller trening? Dans, sang, kunst...

Anonymkode: a575e...e4d

• Liker 5
Skrevet

Gå på museum og se? Teknisk museum, historisk museum? Dra på turer til f.eks. London og gå på Natural History Museum for eksempel, det skal være utrolig bra! Fin ferieplan det, å besøke museer i London (de har mange) og ikke shoppe en eneste ting i shoppingbyen!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når jeg går ut døren hjemme, så handler livet egentlig bare om materialisme. Ikke nevn trening og turer, det har jeg ikke klart å like. Trening gjør jeg av og til av nødvendighet, men ikke fordi det er en interesse. 

Jeg lurer mer på hva du eller finner på, som ER materialistisk? Driver du kun med shopping?

Ting å finne på: 

lese

synge

spille musikk (med mindre du anser anskaffelse av et instrument som materialisme, selv om du får det gratis på finn?)

holde på i hagen eller med planter

danse

svømme

klatre

turne

holde på med dyr

se på stjerner

strikke og hekle, men det anser du kanskje som materialisisk?

lære nye språk

lese og lære et nytt fag

lage mat

være besøksvenn

henge med venner

Anonymkode: edb73...7c6

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser på gode restauranter, reiser rundt i verden, melder oss på klatrekurs og kajakkurs, møter venner for noen glass. 

Jeg er i alle fall (blant annet) minimalist når det kommer til ting som bil og eiendeler. Da jeg vil ha mer penger å bruke på opplevelser. 

Anonymkode: 740a1...c76

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hagearbeid? Er man kreativ, er det mye man kan få til gratis eller tilnærmet gratis.

Anonymkode: 3b680...ea8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du høres deprimert ut, når du ikke klarer å finne glede i alt det fine som er gratis og heller ikke i ting som kan kjøpes for penger.

Ta deg en tur til fastlegen, du.

Anonymkode: d2f1f...3c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta bilder? Få frem en mening i hvert bilde. Små detaljer man ofte bare får forbi, men i riktig lys og fokus kan det være veldig vakkert

Det gir mening for fotografen selv, og for andre som vil se bildet 

Anonymkode: d4e0b...279

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (28 minutter siden):

Gå på museum og se? Teknisk museum, historisk museum? Dra på turer til f.eks. London og gå på Natural History Museum for eksempel, det skal være utrolig bra! Fin ferieplan det, å besøke museer i London (de har mange) og ikke shoppe en eneste ting i shoppingbyen!

Finnes ikke interessant dessverre. Har jo vært på museum, men klarer aldri finne det interessant. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes ikke interessant dessverre. Har jo vært på museum, men klarer aldri finne det interessant. 

Men hvilke materialistiske ting er det du finner så interessant da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes jo museer for alle slags ting! Alt fra Madame Tussaud med voksfigurer til museum om dyr og planter, kunst, tekniske oppfinnelser og dukkemuseum osv. Du er kategorisk ikke interessert i NOE av alt som finnes av museer...? 

Du er ikke interessert i særlig mye da, med andre ord. Bare klager fordi livet er "materialistisk"?

Hva med lesing? Kan du interessere deg for det? Historier? Bøker kan lånes gratis på biblioteket og leses av mange. Ikke bruk og kast, så ikke materialistisk. Om du ikke orker å lese selv, finnes det meste nå på lydbøker, men da må du kanskje kjøpe noe selv da... vet ikke om lydbøker er å få gratis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg lurer mer på hva du eller finner på, som ER materialistisk? Driver du kun med shopping?

Ting å finne på: 

lese

synge

spille musikk (med mindre du anser anskaffelse av et instrument som materialisme, selv om du får det gratis på finn?)

holde på i hagen eller med planter

danse

svømme

klatre

turne

holde på med dyr

se på stjerner

strikke og hekle, men det anser du kanskje som materialisisk?

lære nye språk

lese og lære et nytt fag

lage mat

være besøksvenn

henge med venner

ALDRI likt å lese. Se på stjerner???? 
Holde på med dyr, absolutt, men det er vanskelig der jeg bor. Jeg ser på finn annonser, og møtte noen som hadde et dyr jeg kunne gå tur med da de trengte det, men etter 1 møte hører jeg ingenting mer fra dem (jeg ringte de 3 ganger). Typisk folk.

Lærer nytt språk, men synes det er ganske kjedelig. Tar en økt hver dag, noen ganger mer.

Lager jo mat, men synes det er tidkrevende. 

Henge med venner ja..... Dessverre klaffer jeg ikke med så mange, og de jeg kan kalle venner har klart å få barn. Ved uhell alle sammen, fatter ikke hvordan de får det til. Hadde 2 gode venninner som ikke bor så langt unna, men hun ene er syk hele tiden omtrent (tror hun lyver av og til) og spør bare om å låne penger, men er et økonomisk fiasko, så bare slitsom å forholde seg til. Fikk ikke kontakt med henne de siste gangene jeg prøvde.
Hun andre har jeg kjent i mange år, men er også mye syk og økonomisk begrenset. Vært uføre i mange år, men er nå i deltidsjobb og dette er nok til å slite henne ut. 

Skulle ønske jeg likte å danse, men det er slitsomt og tidkrevende å bli flink. 

Skulle ønske jeg var veldig glad i alle disse fysiske aktivitetene, men synes det er veldig kjedelig.

Strikking er kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hagearbeid? Er man kreativ, er det mye man kan få til gratis eller tilnærmet gratis.

Anonymkode: 3b680...ea8

Nei, kjedelig. Eier ikke interesse for blomster. Og blomster krever stell. Mine kommer til å dø.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du høres deprimert ut, når du ikke klarer å finne glede i alt det fine som er gratis og heller ikke i ting som kan kjøpes for penger.

Ta deg en tur til fastlegen, du.

Anonymkode: d2f1f...3c0

Har dystymi. Går allerede på antidep og gjort det snart 1 år. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ALDRI likt å lese. Se på stjerner???? 
Holde på med dyr, absolutt, men det er vanskelig der jeg bor. Jeg ser på finn annonser, og møtte noen som hadde et dyr jeg kunne gå tur med da de trengte det, men etter 1 møte hører jeg ingenting mer fra dem (jeg ringte de 3 ganger). Typisk folk.

Lærer nytt språk, men synes det er ganske kjedelig. Tar en økt hver dag, noen ganger mer.

Lager jo mat, men synes det er tidkrevende. 

Henge med venner ja..... Dessverre klaffer jeg ikke med så mange, og de jeg kan kalle venner har klart å få barn. Ved uhell alle sammen, fatter ikke hvordan de får det til. Hadde 2 gode venninner som ikke bor så langt unna, men hun ene er syk hele tiden omtrent (tror hun lyver av og til) og spør bare om å låne penger, men er et økonomisk fiasko, så bare slitsom å forholde seg til. Fikk ikke kontakt med henne de siste gangene jeg prøvde.
Hun andre har jeg kjent i mange år, men er også mye syk og økonomisk begrenset. Vært uføre i mange år, men er nå i deltidsjobb og dette er nok til å slite henne ut. 

Skulle ønske jeg likte å danse, men det er slitsomt og tidkrevende å bli flink. 

Skulle ønske jeg var veldig glad i alle disse fysiske aktivitetene, men synes det er veldig kjedelig.

Strikking er kjedelig.

du svarer jo ikke på hva du liker da? Liker du ingenting? Høres mer ut som du er deprimert OG socially awkward, enn at problemet er materialisme...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvilke materialistiske ting er det du finner så interessant da? 

Vesker og klær. Hårpleieprodukter og hudpleieprodukter. Men har ei i slekta som driver med slik som gir meg masse gratis så jeg trenger aldri kjøpe. Har mer enn nok.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kanskje du egentlig er materialist da?

Finnes masse å gjøre som ikke handler om å eie mest mulig. Liker du ingen former for sport eller trening? Dans, sang, kunst...

Anonymkode: a575e...e4d

Nei jeg gjør ikke det :/ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dystymi. Går allerede på antidep og gjort det snart 1 år. 

Ville forsøkt å prøve andre medisiner eller annen behandling.

Anonymkode: 43efc...eda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du finner lykken ts.. :(

Anonymkode: a27f1...902

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...