Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg begynte å få maserier/modningsrier på fredagskveld (39+5), og lørdag var de så tette/regelmessige at vi ringte føden, som sa jeg mest sannsynlig var i latensfasen og at vi skulle vente og se det an. Riene kommer og går fortsatt, og er nå 40+2. Det vil si at jeg har gått snart 4 døgn slik😩 De gjør ikke særlig vondt, litt mensmurring og litt øm i korsryggen eneste, pluss at magen blir steinhard i 1-2 minutter.

Skal til jordmor i morgen og hun henviser til overtidskontroll da, men sa det kunne ta 7-9 dager. Er det mulig å be om fremskyndet i gangsettelse pga plagsomme maserier? Babyen er estimert til 10% større enn gjennomsnittet i tillegg.. Vil egentlig bare høre noen gode råd/tips og gjerne andres erfaringer som har gått gjennom lignende❤️ Har hatt et lett svangerskap så jeg så for meg at fødsel skulle bli rask og lett også😔

Anonymkode: 3542b...25b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at de ikke bryr seg så mye om maserier. Hadde maserier fra uke 35 (fødte dagen før termin), men var aldri snakk om igangsettelse e.l., selv om jeg var helt kake og ikke fikk sovet stort. Ble trøstet med at fødselen mest sannsynlig ville gå raskt og smidig for seg fordi kroppen gjorde mye av jobben på forhånd, da. Det er da noe. 😅

Anonymkode: 14f22...4bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min erfaring er at de ikke bryr seg så mye om maserier. Hadde maserier fra uke 35 (fødte dagen før termin), men var aldri snakk om igangsettelse e.l., selv om jeg var helt kake og ikke fikk sovet stort. Ble trøstet med at fødselen mest sannsynlig ville gå raskt og smidig for seg fordi kroppen gjorde mye av jobben på forhånd, da. Det er da noe. 😅

Anonymkode: 14f22...4bd

Uff da er jeg heldig sett i forhold.. Har lest om flere som gikk i ukesvis som deg. Stemte det at fødselen var rask og smidig når det først satte skikkelig i gang?🙈

Anonymkode: 3542b...25b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...