Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om meg:
Jeg sliter med senvirkninger etter kreftbehandling. Var ganske ung da jeg ble syk, 27 år. Gikk da andreåret på et bachelor-studie. Før studiene jobbet jeg. Klarte ikke å fortsette studiene da jeg ble syk. Og nå plages jeg med hjernetåke, så jeg synes det er kjempevanskelig bare å lese en roman, og klarer ikke fullføre studiene. Går på AAP. 

Så til trådens tema:
Hver gang jeg har et møte med NAV, lege, studiestedet, kommunen, alle sånne autoritetspersoner, så føler jeg meg så underlegen. Føler meg så liten, dum, lat. Føler alle himler med øynene over hvor dum jeg er som ikke klarer å ta meg sammen og jobbe eller fullføre studiene. "Nå har vi strukket oss langt og ordnet med tilrettelegging, så da må du faktisk bestemme deg for å følge opp." Ja, jeg ønsker jo det og det er jo derfor jeg har bedt om tilrettelegging, men jeg får det ikke til. Da hjelper det ikke at de legger enda mer skyld og skam på skuldrene mine. 
Jeg føler meg underlegen når jeg treffer på venner og bekjente også, men det er lettere for da kan jeg bytte samtaleemne eller bare gå hjem. Det kan jeg ikke i møte med legen, NAV o.l.
Jeg synes det er skikkelig kjipt at kroppen og hjernen min ikke fungerer normalt, og alt jeg vil er å kunne leve normalt igjen. Jeg hater å være en sånn som folk ser ned på, hater at folk kaller meg lat ungdom, hater å være til bry, hater når hjernetåken gjør at jeg ikke forstår vanlige ord eller jeg mister konsentrasjonen under en samtale, og jeg hater det når folk forklarer ting til meg som om jeg var et barn. Jeg hater alt med denne situasjonen. 
Men det verste er å føle seg så underlegen, og skammen over å ikke klare å leve opp til de forventningene folk har. 

Anonymkode: 068ea...41d

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg. 

Leger og nav har dessverre lite kunnskap om seinskader. 

Har du kontakt med en kreftkoordinator eller kreftsykepleier? 

Hvor gammel er du nå? Ung Kreft er en pasientforening for dem under 35 år. Der kan du møte andre i samme situasjon som deg og få tips og råd. De har laget en bok som heter; "Kreft? Shit - hva nå?". Den er super! 

Hilsen en kreftkoordinator som treffer mange med samme problem hver dag

Anonymkode: 921af...919

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg! Høres ut som en vanskelig situasjon. Du kan ikke annet enn å uttrykke at du skulle ønske ting var annerledes men at du faktisk ikke har kapasitet til arbeidet. Da spiller det ingen rolle om de føler de har «strukket seg» langt. De er utrolig mange som sliter med senvirkninger av kreft. Dette kan jo ikke være noe nytt for dem. 

hadde venner spurt hadde jeg bare sagt: det er en utrolig stor sorg at jeg ikke er frisk nok til å leve det livet jeg skulle før jeg  ble syk…. 

samtidig så tror jeg du bare må prøve å drite i hva alle tenker. Du vet selv hva du har kapasitet til og ikke. Ingen andre går i dine sko. Du er IKKE underlegen. Du er uheldig som ble syk. 

Anonymkode: 7ca73...807

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre å  være singel enn å være sammen med en utro kødd?

Anonymkode: 2b4cb...8d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det ikke bedre å  være singel enn å være sammen med en utro kødd?

Anonymkode: 2b4cb...8d3

?????

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Klem ❤

Anonymkode: 07213...3c9

AnonymBruker
Skrevet

Bare du vet hvordan du har det, ingen andre. De er plikter til å pushe deg, men ikke ta det personlig. Kvinn deg opp og fortell hvordan du føler deg

Anonymkode: 0e7d9...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...