Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte meg inn syk i dag, grunn er uvenentlig. Jeg sa jeg skulle gi beskjed hvordan det gikk utover dagen. Vi har avtale på at vi skal ringe før klokken tre og gi beskjed om hvordan det går.

Men så ringer han jeg jobber sammen med klokken ett, jeg sier at det er litt vanskelig og vite så tidlig på dagen. Han spør om han skal sette meg på en annen vakt, jeg sier at jeg må se det litt an. Så rundt halv tre ringer han igjen, selv om jeg har sagt jeg gir beskjed. Jeg vet det er gangske rolig på jobb og slett ingen krise om jeg er syk og vil heller ikke bli det i morgen.

Jeg sier jeg kommer i morgen. Jeg synes det er ille at man blir masa så på når man er syk, når jeg har sagt jeg gir beskjed. Jeg kommer nok til og si fra i morgen om hva jeg synes om dette. Hva synes dere om slik oppførsel. Det var slett ingen krise og de hadde nok folk i morgen. Jeg er aldri syk,men akkurat nå hadde jeg trengt å få ro jeg blir stressa når noen ringer hele tiden. Hadde dere reagert, eller hadde dere bare lata som ingenting. 

Anonymkode: 4ad66...ba8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man bruke egenmelding er man faktisk syk og ikke tilgjengelig (bortsett fra når man gir beskjed om sykdommen)

Jeg hadde ikke planlagt noe kontakt før dagen etter og slett ikke lovet å ringe senere.  Hvis noen ringer lar man være å svare. Syk er syk, for alt de vet har du høy feber eller omgangssyke eller angst eller hva som helst som gjør at man ikke er tilgjengelig for arbeidsgiver.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer om man blir syk om kvelden eller natten ift denne jobben🙄🥱😂

Anonymkode: 2b87e...388

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva som skjer om man er syk ift jobben? 

Det høres da ut som man er veeeeldig syk!!

Anonymkode: 0a8e2...c43

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva som skjer om man er syk ift jobben? 

Det høres da ut som man er veeeeldig syk!!

Tror ikke noen av dere vet hva "i forhold til" betyr. Det betyr det samme som "sammenlignet med".

Anonymkode: 205f8...c9b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I min tidligere jobb ble jeg kontaktet hele tiden, om jeg var syk på ferie, i helger... 

Ble utslitt til slutt, ingen som takket meg for å ha stått på heller....

Anonymkode: f21e7...889

AnonymBruker
Skrevet

Sett mobilen på flymodus, problem solved.

Anonymkode: 44c69...eb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrur av lyden på tlf når jeg er hjemme syk, i hvert fall når jeg er sengeliggende. 

Anonymkode: d4b0b...0cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrur av lyden på tlf når jeg er hjemme syk, i hvert fall når jeg er sengeliggende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja kommer til å gjøre det neste gang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

I min tidligere jobb ble jeg kontaktet hele tiden, om jeg var syk på ferie, i helger... 

Ble utslitt til slutt, ingen som takket meg for å ha stått på heller....

Anonymkode: f21e7...889

Ts her, ja er veldig sliten for tiden. Prøvde og snakke med sjefen om det, men alt jeg fikk tilbake var at alle var slitne nå. Og at hun ikke kunne gjøre noe med det. Man gir og gir, men får ikke noe tilbake. Man skal liksom bare smile og si ja jeg kan gjerne jobbe overtid uten at man får noe får det. Og om tar det opp er man vanskelig. Har vært psykisk slitsomt både på hjemme bane og på jobb siste tiden, men noe ingen takk. Eneste at folk blir sure om man ikke kan jobbe overtid. I morgen blir det åtte timer pga en anna er syk, men man skal bare bite sammen og smile.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke ha tatt telefonen rett og slett. Er man syk så skal man ikke bli ringt og mast på. Er noe annet om det er langtidssykemelding og oppfølgning såklart, men ikke på egenmelding.

Anonymkode: 88e51...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 6/28/2022 at 6:57 PM, AnonymBruker said:

Tror ikke noen av dere vet hva "i forhold til" betyr. Det betyr det samme som "sammenlignet med".

Anonymkode: 205f8...c9b

Du siterte meg der jeg skrev at om man er syk ift. denne jobben, er man veldig syk. For jobben høres litt syk ut. Med andre ord, i forhold til brukt helt korrekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...