Gå til innhold

Klær til slanke barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på snart 9 år, hun er veldig slank (liv 52 cm, rumpe 54 cm, benlengde 60 cm). Har vært innom alt av klesforretninger i fylket vi bor i (Vestfold), og det er ingen som har bukser som passer min datter. Hun har også endel bukser der det er innvendig strikk m/ knappehull til å stramme inn buksen, men disse gnager siden de må strammes inn veldig mye å det blir klumpete. Har fått tips om at Franske merker er slanke, men hvor finnes disse?

Er det noen som kan gi meg tips om hvor jeg kan få kjøpt bukser til min datter?

ma2

Skrevet

Henger meg på denne.

Jeg har tynne gutter som synes bukser med innvendig strikk ganger når de må strammes mye (men selve ideen med innvendig strikk er knallgod!).

Jeg ser det selges bukser i C-str. eller hva det heter gjennom f.eks. Ellos, og dette er beregnet på kraftige barn (og det er kjempefint). Men hva med tynne, lange barn?

Skrevet

www.virrevapp.no er franske barneklær, men jeg har ikke prøvd dem. Så det var et måleskjema på siden deres.

Har også hørt om noe som heter Løvebarn e.l., men finner ikke hjemmesiden deres.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Mener at Fru Lyng også fører barneklær som er av fransk merke. Klærne er uansett litt mindre i størrelse enn de vanlige kjedebutikkene.

Skrevet

Bennetton har også relativt små størrelser. De er jo italienske. Et lite tips vil være å se etter merker som er laget for Sør-Europa. De er ofte noe mindre i størrelse enn tyske og skandinaviske.

Skrevet

Butikkjeden Okaidi eller hvordan d skrives har små størrelser.

Skrevet

JC på Nordbyen i Larvik har klær som kan passe. De har klær helt ned i 6 års størrelse.Ellers andre JC butikken som fører barneklær.

Eller så har "Mudd" bukser som er smale og med kort liv. De har også gensere som er for smale mennesker..Vet at "barn og utstyr" i Porsgrunn fører dette merket.

Har selv jenter som er lange og smale, vet hvor vanskelig det er å få tak i klær som passer.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har selv en sylslank datter på 10 år og vi har lenge hatt store problemer med å finne bukser som passer. Hun må ned i 134/140 for at buksene skal passe i livet, men da blir de altfor korte. På lengden må hun ha 152/158. Vi har funnet noen på Lindex, de har bukser merket "slim", men også disse varierer en del i fasongen. Bl.a. på JC har de et merke som heter Angel. Veldig fine, men ganske dyre jeans.

Skrevet
JC på Nordbyen i Larvik har klær som kan passe. De har klær helt ned i 6 års størrelse.Ellers andre JC butikken som fører barneklær.

Eller så har "Mudd" bukser som er smale og med kort liv. De har også gensere som er for smale mennesker..Vet at "barn og utstyr" i Porsgrunn fører dette merket.

Har selv jenter som er lange og smale, vet hvor vanskelig det er å få tak i klær som passer.

Lykke til.

Har de jenteklær på Nordbyen også?? Har ei jente på 6 år og sliter meg ihjel med å finne klær som ser pene ut i livet, og som i tillegg passer på beina!

Skrevet

Tusen takk for mange kjempefine tips.... fint å se at det kan være mulig å finne klær ihvertfall i hjemfylket. Det er synd at det skal være så vanskelig å finne klær som passer for de som ikke har standardmål.... hva nå det er.

Jeg har ringt rundt i endel forretninger å forhørt meg om de har slanke klær, så med litt mas så kanskje de tar inn klær til alle fasonger... liten eller stor.

ma2

Skrevet
Har de jenteklær på Nordbyen også?? Har ei jente på 6 år og sliter meg ihjel med å finne klær som ser pene ut  i livet, og som i tillegg passer på beina!

ja de har jenteklær på JC på Nordbyen.

Handlet der i sommer til dattera mi..

Skrevet

Ikke alle virrevapp-klærne er så veldig smale, har kjøpt ei bukse der til mi slanke jente, som er altfor vid- selv om det er innvendig strikk. Men har også fått passende klær der, så vær litt obs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...