AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Dere som jobber på kontor feks i skoleadministrasjon eller lignende, hva slags bakgrunn har dere? Selv har jeg en bachelor i pedagogikk og tar nå et årstudie innen kontorarbeid), men virker som det er nesten umulig å få seg noe likevel. Virker som det er mange om beinet og tror jeg sliter ekstra siden jeg ikke har mye kontorerfaring. Jeg er i starten av 30 årene og har erfaring fra bla helse og butikkarbeid. Er det noen som har en mer generell bakgrunn som meg og likevel har klart å få seg jobb? Hvordan fikk du selv jobb? Anonymkode: 6bbbe...9bc
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Det er lettere få seg jobb i slike stillinger når man har en bachelor i øk/ad og HR. Dessverre for din del nytter det ikke å bare ta et 1-årig kurs i kontorarbeid, du vil bli forbigått av andre som har mer relevant utdannelse. Anonymkode: 86a2b...16f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 Bachelor i IT- og informasjonssystemer, sitter på kontor hele dagen lang. Har også en del tilleggsutdanning, kurs, sertifiseringer og lang erfaring. Anonymkode: d96c5...a14
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #4 Skrevet 3. juli 2022 er det noen flere her? Anonymkode: 6bbbe...9bc
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #5 Skrevet 3. juli 2022 Jobber med HMS i en produksjonsbedrift, er sivilingeniør. Anonymkode: 8468f...554
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #6 Skrevet 3. juli 2022 Lærerutdanning med videreutdanning i ledelse (rektorakolen). De fleste på kontor har økonomi, jus, administrasjon eller ledelseutdanning. Utrolig nok selv i faglige stillinger hvor de burde ha hatt lærerbakgrunn fra skole eller barnehage så man slapp at de faktisk ikke kun har en veldig teoretisk tanke om skole og barnehage. Heldigvis er det mange tidligere inspektører, styrere og rektorer som også kommer inn. Anonymkode: 8275c...dbd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #7 Skrevet 3. juli 2022 Hadde 7 års arbeidserfaring innen fagfeltet, da jeg fikk en kontor/rådgiverstilling. De var interessert i folk som kunne faget, ikke de som kunne "kontor". Kontor-biten lærer man seg fort likevel. Men når man skal saksbehandle eller hjelpe folk ute i felten med problemstillinger, der det en fordel å vite hvordan det er å gjøre jobben der ute. Jeg tror det er slik for mange kontorstillinger. Anonymkode: 0101a...3b9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #9 Skrevet 3. juli 2022 Jeg fikk jobben gjennom vikarbyrå. Har utdannelse i humaniora og bakgrunn fra butikk. Anonymkode: 18e7c...72e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 Mastergrad i arealplanlegging, har kommunal kontorjobb. Anonymkode: 9cb0f...452
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Jurist på kommunalt kontor. Anonymkode: 1d6e1...2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå