Gå til innhold

Mamma truer med selvmord

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mamma ble alene for to år siden da pappa døde brått av hjertestans. Hun har siden da ikke kommet over dette, klarer ikke komme seg videre. Det som gjør alt ekstra tungt er at hun kun er opptatt av seg og sitt. Det eneste hun snakker om er sykdom og hvor tungt og trist hun har det. Ingenting annet.. i tillegg har hun sagt rett ut flere ganger at hun har ingenting å leve for lengre, og tabletter nok til å gjøre noe med det.. jeg er så sliten av alt, jeg gruer meg til å besøke henne, og føler meg helt tom og utmattet hver gang jeg går igjen.. kun en eneste gang på disse to årene har hun spurt hvordan jeg har det, alt dreier seg kun om henne. Andre venner begynner nok å få nok også, og trekker seg unna henne, uten at hun virker som hun forstår hvorfor.. hun har alltid vært en krevende person som har vært vant med at pappa stilte opp på alt hun ville, nå som han er borte blir hun sittende mer hjemme alene og synes veldig synd på seg selv som ikke kommer seg noe sted på egen hånd. Jeg går med dårlig samvittighet for ikke å stille opp så mye jeg sikkert burde, men er så sliten og lei.. har en jobb som er minimum seks dager i uka, med både 10 og 12 timers dager.. hva skal jeg si og gjøre når hun truer med tabletter og bare ber meg dra hjem så hun får være alene..? Jeg orker snart ikke mer.. 

Anonymkode: 4f8db...835

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med hennes fastlege og informer om dette.

Anonymkode: a1691...899

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes du helt klart skal sende en bekymringsmelding til fastlegen hennes. Det er tydelig at hun trenger hjelp med psyken, og å få noen tilbud av legen for å komme seg ut å oppleve ting. 

Fortell fastlegen hennes at hun har truet med selvmord, ikke skyv noen ting under en stol. Dette er viktig. 

Anonymkode: 1790c...1c2

• Liker 2
Skrevet

Snakk med fastlegen...hun burde kanskje blitt innlagt og fått time hos DPS/ psykolog 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trusler om selvmord skal tas på alvor. Både når det er reell fare, og når det muligens er mer manipulering. 

Neste gang hun sier noe slikt kontakter du politi. 

Du kan ikke stå ansvarlig for hennes liv. Det må helsevesenet gjøre hvis hun ikke makter det selv

Anonymkode: 01b87...072

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå var nok min mor et verre tilfelle enn din. Men hun satt med kniv på håndleddet og sa hun ville gjøre det. Da ble jeg irritert og sa at da må du for faen skjære rette veien, på langs og ikke på tvers.

Siste gang hun prøvde seg på det der.

Moren din høre lik ut, men hun har hatt din far som har holdt henne i sjakk. Nå prøver hun å manipulere deg og det må du bare ikke akseptere. Neste gang ringer du politi og 113 så kan de ta det videre.

Anonymkode: 74f72...793

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at voksne mennesker skal selv få bestemme om de ønsker å leve eller dø. Man kan ikke leve kun for at andre skal ha det bra. 

Anonymkode: 4c40e...c18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja enig, når hun truer med sånt ring 113. Det er faktisk lov. Og for all del gjør drt hver gang. 

Anonymkode: d581e...577

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...