Gå til innhold

Hvordan fungerer grillfunksjonen på mikrobølgeovner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bare hatt vanlige mikrobølgeovner frem til nå. Nå er mikroen min ødelagt og må ha ny, og lurer da på om jeg skal skaffe en mikro med grillfunksjon siden jeg ser det ikke er store forskjell i prisen med og uten.

Men hvordan fungerer det? Vanligvis skal man jo bare bruke plast/glass i mikroen, men med grillfunksjon må man vel bare bruke glass? Er det liksom som en ovn og mikrobølgeovn i ett? Eller kommer grillvarmen bare fra toppen? Er det i det hele tatt verdt det, eller er det en funksjon som ikke er bra eller brukes sjeldent?

Annen nyttig info tar jeg også i mot.

Anonymkode: 4ff50...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen som har grillfunksjon på mikroen sin som kan forklare litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har grillfunksjon på min mikro, men har aldri brukt den...

Har forsåvidt  aldri brukt grillfunksjonen i stekeovnen heller...

Anonymkode: 78d9d...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har grillfunksjon på min mikro, men har aldri brukt den...

Har forsåvidt  aldri brukt grillfunksjonen i stekeovnen heller...

Anonymkode: 78d9d...a7f

Jeg har brukt grillfunksjonen på stekeovnen, og synes den er grei til å crispe opp ting, som smeltet ost på toppen eller sprø svor... Det er jo egentlig bare sterk varme fra toppen. Men skjønner ikke helt hvordan det kan fungere i en mikro, liksom. Når man bruker grillfunksjonen på ovn blir det jo helt jævlig varmt av det. Skjønner ikke at en mikro kan tåle sånn varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har prøvd på ostesmørbrød. Mange ganger. Begynner å ryke kjapt. Maten blir ikke gjennomvarm, mest varm på toppen. Bruker heller vanlig varme. 

Anonymkode: 93bae...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

opplagt ikke smart å bruke plast nei :)

greieste er å kjøre to løp: bruke mikroen som ren mikro eller som ren grill. mer kontroll på tiden da. men  nyttig da den ofte er greiere og kjappere enn stekeovnsgrillen.

Anonymkode: 16d6b...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja..jeg bruker den funksjonen (eller, helst den «bread defrost» som er kombinasjon av begge samtidig) når jeg skal tine/varme gjærbakst feks. Da blir kanelsnurrer både tinte, OG gode i konsistensen. Litt sånn nystekt utenpå, i stede for litt sånn soggy jeg synes det blir med kun micro. Eller varme opp pizzastykker. 

Synes absolutt det er greit å ha, så lenge ikke prisforskjellen er noe å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...