Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lider av angst for å dumme meg ut. Hater å være i fokus og svare på spørsmål i en klasse situasjon for eksempel og jeg er godt voksen. Jeg klarer det alltid også (å se dum ut)  når det blir fokus på meg babler jeg noe usammenhengende greier og må jeg svare på et spørsmål avslører jeg meg som dum. Jeg klarer ikke svare på spørsmål fornuftig i en klasseroms situasjon, stresset med tid på å utføre oppgaver gjør at veldig lite fornuftig blir notert ned og svaret blir utilstrekkelig, jeg trenger tid og ro. Jeg har denne angsten fra skoletider selvfølgelig. 

Når jeg får angst over slike ting har sjefen min kalt meg en perfeksjonist, men det stemmer ikke mener jeg, jeg mener jeg er bare ikke r smart nok og vil ikke avsløre meg selv som idiot. Terapeuter sier jeg er bra nok, jeg er flink nok, og må snakke positivt til meg selv, fordi jeg er ikke dum sier min bakgrunn. Jeg prøver å være snill med meg selv, men likevel føler jeg at jeg er ikke god nok egentlig, at jeg "later som"...

Stort sett må jeg kunne noe utenatt for å lykkes i en oppgave.

Er det noen som har tips om hva jeg kan/ bør gjøre? Når bør man bare gi opp og si at jeg duger faktisk ikke?

Stort sett lever jeg etter regelen:" jeg er redd, men gjør det likevel". Fordi ellers kan man bli stillestående og det er heller ikke bra. Jeg bare liker ikke å føle meg så utrygg. Jeg må fikse dette snarest. 

Anonymkode: b31d0...2bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk etter de gangene du har hørt noen andre uttale seg i grupper og enten sagt noe som var litt morsomt, lite gjennomtenkt eller kanskje litt feilaktig. 

Har du tenkt mye negativt om dem? Hvor lenge tenker du på den situasjonen før du har glemt den?

Folk har mer enn nok med seg selv og hva du sier er mye viktigere og større for deg enn for noen andre. Selv om du sier noe litt rart eller er nervøs og snakker litt fort, så er det ingen som bryr seg. Fem minutter etter du er ferdig så har alle glemt det.

Anonymkode: 36462...0e5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...