Gå til innhold

Mann, og jeg har ikke sans for det materialistiske. Bare å innse man forblir singel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha båt, hytte og alskens ting som simpelthen er statussymboler. Må så klart ha en bolig og kanskje en bil til å kunne frakte meg fra a til b.

Men utover det hater jeg det materialistiske samfunnet vi har i dag. Alle i Norge har overflod, i alle fall de fleste. Selv tjener jeg under snittet, og inntrykket mitt er at man må ha hus, bil, hytte og båt for å kunne få kjæreste. For meg er ting STRESS, tenk på all jobben man må legge i det å ha en hytte eller en båt.

Føler at kjærester mer og mer har blitt statussymboler og at man egentlig ikke er opptatt av kjærligheten. Har jeg for menneskelige verdier til å lykkes i dette samfunnet?

Anonymkode: f8980...dd8

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja men du må nok finne deg en likesinnet person, og de finnes de også. Jeg er heller ikke opptatt av materialistiske ting som hytte, båt fin bil osv, men samtidig liker å reise, bruke pengene mine på det jeg har lyst til, så kommer an på om du er det jeg ser på som gnien, eller bare en som ikke bryr seg om ting.

Anonymkode: 2a5bd...2f5

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du mener at alle kvinner er materialistiske? 

Anonymkode: 36e68...169

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes nok av andre mennesker som ikke er så materialistiske. Ingen grunn til å kapitulere :)

Anonymkode: 78fba...b4e

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du er 40+ er det virkelig ingen som forventer at du skal ha alt mulig materielle ting. Om du er 45 og bor i en liten kjellerleilighet og ikke eier nålen i veggen skjønne rjeg jo at folk blir skeptisk. Ikke på geunn av tingene, men fordi du da virker veldig ustabil.

Anonymkode: 86849...43a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du mener at alle kvinner er materialistiske så har du så blåst kvinnesyn at det er best å holde seg singel.

• Liker 19
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke ha sjanse på de damene som bryr seg om fin bil, båt osv. De kan du bare gi opp med en gang. Dere vil jo heller ikke trives sammen. Men det et jo flust av damer som er som deg, så ikke gi opp! Å være litt «large» og tilpasningsdyktig er jo heller ikke så dumt i et forhold - kanskje kan du leve med at en dame er litt opptatt av fin bil, hvis hun har andre gode egenskaper?

Anonymkode: 0f280...b13

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Økonomisk krever jeg bare én ting av en mann, at jeg ikke må forsørge ham. Det holder at du forsørger deg selv, etter det er det veldig mye annet som er viktigere enn det materielle.

Anonymkode: 1fb18...643

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er du opptatt av? Mennesker, det virker ikke slik? Kunst? Natur? Musikk? Dyr? Religion? Mat? Håndverk? Littteratur? Historie? Gaming? Trening? Jobb? Familie? Venner? 
Det er ingen ting med «hytte» og «dyr bil» som vil skaffe deg den kjæresten du ønsker deg, du vil jo ikke ha en partner som er opptatt av det. Så hva er problemet? Dine «menneskelige verdier» virker heller å stå i veien for en kjæreste, enn din anti-materialistiske, anti-status-holdning. 
Du må finne deg likesinnede i omgangskretsen, sp kan det hende du finner en kjæreste også. Men neppe med den innstillingen der. Hva har du å tilby en kjæreste, utover at du syns ting er stress?

Anonymkode: 187cf...711

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke ha båt, hytte og alskens ting som simpelthen er statussymboler. Må så klart ha en bolig og kanskje en bil til å kunne frakte meg fra a til b.

Men utover det hater jeg det materialistiske samfunnet vi har i dag. Alle i Norge har overflod, i alle fall de fleste. Selv tjener jeg under snittet, og inntrykket mitt er at man må ha hus, bil, hytte og båt for å kunne få kjæreste. For meg er ting STRESS, tenk på all jobben man må legge i det å ha en hytte eller en båt.

Føler at kjærester mer og mer har blitt statussymboler og at man egentlig ikke er opptatt av kjærligheten. Har jeg for menneskelige verdier til å lykkes i dette samfunnet?

Som du skriver, så tjener du under snittet. Det betyr vanligvis at du har lave ambisjoner og heller ikke liker å strekke deg/jobbe for å oppnå noe. Du lever et latmannsliv. Du innser at dette ikke er så attraktivt, men i stedet for å se med kritisk blikk på deg selv, angriper du andre for å være materialistiske.

Anonymkode: 9f78e...b69

• Liker 16
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er da uansett utseende / høyde / kroppsstørrelse. Hvor høy og stor er du da?

Anonymkode: 58268...ace

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ingen av delene. Jeg kjenner 2 arbeidsløse kompiser som har damer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksmannen min var arbeidsledig, hadde forbruksgjeld og ingen sparepenger da jeg møtte ham. Ble glad i ham likevel :) 

Anonymkode: f78cd...f0d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (1 time siden):

Hvis du mener at alle kvinner er materialistiske så har du så blåst kvinnesyn at det er best å holde seg singel.

Fin avledning.

Anonymkode: 435c2...d57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du lever et latmannsliv

Mmmmmm, digger latmannslivet. Flere skulle prøvd🤟

Anonymkode: f627e...a10

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha barn, da? 

Anonymkode: f1f52...54a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Som du skriver, så tjener du under snittet. Det betyr vanligvis at du har lave ambisjoner og heller ikke liker å strekke deg/jobbe for å oppnå noe. Du lever et latmannsliv. Du innser at dette ikke er så attraktivt, men i stedet for å se med kritisk blikk på deg selv, angriper du andre for å være materialistiske.

Anonymkode: 9f78e...b69

Mange legger ikke sjela si i å jobbe for andre. Man kan fint ha massevis av mål på andre områder. Personlig jobber jeg mest fordi det er nødvendig, men har jo oppnådd mye ellers.

Anonymkode: 4a4c2...78c

• Liker 5
Skrevet

Jeg blir litt skeptisk til folk som er veldig opptatt av at de ikke er materialistiske. Jeg vet ikke om det er for å være "dyp" eller noe. I enkelte tilfeller er det en søt gammel Saab i garasjen som forurenser som ville helvete.

De uffer seg over "sydenreiser", men flyr til India, Cuba og Vietnam hvor man har "autentiske opplevelser" med sure sokker og ryggsekk.

Men hey. Det er bare mine fordommer. 

• Liker 11
  • Nyttig 10
Skrevet

TS: masse damer som ikke er materialistiske der ute :) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett utstrålingen og personligheten din som vinner over en kvinne, ikke hvor mye jordisk gull du har. Jeg er materialistisk, har hus, hytte, millionbil og millionlønn ++, men får meg ikke kjæreste likevel. 

Er ingen skrytepave dog, nevner ingen av disse tingene verken på chat eller på date. Problemet er nok heller at jeg er lav (< 170) og litt introvert. 

Anonymkode: e80be...69b

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...