AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #21 Skrevet 28. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har fått noe inni øyet. Jeg var ute her om dagen og plutselig kjente jeg noe komme inn i øyet og da var det tårete øye hele dagen. Gir ikke rift smerter, nedsatt syn? Anonymkode: f6862...f61 Jeg har ikke mer å legge til det jeg allerede har svart deg. Du er (forhåpentligvis) et voksent menneske, nå har du informasjon om hva som kan skje og hvordan, så da kan du velge selv om du vil ta den sjansen eller ikke. Anonymkode: ec675...111 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #22 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei. Tåreflod er som regel symptomet på at du har en skade alt etter hvordan du fikk den. Anonymkode: a55d4...033 Tåreflod er jo symptom på tørre øyne og. Anonymkode: f6862...f61
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #23 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jaja, det er dine øyne og du som må ta konsekvensene. Anonymkode: a55d4...033 Jeg blir nok blind ja. Anonymkode: f6862...f61
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #24 Skrevet 28. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg blir nok blind ja. Anonymkode: f6862...f61 Sannsynligvis ikke. Og du kommer sannsynligvis ikke kommer til å kræsje 99,999% av gangene du kjører bil, men jeg tror at du likevel bruker bilbelte. Anonymkode: ec675...111 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #25 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke mer å legge til det jeg allerede har svart deg. Du er (forhåpentligvis) et voksent menneske, nå har du informasjon om hva som kan skje og hvordan, så da kan du velge selv om du vil ta den sjansen eller ikke. Anonymkode: ec675...111 Det avhenger av symptomene. Du blir ikke blind om du verken har slører syn, mye tåreflod eller veldig ubehag. Store skader på hornhinnen gir klare symptomer. Men ja, jeg skal få sjekket ut. Er nok en minimal rift som enkelt løses ved noen dråper eller går over av seg selv, som det står på nettet. Anonymkode: f6862...f61
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #26 Skrevet 28. juni 2022 Går som regel helt fint. Hadde noen runder med sagspon som irriterte i 3-4 dager under oppussing. Hjalp mot kløe å skylle med sånn drop it saltvannsløsning. Anonymkode: 44bf2...822
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #27 Skrevet 28. juni 2022 Men om du kvier deg for å gå til legen, så kjøp i hvert fall øyeskylleglass og saltvann på apoteket og prøv å skylle øyet sånn i første omgang. Det er bedre enn ingenting, og lurt å ha i bakhånd til senere. Så tar du det derfra. Er øyet fortsatt like irritert, går du straks vegen til legen, ingen protest 😉 ok? Jeg har erfaring med det du beskriver, og dette er ren rutine for legene. Kloramfenikol har reddet meg mer enn én gang. På det verste måtte jeg ligge til sengs i et mørkt rom med øynene lukket. Ikke for å krisemaksimere, for din skade høres ikke fullt så alvorlig ut som min. Men har du et sår på øyet, så er det flaks/uflaks som avgjør om du får en infeksjon, og i så fall av hvilke bakterier. Er det da ikke greit å bare få tak i øyedråpene først som sist? Hvorfor ta sjansen? Sannsynligvis havner man ikke i en bilulykke, men man tar likevel på seg bilbelte når man skal ut og kjøre, bare for å ta en sammenligning. Men kjøp deg noe saltvann på apoteket og skyll øyet. Forhåpentligvis vil det hjelpe. God bedring ❤️ Anonymkode: 5391d...665 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #28 Skrevet 28. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Det avhenger av symptomene. Du blir ikke blind om du verken har slører syn, mye tåreflod eller veldig ubehag. Store skader på hornhinnen gir klare symptomer. Men ja, jeg skal få sjekket ut. Er nok en minimal rift som enkelt løses ved noen dråper eller går over av seg selv, som det står på nettet. Anonymkode: f6862...f61 En liten skade kan raskt bli til en stor skade hvis du får noe dritt i det, som sagt. Bedre da å ta tak i det mens skaden er liten. Bra at du får det sjekket ut, det går nok veldig fint! Anonymkode: ec675...111 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #29 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Går som regel helt fint. Hadde noen runder med sagspon som irriterte i 3-4 dager under oppussing. Hjalp mot kløe å skylle med sånn drop it saltvannsløsning. Anonymkode: 44bf2...822 Takk! Opplevde du at du hadde noe i øye de første dagene? Anonymkode: f6862...f61
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #30 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men om du kvier deg for å gå til legen, så kjøp i hvert fall øyeskylleglass og saltvann på apoteket og prøv å skylle øyet sånn i første omgang. Det er bedre enn ingenting, og lurt å ha i bakhånd til senere. Så tar du det derfra. Er øyet fortsatt like irritert, går du straks vegen til legen, ingen protest 😉 ok? Jeg har erfaring med det du beskriver, og dette er ren rutine for legene. Kloramfenikol har reddet meg mer enn én gang. På det verste måtte jeg ligge til sengs i et mørkt rom med øynene lukket. Ikke for å krisemaksimere, for din skade høres ikke fullt så alvorlig ut som min. Men har du et sår på øyet, så er det flaks/uflaks som avgjør om du får en infeksjon, og i så fall av hvilke bakterier. Er det da ikke greit å bare få tak i øyedråpene først som sist? Hvorfor ta sjansen? Sannsynligvis havner man ikke i en bilulykke, men man tar likevel på seg bilbelte når man skal ut og kjøre, bare for å ta en sammenligning. Men kjøp deg noe saltvann på apoteket og skyll øyet. Forhåpentligvis vil det hjelpe. God bedring ❤️ Anonymkode: 5391d...665 Takk ❤️ Men hjelper sånne vanlige dråper for tørre øyne? Anonymkode: f6862...f61
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #31 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En liten skade kan raskt bli til en stor skade hvis du får noe dritt i det, som sagt. Bedre da å ta tak i det mens skaden er liten. Bra at du får det sjekket ut, det går nok veldig fint! Anonymkode: ec675...111 Hvor fort utvikles det til en stor skade da? Anonymkode: f6862...f61
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #32 Skrevet 28. juni 2022 Du får prøve å gni det andre øyet så kan det lille rusket komme ut. Eller blunke i et eggeglass med vann. Anonymkode: 76764...7b2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #33 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk ❤️ Men hjelper sånne vanlige dråper for tørre øyne? Anonymkode: f6862...f61 Mine øyne føltes både tørre og som om det var rusk. Kloramfenikol hjalp mot den følelsen, ja. Saltvann lindret kanskje litt der og da, men jeg kan ikke si det hjalp på selve problemet ettersom mitt problem var sår, ikke rusk. Men det kommer kanskje an på hva du mener med sånne vanlige øyedråper? Noen øyedråper er ren saltvannsløsning, noen er beregnet for tørre øyne i det daglige, og andre er reseptbelagte. Anonymkode: 5391d...665
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #34 Skrevet 28. juni 2022 MÅ jeg til legen idag eller går imorra greit? Ikke noe ledig idag. Symptomene mine: Lite tåreflod idag, kan fungere nornalt. Om jeg blunker mye, så kjenner jeg noe rusk der ennå. Ingen smerte/nedsatt syn. Anonymkode: f6862...f61
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #35 Skrevet 28. juni 2022 Sier som andre her, dra til legevakten en tur. Høres ut som om du kanskje har en rift på øyet. Det trenger ikke å være alvorlig i det hele tatt, men det KAN bli alvorlig om du er uheldig, og konsekvensene av det er såpass store at det er bedre å ta seg en tur til legevakten nå enn å ikke gjøre noe fordi du tror det er krisemaksimering. Jeg fikk medisiner fløyet inn fra en annen del av landet i løpet av noen timer, bare for meg, på grunn av noe jeg så på som ubetydelig og en ikke-sak. Grunnen til det var at konsekvensene, om uheldig (selv om det var 0.05% sjanse for å være uheldig), var såpass alvorlige at det var bedre å være føre var. Ring legevakta og si at du har hatt et rusk på øyet i 3 dager. De vil garantert be deg om å komme ned en tur Anonymkode: d51e2...1f8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #36 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): MÅ jeg til legen idag eller går imorra greit? Ikke noe ledig idag. Symptomene mine: Lite tåreflod idag, kan fungere nornalt. Om jeg blunker mye, så kjenner jeg noe rusk der ennå. Ingen smerte/nedsatt syn. Anonymkode: f6862...f61 Jeg vil si i morgen går helt fint. Men forverres symptomene, går du selvsagt til legevakten. Anonymkode: 5391d...665
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #37 Skrevet 28. juni 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Opplevde du at du hadde noe i øye de første dagene? Anonymkode: f6862...f61 Ja kjentes ut som det var sagspon der som ikke kom ut, men så ikke noe i speilet. Anonymkode: 44bf2...822
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #38 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja kjentes ut som det var sagspon der som ikke kom ut, men så ikke noe i speilet. Anonymkode: 44bf2...822 Og plutselig på dag 4 kjente du ikke noe mer til det? Anonymkode: f6862...f61
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #39 Skrevet 28. juni 2022 36 minutter siden, AnonymBruker said: Og plutselig på dag 4 kjente du ikke noe mer til det? Anonymkode: f6862...f61 Det var helt fint en morgen ja husker ikke om det var dag 4 eller 5. Sikkert et lite sår som hadde grodd. Anonymkode: 44bf2...822
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #40 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det var helt fint en morgen ja husker ikke om det var dag 4 eller 5. Sikkert et lite sår som hadde grodd. Anonymkode: 44bf2...822 Hadde du mye tåreflod de første dagene? Anonymkode: f6862...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå