Gjest Athena Catalina Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 (endret) Grusomt , dette må stoppes. Det er ren dyreplageri Så hvorfor støtter folk dyremishandling ved å kjøpe disse hundene? https://www.nrk.no/nordland/ny-studie_-mops-har-51-ganger-storre-sjanse-for-pusteproblemer-_-dyrebeskyttelsen-reagerer-1.16015682 Mopsen har ifølge studien 51.3 ganger så stor sannsynlighet for å lide av innsnevrede nesebor. Men det stopper ikke der: 13 ganger så stor sannsynlighet for å lide av sår på øyet 11 ganger så stor sannsynlighet for å lide av hudfoldsbetennelse 9.6 ganger så stor sannsynlighet for å lide av øreflod Endret 28. juni 2022 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Enig! Og Mopseklubben sier selvsagt at dette ikke er et problem🤣Dette er ikke naturlig men menneskeskapt. Ferdig snakka. De må la denne "rasen" dø ut! Anonymkode: 8d640...c74 8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 "Hunden er menneskets beste venn, men mennesket er ikke hundens beste venn" spot on. Anonymkode: d831b...51b 11 3
Peanut Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 Jeg personlig skjønner ikke hvordan folk kan ha en hund som har store problemer med å puste 💔 Har passert en del mopser i livet mitt og de puster og peser som de er døden nær. Jeg mener hør på det her 2
PITTY Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 Peanut skrev (4 minutter siden): Jeg personlig skjønner ikke hvordan folk kan ha en hund som har store problemer med å puste 💔 Har passert en del mopser i livet mitt og de puster og peser som de er døden nær. Jeg mener hør på det her Bestefaren min var like feit som dette stakkars beistet her. Og han også snorket, mistet pust, fikk pust, snorket zzz osv..Burde kanskje gitt han en sprøyte hos veterinær. Denne Mopsen er faktisk i enda større grad enn oppdrett og gener preget av miljøet og dets idioter av noen hundeeiere .. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Skrevet 28. juni 2022 Hvis mennesker hadde sett den andre parts behov fremfor sitt eget så hadde det vært langt færre mennesker og slike hunder der ute. Altfor mange får seg barn og dyr for å fylle et hull/behov i sitt liv og ser ikke den andre. Anonymkode: 95ac3...552
PITTY Skrevet 28. juni 2022 #7 Skrevet 28. juni 2022 Forby Golden retriever?. Eller forby hundeeier? 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #8 Skrevet 28. juni 2022 "MeN MiN mOpS eR HeLt fRiSk" Den nåværende mopsen burde dø ut. Med det så mener jeg at vi heller kan gå tilbake til den eldre typen mops, den originale, som de nå kaller retro pug. Hvis mopsen er en rase som vi på liv og død må beholde, kan vi faktisk gjøre den om til en rase som kan leve et liv uten å sakte kveles i hjel. Folk som skaffer seg mops etter mops som puster og peser og grynter mens de stabber seg i vei fremover har jeg ingen respekt for. Egoisme. Anonymkode: faf77...cbf 9
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #9 Skrevet 28. juni 2022 25 minutter siden, PITTY said: Bestefaren min var like feit som dette stakkars beistet her. Og han også snorket, mistet pust, fikk pust, snorket zzz osv..Burde kanskje gitt han en sprøyte hos veterinær. Denne Mopsen er faktisk i enda større grad enn oppdrett og gener preget av miljøet og dets idioter av noen hundeeiere .. Skjerp deg. Du vet like godt som alle sammen at de aller, aller fleste som er i mot mops IKKE snakker om å avlive mops som allerede lever liv uten smerter/dødsangst. Vi snakker om å gjøre alt vi kan for å hjelpe de stakkars hundene som allerede lever et helvete, samtidig som vi slutter å avle på de ekstremt flate ansiktene, og begynner å avle på de med lengre ansikt - noe som vil medføre en mye forbedret livskvalitet for dyret, blant veldig mange andre forbedringer vi kan gjøre med rasen. Hvis mopsen er så jævlig fantastisk rase, burde ikke dere som elsker den så mye ha noe problemer med det. Eller er det kanskje bare utseendet som teller? Isåfall kan dere skaffe dere en realistisk figur av en mops og la den stå på hylla. Da kan den ha så flat tryne, bulende øyne og tette rynker som dere ønsker. Anonymkode: faf77...cbf 8 4
PITTY Skrevet 28. juni 2022 #10 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skjerp deg. Du vet like godt som alle sammen at de aller, aller fleste som er i mot mops IKKE snakker om å avlive mops som allerede lever liv uten smerter/dødsangst. Vi snakker om å gjøre alt vi kan for å hjelpe de stakkars hundene som allerede lever et helvete, samtidig som vi slutter å avle på de ekstremt flate ansiktene, og begynner å avle på de med lengre ansikt - noe som vil medføre en mye forbedret livskvalitet for dyret, blant veldig mange andre forbedringer vi kan gjøre med rasen. Hvis mopsen er så jævlig fantastisk rase, burde ikke dere som elsker den så mye ha noe problemer med det. Eller er det kanskje bare utseendet som teller? Isåfall kan dere skaffe dere en realistisk figur av en mops og la den stå på hylla. Da kan den ha så flat tryne, bulende øyne og tette rynker som dere ønsker. Anonymkode: faf77...cbf Kanskje 70% av plagene til hunden på Youtube hadde vært borte uten den ekstreme fedmen. Men som en over her nevner, det finnes de som avler Retro varianten av Mops. Et langt tryggere medisinsk kasus for hundens vel og ve og et mer respektabelt valg. Jeg får imidlertid inntrykk av at for mange mener at et flatere ansikt er generelt og synonymt med dyreplageri. "De har det alle sammen helt for jævlig liksom." Finnes faktisk andre faktorer i fysiologien og helsa til en hund enn nesa og tryne. Griffon rasene er flate i fjeset. De har en lettbent og ganske slank fysikk i motsetning til Mops. De både liker og fikser action. Så et flatt tryne er ikke ensbetydende med dårlig helse og lidelse.. Det inntrykket skal ingen få gi.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #11 Skrevet 28. juni 2022 PITTY skrev (1 time siden): Griffon rasene er flate i fjeset. De har en lettbent og ganske slank fysikk i motsetning til Mops. De både liker og fikser action. Så et flatt tryne er ikke ensbetydende med dårlig helse og lidelse.. Det inntrykket skal ingen få gi. Når jeg søker opp rasen Griffon, så får jeg mange svar som sier at mange av de absolutt har pusteproblemer. Ser absolutt ikke ut som en sunn rase, selv om den ikke er like ekstrem som mopsen. Det flate ansiktet ER et problem, jo. Anonymkode: 72cdd...541 7
PITTY Skrevet 28. juni 2022 #12 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg søker opp rasen Griffon, så får jeg mange svar som sier at mange av de absolutt har pusteproblemer. Ser absolutt ikke ut som en sunn rase, selv om den ikke er like ekstrem som mopsen. Det flate ansiktet ER et problem, jo. Anonymkode: 72cdd...541 Hvor ligger feilen? Den usunne rasen? Det flate trynet? Puste får den i alle fall ikke...
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Det er absolutt et pusteproblem på mopsen, men jeg vil påstå det er like stort problem at flertallet av mops er overvektige! Jeg merker stor forskjell på min venns mops dersom den har 500gr ekstra på kroppen eller ei når det kommer til pust. Overvekt på bikkjer er noe av det verste jeg vet, og skremmende mange er feite uten at eiere engang vet det! ALLE hunder skal ha litt midje. Anonymkode: 1c605...d43 2
Guppy88 Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 PITTY skrev (15 timer siden): Hvor ligger feilen? Den usunne rasen? Det flate trynet? Puste får den i alle fall ikke... Er du så tilhenger av mops, eller så ekstremt kverulant, at du tror disse bildene dine er gode argumenter i debatten? Du og alle ser veldig godt hva som er problemet på disse bildene. Og så? Fordi noen hundeeiere er dyremishandlere, så burde vi beholde mops???? Er det det du prøver å si? 11 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er absolutt et pusteproblem på mopsen, men jeg vil påstå det er like stort problem at flertallet av mops er overvektige! Jeg merker stor forskjell på min venns mops dersom den har 500gr ekstra på kroppen eller ei når det kommer til pust. Overvekt på bikkjer er noe av det verste jeg vet, og skremmende mange er feite uten at eiere engang vet det! ALLE hunder skal ha litt midje. Anonymkode: 1c605...d43 Men er det riktig å avle på hunderaser når de fleste sliter med overvekt og mennesker ikke slanker hundene/forhindrer overvekt? Konsekvensen er jo at tusenvis av hunder lider og kommer til å lide i fremtiden, det hjelper ikke å si «dårlige eiere, deres feil», det kommer tydeligvis aldri til å ende seg og det er hundene som må smake konsekvensen uansett hvem sin feil det er eller hva som er årsaken. Forøvrig synes jeg at det er et alt for tynt argument, den rasen der sliter uansett. Hva taper man egentlig på å slutte å avle på de? Hvorfor vil vi avle hunder som har så stor sjanse for å måtte lide seg gjennom livet? Anonymkode: 675aa...f38 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 Er vel flere raser som sliter med å puste, som også bør stoppes. Anonymkode: e9306...192
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva taper man egentlig på å slutte å avle på de? En del mennesker får da ikke kjøpe seg en lidende hund, og det må de selvsagt få lov til! 😮 Og til den idiotiske sammenligningen av dette problemet med eiere som lar hundene sine bli overvektige: det er en enorm forskjell. Om man ikke ser det, så bør man kanskje melde seg ut av diskusjonen. Anonymkode: 45d32...5f0 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er vel flere raser som sliter med å puste, som også bør stoppes. Anonymkode: e9306...192 Ja, men her er det altså snakk om mops. Anonymkode: 45d32...5f0 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 Anciol skrev (4 minutter siden): Ka med fransk bulldog, de er like ille Tenkte det samme! Synes de også puster og peser ganske mye. Anonymkode: fff83...2cc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå