Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #1 Skrevet 15. november 2005 Jeg kjenner en som har økonomiske vansker. Vil ikke gå nærmere inn på det, men spørsmålet er: Kan hun motta barnetrygd for sitt barn? Kan den evt komme inn på sin samboers konto (da hun ikke har egen)? Blir det trekk i barnetrygden pga hennes inkassosaker? Eller tilfaller barnetrygden bostedforelder uansett? Uavkortet eller deler av den måndtlige summen?
Gjest Bellatrix Skrevet 15. november 2005 #2 Skrevet 15. november 2005 Barnetrygden tilfaller bostedsforelder.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #3 Skrevet 15. november 2005 Min bekjente er bosteforelder og barnetrygden hadde gjort deres økonomiske vansker litt lettere. Ingen løsning, men litt romsligere. Barnet har bodd hos henne siden i april. Kan det evt etterbetales eller blir det fra kravet er satt fram. Og da evt til hvem? Trygdekontoret? Skolen vet hvor lenge barnet har bodd hos mor. Hva råder jeg dem til?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #4 Skrevet 15. november 2005 tror uansett ikke barnetrygden blir betraktet som inntekt som ligningsmyndigheter kan legge beslag på. Det regnes ikke med når man søker sos hjelp ihvertfall
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #5 Skrevet 15. november 2005 Jeg ville ringt trygdekontoret og spurt. Jeg har en anelse om at det er forskjellig praksis på dette i forskjellige kommuner.
Brunhilde Skrevet 15. november 2005 #6 Skrevet 15. november 2005 Det regnes ikke med når man søker sos hjelp ihvertfall ← Joda! Det gjør det i mange, om ikke de fleste, kommuner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå