AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Hei. Jeg mistet tidligere og brukt lang tid. Nå fortalte dere mannan? Ønsker skjule til ultralyd for å vite alt er sikkert. Er det noen som har gjort dette? Han tar ikke alt dette stresset så bra om noe skulle vært galt. Anonymkode: 21ee4...4aa
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Hvis han ikke takler å støtte deg i en eventuell abort, er han ikke klar for å bli pappa. Eller kjæreste.. Anonymkode: 6e9d9...059 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis han ikke takler å støtte deg i en eventuell abort, er han ikke klar for å bli pappa. Eller kjæreste.. Anonymkode: 6e9d9...059 Haha, jeg skrev en setning og du dømmer han sånn. Han er allerede pappa og er verdens beste, mest tålmodige omsorgsfulle og gode pappa! Verdens mest hjelpsomme og kjærlige mann! Og jeg sa aldri han ikke takler jeg sa jeg han tar det ikke så bra! Han vil gjerne beskytte meg og føler seg hjelpesløs i slike situasjoner. Så derfor vil jeg beskytte han tilbake! Men ønsker kun svar på spørsmålet mitt. Anonymkode: 21ee4...4aa
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 Nei, hadde aldri falt meg inn. Det er VÅR baby, ikke min. Anonymkode: 0b9d4...816 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Haha, jeg skrev en setning og du dømmer han sånn. Han er allerede pappa og er verdens beste, mest tålmodige omsorgsfulle og gode pappa! Verdens mest hjelpsomme og kjærlige mann! Og jeg sa aldri han ikke takler jeg sa jeg han tar det ikke så bra! Han vil gjerne beskytte meg og føler seg hjelpesløs i slike situasjoner. Så derfor vil jeg beskytte han tilbake! Men ønsker kun svar på spørsmålet mitt. Anonymkode: 21ee4...4aa Så trist om dere ikke kan være der for hverandre i vanskelige tider💔 Hadde aldri falt meg inn å graviditet hemmelig for mannen, selv om han også har følt seg maktesløs ved tidligere spontanaborter.. Vi er to om det. Anonymkode: c8ca2...43b 8
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Skrevet 28. juni 2022 Det kan potensielt medføre mer problemer med å skjule, det er veldig viktig med åpen kommunikasjon. Han bør også få mulighet til å være med på dette. Hva skal du da gjøre om du mister? Da må du uansett fortelle han,og da kan det være større sjokk og belastning fordi han ikke allerede visste. Anonymkode: 56573...4f3 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #7 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Haha, jeg skrev en setning og du dømmer han sånn. Han er allerede pappa og er verdens beste, mest tålmodige omsorgsfulle og gode pappa! Verdens mest hjelpsomme og kjærlige mann! Og jeg sa aldri han ikke takler jeg sa jeg han tar det ikke så bra! Han vil gjerne beskytte meg og føler seg hjelpesløs i slike situasjoner. Så derfor vil jeg beskytte han tilbake! Men ønsker kun svar på spørsmålet mitt. Anonymkode: 21ee4...4aa Ikke meg du svarte, men hva slags svar er det du gir tilbake? Du var ikke akkurat raus med informasjonen i hi, og jeg tenkte faktisk det samme som den du svarer; hvis det står så dårlig til at du ikke engang tenker å si at du er gravid, så er det vel ikke særlig lurt? Man skal jo helst være to, både om det går bra eller dårlig? Hva tenker du f.eks å gjøre hvis du mister? Holde det for deg selv? Anonymkode: 711f8...1e3 5
boblevann Skrevet 28. juni 2022 #8 Skrevet 28. juni 2022 Hadde aldri komt på en gang å skjule det for mannen. Det er så bedritent gjort at det kan ikke beskrives. Det er da begges barn! Begges glede. Og begges sorg om det ikke går bra. Jeg hadde ALDRI tilgitt eller stolt på mannen min igjen etter noe sånt. Jeg fortalte det til samboeren min med én eneste gang. Altså i løpet av et minutt 😛 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #9 Skrevet 28. juni 2022 Altså, om det blir likt som første svangerskapet så kunne jeg kommet sikkert halvveis i svangerskapet før han oppdager noe. Er litt tjukk fra før og var ikke kvalm eller noe, så det vises ikke før magen blir gravidrund. Men... ingen garantier for at svangerskapene blir like! Anonymkode: e0f2e...948
Carrot Skrevet 28. juni 2022 #10 Skrevet 28. juni 2022 Så TS tror hun gjør han en tjeneste ved å holde tilbake informasjon i påvente av "all clear" 🤯 - men hva tror TS mannen føler når han da endelig får vite at "jeg er gravid, 13 uker og alt er bra, jeg har holdt det skjult for deg for å beskytte deg" kontra "jeg tok abort fordi det var noe galt med fosteret og sa ikke noe for å beskytte deg" gjør med et forhold egentlig? 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #11 Skrevet 28. juni 2022 Dere er partnere som lager barn sammen. Dere skal hjelpe hverandre gjennom gode og vonde tider. Dere skal ikke holde hemmeligheter for å skåne hverandre, dere skal hjelpe hverandre gjennom det. Det er ikke rett at du skal bestemme hva han skal få vite om hans barn, og det er ikke rett at du skal gå gjennom det alene. Hadde jeg vært mannen din hadde jeg opplevd det som et stort tillitsbrudd. Anonymkode: cc12a...897 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #12 Skrevet 28. juni 2022 Jeg holdt det «skjult» for mannen i ca 10 minutter, like lang tid det tok for meg å ta testen, se resultatet og bli sikker på at det faktisk var to streker der. Da hadde vi prøvd i åresvis og opplevd to aborter. Jeg syns ikke noe om at man skal «skåne» hverandre på den måten. Hva hvis du blir invalidiserende kvalm tidlig, og mannen din tror du er kjempesyk? Hva hvis du har svangerskap utenfor livmoren og må hasteopereres? Hva hvis det går kjempefint, og du har fått 12-13-14-15 uker ekstra med glede og spenning? Dere er to som deler livet sammen, med alt det innebærer. Anonymkode: 8f52a...48b 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #13 Skrevet 28. juni 2022 Dette er ikke greit TS. Først spør du og så får du det eneste svaret som gir mening ut fra infoen din; at faren ikke er i stand til å takle det fordi han enten ikke vil eller gidder å bry seg. Det er den eneste mulige løsningen som gir mening er casen for situasjonen din slik du fremstiller det, fordi det er overhode IKKE normalt å skjule noe slikt for faren??? Det er jo like mye hans baby som din. Håper virkelig at dette er tull, hvis ikke synes jeg ordentlig synd i mannen din. Dette er ikke rettferdig ovenfor han. Anonymkode: 268ba...5f3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #14 Skrevet 28. juni 2022 Så hvis det skulle gå galt igjen ( som vi ikke tror) så skal du ta hele påkjenningen aleine? Det skal liksom være en løsning som gagner deres forhold ? Jeg skjønner overhodet ikke tankegangen til enkelte .. Anonymkode: 3caea...d98 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #15 Skrevet 28. juni 2022 Man kan miste barn fram til fødsel, så om man skal vente til ting er "sikkert" så bør man jo holde det hemmelig fram til barnet er født. Anonymkode: 7865d...a4d
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #16 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Man kan miste barn fram til fødsel, så om man skal vente til ting er "sikkert" så bør man jo holde det hemmelig fram til barnet er født. Anonymkode: 7865d...a4d Da bør man strengt tatt også holde det hemmelig frem til ungen er 4 år, pga krybbedød🤷🏽♀️ Anonymkode: 779ea...71a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #17 Skrevet 28. juni 2022 Syns da egentlig at han bør få bli med på den avgjørelsen. Spør hva han tenker om at du venter med å si noe til du har fått bekreftet på feks tidlig ultralyd at det er liv og at det ser bra ut. Hvis du tåler å gå gjennom spontanabort alene vel og merke. Anonymkode: d5a5c...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå