Gå til innhold

Kurs med garantert jobb?

Gjest CathrineL

Anbefalte innlegg

Gjest CathrineL

Er det noen som har noen forslag til kurs man kan ta og få garantert jobb i etterkant? Er åpen for masse!

Jeg har jobbet lenge i restaurant og butikk men vil gjøre noe nytt men jeg har dessverre ikke utdanning 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er nok ingen kurs som garanterer jobb, men truckførerbevis og stilasebyggekurs er vel gjengangere av kurs blant arbeidsledige i alle fall. 

Jeg har også en årrekke med restaurant bak meg, og jeg satte meg til slutt på skolebenken igjen. Alt for stor konkurranse blant ufaglærte/u-utdannede, og stort sett bare små stillingsprosenter å få. 

Anonymkode: 9b1a8...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Portør? Da kan du jobbe samtidig og få fagbrev etterhvert om du ønsker. Ingen krav om fagbrev pdd

Anonymkode: 7f87a...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Arbeidsvarslingskurs (2)!

Da har du mulighet til blant annet å dirigere trafikk, utføre arbeid langs vei, utarbeide skiltplaner og mer til.

Dette er et kurs som de fleste arbeidstakere betaler, men som likevel vil være veldig hjelpsomt om du leter etter arbeid. Særlig nå om sommeren er det mye asfalteringsjobber og annet vedlikehold som krever dirigering, men også ellers i året vil det være nyttig å ha.

Anonymkode: 2c29a...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Truckførerbevis. 
Men det beste er ærlig talt å sette seg på skolebenken igjen. Det suger, men man får ikke en lønn å leve av uten utdannelse her i landet.. Fagbrev er ett minimum. Det er vanskelig å leve på fagbrevet også

Anonymkode: 75a66...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis kun kurs er aktuelt, ser jeg for meg at å bli medisinsk sekretær gir gode jobbmuligheter. Dette er en utdanning du kan ta enten et halvt år på heltid, eller deltid over et år. Jeg har i hvert fall sett at det stadig lyses ut stillinger.

Det finnes også jobber du kan jobbe i i fem år i 100% stilling (søk opp praksiskandidat, så kan du lese om dette), og da kan du kontakte fylkeskommunen og si at du ønsker å ta fagbrev som f.eks. barne- og ungdomsarbeider hvis du jobber i skole eller barnehage. Da dokumenterer du det du har jobbet med (så slår de sammen alt du har jobbet med innenfor barn og ser om du har oppnådd den tiden du skal), også får du tatt en teorieksamen på en dag, så fagprøve som sikkert går over tre dager - vipps, ferdig :)

Anonymkode: 0f673...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det finnes utdannelser hvor man garantert får jobb. Eks konduktør utdannelsen, da har man jobbgaranti.

Anonymkode: 14efc...abb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vekter eller bartender, eller frisør? 

Anonymkode: 3156d...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En del sertifiseringer innen IT, men dette er dyre og krevende kurs som krever en del forkunnskap.

Anonymkode: 7c5ab...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 10.53):

Det finnes utdannelser hvor man garantert får jobb. Eks konduktør utdannelsen, da har man jobbgaranti.

Anonymkode: 14efc...abb

Det skulle jeg også skrive😊 man får også lønn under utdannelsen. Jeg kjenner en som tok den utdannelsen og hun tjener veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trikkefører, ev. t-bane, tror det er 3 mnd. kurs, litt begrenset hvor du kan jobbe da 😄Du bør ha førerkort fra før. Lokfører har jeg også hørt noen omskolere seg til. 

https://sporveien.com/inter/karriere/forertrikkogtbane?p_document_id=2447508

Jeg ser også begravelsesbyrå nevnes, og kjenner selv ei som startet med det, hun liker jobben godt.

Anonymkode: e4f10...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
CathrineL skrev (På 28.6.2022 den 10.23):

Er det noen som har noen forslag til kurs man kan ta og få garantert jobb i etterkant? Er åpen for masse!

Jeg har jobbet lenge i restaurant og butikk men vil gjøre noe nytt men jeg har dessverre ikke utdanning 😕 

hvis det fantes noen utrolig lettvinne metoder for å skaffe seg utrolig godt betalte jobber, så ville jo selvfølgelig alt som kan krype og gå skaffet seg alle disse jobbene.         

:bolledeig:    

Anonymkode: 03d88...01a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
CathrineL skrev (På 28.6.2022 den 10.23):

Medisinsk sekretær. Kort kurs.

Lønna er på ca  387.000(full ansinitet) 

Gode jobbmuligheter,  men koster rundt 55.000krfor hele kurset. 

Anonymkode: 66607...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
CathrineL skrev (På 9.7.2022 den 22.42):

Noe kreative forslag fra noen ? :) altså kreative jobber 

Jeg tror du bare må innse at det ikke finnes noen snarveier til jobber med ok lønn og arbeidsvilkår. Det virker litt utopisk å tro at det bare er å ta et kurs, og så har man jobbgaranti. Du har fått mange gode forslag i denne tråden, men noen jobbgaranti har du ikke. Og kreativ jobb, med bare et kurs, og jobbgaranti? Hva slags jobb ser du egentlig for deg? Realiteten er at uten utdanning kan du ikke akkurat velge og vrake - med mindre du skaper din egen arbeidsplass. Noe som ofte er svært krevende.

Anonymkode: 0f615...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...