Sitronterte Skrevet 28. juni 2022 #21 Skrevet 28. juni 2022 Ja jeg syns det er stygt. Jeg har tre små fake på badet. Men i stuen driver jeg å planter selv.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #22 Skrevet 28. juni 2022 Det er jo ikke sånn at det må være enten - eller. Går an å ha en kombinasjon. Det er ikke alle som har noen som står klar til å ta "vannejobben" hvis man skal være borte noen uker, så jeg har stor forståelse for at folk som er mye på reise o.l. velger å kjøpe noen kunstige planter, så slipper de å mase på noen hver eneste gang. Før i tiden så de kunstige plantene helt forferdelige ut, men i dag kan man (om man betaler litt for det) finne planter som ser ekte ut. Jeg har noen kunstige uteplanter (gress, bambus) på verandaen, for der tørkes det fort ut når jeg er borte. Anonymkode: 3845b...c28
Diskusjon69 Skrevet 28. juni 2022 #23 Skrevet 28. juni 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har nettopp kjøpt meg en grønn stor kunstig kentia palme som skal stå i en stor vase fylt med hvite stener i gangen. Kjæresten synes ikke noe om den og liker best ekte. Er det så grusomt stygt med kunstige planter? selv når det bare er en grønn palme?🤷♀️ Vurderer også å kjøpe noen kunstige små planter å ha stående i vinduet på kjøkkenet, noen som har tips til hva jeg kan kjøpe? Anonymkode: 3b46a...6ed For min del er det en veldig harry greie. Enig med typen din. 1
Ænema Skrevet 29. juni 2022 #24 Skrevet 29. juni 2022 sikkert penere med ekte. men jeg vil ikke mishandle planter med mine lite grønne fingre så derfor blir det fake i mitt hus. men de trengs å støvsuges
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #25 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): For meg er kunstige planter for de som ikke gidder å passe på plantene sine. Anonymkode: 811a4...752 Ja, og så? Anonymkode: 7d38e...c56
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #26 Skrevet 29. juni 2022 Stygt og harry. Det er jo ikke planter! Det er jo bare plastræl. Anonymkode: 3522c...675 2
Carrot Skrevet 29. juni 2022 #27 Skrevet 29. juni 2022 Du har billig ræl som er kunstig og som ser ut som om det er kasta sammen av resteplast og så har du premiumvarianten hvor man må bort og fysisk kjenne på for å se forskjell, den ene er stygg den andre er ikke (stort sett) og nei det er ikke noe galt i å ha kunsige planter, det er verre å ha halvdøde ekte planter som såvidt hangler gjennom syns jeg.. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #28 Skrevet 29. juni 2022 Synes kunstige, dyre planter er ok der det ikke er noens oppgave å passe dem, på jobben min, på takterrassen i ferieleiligheten min o.l., men selvsagt er ekte best for de har en funksjon i tillegg til det estetiske, nemlig å forbedre kvaliteten på innemiljøet. Anonymkode: 89888...d57
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #29 Skrevet 29. juni 2022 Har enda til gode å se en kunstig plante som ikke ser nettopp kunstig ut. Ja de har blitt mindre ille enn de var (og det skulle ikke mye til) men de ser fortsatt ikke ekte ut. Full forståelse for man ikke ønsker ekte planter som man ikke klarer å holde liv i. Det jeg ikke skjønner er at når man velger bort levende planter så velger man å erstatte det med plastikkræl som skal imitere noe det ikke er. Hvorfor ikke pynte med med annet enn kunstige planter? Værste jeg ser er dem som ikke ser de kunstige plantene deres er solbleket, støvete og plassert på en plass/måte der den ville dødd fort om den hadde vært ekte, men fortsatt insiterer altså eieren på hvor livaktige de er. Anonymkode: 7fd56...50d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #30 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): For meg er kunstige planter for de som ikke gidder å passe på plantene sine. Anonymkode: 811a4...752 Jeg "gidder", men glemmer det og har får det ikke til.... Anonymkode: ee73d...137 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #31 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): For meg er kunstige planter for de som ikke gidder å passe på plantene sine. Anonymkode: 811a4...752 Helt et riktig! Det er jo faktisk poenget med å kunstige planter. Anonymkode: 56ce0...a40 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #32 Skrevet 29. juni 2022 Jeg har begge deler. Har noen få ekte som jeg får til og som ikke trenger så mye vann. Jeg har også noen kunstige. For meg blir det som en pyntegjenstand. Har noen porselensfigurer av kvinner, men hadde jo aldri hatt en ekte kvinne stående til pynt i vinduskarmen Anonymkode: ee73d...137 1
mingus Skrevet 29. juni 2022 #33 Skrevet 29. juni 2022 (endret) Ja det er stygt, hadde det selv før siden jeg trodde jeg ikke kunne ta vare på planter og drepte alt jeg tok inn i hus, men her har jeg holdt 2 yukkapalmer, en monstera og en arceapalme i live i halvannet år. De trenger ikke vann en gang i uken en gang, og vanning tar seriøst 2 minutter. Hva er stress med dette? 🙂 Endret 29. juni 2022 av mingus 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #34 Skrevet 29. juni 2022 Stygt og harry? er det virkelig det?🤷♀️ Anonymkode: 3b46a...6ed
Daisy-love Skrevet 29. juni 2022 #35 Skrevet 29. juni 2022 Jeg har lurt mange oppigjennom med mine falske både snittede blomster og grønne planter. Kvaliteten betyr mye, også må en faktisk tørke støv av dem, og bytte ut ved falming osv. Har noen roser fra EBay jeg har hatt i en god del år, som folk stadig tror er ekte, men nei 😅 Hvordan en stiller de opp, potter de osv har også en del å si. Legger du steiner, lysslynger og annet rundt dem så lyser det jo lett falsk. Jeg er mye på sykehus, har allergier og eier ikke grønne fingre, men liker både blomster og grønne planter og da er falsk perfekt, bare jeg tørker støv av dem da.
Ullvott Skrevet 29. juni 2022 #36 Skrevet 29. juni 2022 Det kommer veldig an på. På noen steder og i noen miljøer passer kunstige planter bedre enn levende som dekorasjonselement, f.eks hvis det er for mørkt der, feil temperatur (for varmt eller for kaldt) eller hvis det er vanskelig å stelle plantene riktig. Jeg har mange levende planter og noen ytterst få kunstige. En av de kunstige er en hengeplante som er plassert på et sted hvor det virkelig er veldig pent med en plante. Jeg hadde mange forsøk, noe som etterhvert ble kostbart, men uansett hva jeg valgte så døde planten på akkurat det stedet. Til slutt måtte jeg innse nederlaget og gå til innkjøp av en kunstig versjon.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #37 Skrevet 30. juni 2022 On 6/29/2022 at 8:44 AM, AnonymBruker said: Synes kunstige, dyre planter er ok der det ikke er noens oppgave å passe dem, på jobben min, på takterrassen i ferieleiligheten min o.l., men selvsagt er ekte best for de har en funksjon i tillegg til det estetiske, nemlig å forbedre kvaliteten på innemiljøet. Anonymkode: 89888...d57 De forbedrer ikke innemiljøet, vært mange tester på det hvor de fyller opp leiligheter med planter. Synes det meste i plast ser ganske billig og ja veldig plastikk ut. Tørka strå kan være fine. Anonymkode: 17afe...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #38 Skrevet 30. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: De forbedrer ikke innemiljøet, vært mange tester på det hvor de fyller opp leiligheter med planter. Synes det meste i plast ser ganske billig og ja veldig plastikk ut. Tørka strå kan være fine. Anonymkode: 17afe...3ac Innemiljø handler om mer enn god luft. Ekte planter gjør noe med psyken vår. Anonymkode: 64718...667 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #39 Skrevet 30. juni 2022 Jeg synes det er stygt/harry/fattigslig/smakløst ja, og ville ikke tillat så mye som et falsk grønt blad i mitt hjem. Hva andre liker bryr jeg meg ikke noe om. Anonymkode: a8897...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #40 Skrevet 30. juni 2022 Jeg har en blanding av både ekte og falske. De falske står i mørke hjørner for eksempel. 🤷🏻♀️ Ambiplants sine er ganske god kvalitet Anonymkode: c7c12...adb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå