Gå til innhold

Er kunstige planter virkelig så stygt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg en grønn stor kunstig kentia palme som skal stå i en stor vase fylt med hvite stener i gangen.  Kjæresten synes ikke noe om den og liker best ekte. Er det så grusomt stygt med kunstige planter? selv når det bare er en grønn palme?🤷‍♀️ Vurderer også å kjøpe noen kunstige små planter å ha stående i vinduet på kjøkkenet, noen som har tips til hva jeg kan kjøpe?

Anonymkode: 3b46a...6ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg er kunstige planter for de som ikke gidder å passe på plantene sine.

Anonymkode: 811a4...752

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ærlig på det jeg, å gå rundt og vanne er ikke helt min greie, det blir glemt og det er stress.🤷‍♀️

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig an på kvaliteten, noen ser bare ut som plastikk, også på lang avstand. 

Anonymkode: 72000...052

• Liker 8
Skrevet

Jeg syns ikke det er pent i det hele tatt, men jeg hadde aldri sagt det dirkete til noen som hadde kunstige planter hjemme. Hvis jeg skulle hatt kunstige planter så måtte det har vært kaktus, sukkulent eller noe lignende, for da er det ikke nødvendigvis så lett å se om den er ekte eller ikke. Planter som har blomster eller blader ser man som regel på lang avstand at ikke er ekte. Tett på er det helle ikke uvanlig å se rester av lim.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blei så lei av stadig vissne blomster og planter. Har brukt mye penger på blomster opp igjennom, så jeg byttet til kunstige. 
Har kjøpt kunstige på Plantasjen, og det ser bedre ut hjemme nå.

Men når man kjøper kunstige blomster så bør det ikke være typ Europris sine - som virkelig ser kunstige ut. 

Anonymkode: 60a4b...549

• Liker 7
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Jeg kunne aldri hatt kunstige planer selv, for jeg syns ikke det er fint. Men hva andre velger bryr jeg meg ikke om. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er stygt ja. Hadde valgt annen dekorasjon :) 

Anonymkode: 84526...2d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvaliteten på kunstige planter har økt de siste årene, så det er mulig å få tak i noen som ikke ser for gale ut. Men er det åpenbart på lang avstand at de er falske er det ikke så veldig pent, nei. Forøvrig er det mange grønne planter det er enkelt å holde liv i over tid. Jeg går en vannerunde hver lørdag, kjenner i jorda til hver enkelt plante om de trenger det eller ikke. Enkelt! 

Anonymkode: 7fc78...6a2

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes kunstige planter er helt innafor - kjøper du noen av god kvalitet, må du helt innpå for å se at de ikke er ekte. Jeg har det stikk motsatte av grønne fingre, og tro meg, jeg har prøvd i mange år, men har etterhvert innsett at jeg ikke er i stand til å ta vare på planter. Først vanner jeg for sjelden slik at de tørker ut, og så overkompenserer jeg med å drukne dem etterpå😄

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fine med blomster og planter er nettopp at de er levende. 

Kunstige planter er jo bare plast… 

Anonymkode: 0fe72...4d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunstige små planter til vinduskarmen kommer til å bli solbleket etter et par år. Palmen din vil nok holde seg godt, ettersom den står i skyggen. De kan være pene, de.

Anonymkode: 45199...a8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blei så lei av stadig vissne blomster og planter. Har brukt mye penger på blomster opp igjennom, så jeg byttet til kunstige. 
Har kjøpt kunstige på Plantasjen, og det ser bedre ut hjemme nå.

Men når man kjøper kunstige blomster så bør det ikke være typ Europris sine - som virkelig ser kunstige ut. 

Anonymkode: 60a4b...549

Jeg jobber på Plantasjen, og må likevel si at de kunstige plantene våre definitivt ser falske ut, selv om jeg vet en del kunder sliter med å se forskjell. Det er kanskje bare når man er veldig interessert i planter at forskjellen bli veldig tydelig.

Anonymkode: 64718...667

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte opp i mot 1000kr for den, ser ingen lim rester og den er grønn og fin! Jeg har null peiling på blomster så jeg må antagelig frem med lupe om jeg skal klare å se forskjell.🤷‍♀️ men jeg skjønner jo at de som jobber på plantasjen for eksempel som nevnt over her ser med engang om det er falskt eller ekte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noen kunstige planter er helt fine de. Synes det er koseligere med falsk grønn plante enn ingen grønn plante, selvom man selvsagt ser forskjell. 

Kom på at jeg som sikkert 10-12 år var en jentegjeng på besøk hos noen med lysmansjetter med små druer på. Ei venninne spurte gjentatte ganger om å smake på druene. Alle trodde hu tulla, husker vi ble alle veldig paff da hu tok av en drue og begynte å gråte fordi hu da skjønte at den var falsk😅

Anonymkode: 6b700...f05

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke enig. Jeg har kunstig plante (sånne strå i potte) på bad uten vindu og i en trappegang også uten vindu. Har prøvd å ha ekte planter der men de dør. De kunstige ser ekte nok ut og fine. Har ekte planter andre steder i huset. 

Anonymkode: 6f674...460

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trenger kloden mer produksjon av plastikk? Ville heller malt (med giftfri, plastfri maling) noen steiner grønne for å si det sånn.

Anonymkode: 67a81...acd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns kunstige planter er helt jævlige. Sier selvfølgelig aldri noe om jeg besøker et hjem med slike men for en planteinteressert som meg er det veldig tydelig de er uekte. Det fins massevis av pynt, kunst- og dekorasjons-gjenstander som ikke er i gruppen lite vellykkede plantekopier så anbefaler å velge det i stedet. 

Anonymkode: 7fd56...50d

AnonymBruker
Skrevet

Kan finne mye som ser ekte ut. Jeg har flere plastplater i utestua, der blir det både varmt og jeg glemmer å vanne. Fått mye skryt av de 😅 men de er ikke ekte. 

Anonymkode: 99ffd...98d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunstige planter er uansett penere enn døde planter. Så har noen kunstige selv.

Anonymkode: 6de42...bfd

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...