AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Da tenker jeg spesielt på de her kortnese hundene som ofte sikler og de har en mye sterkere lukt enn andre raser. Jeg forstår at de som har et litt røft liv ofte trekker mot disse rasene men: Blir stadig vekk overrasket når jeg leser portrettintervjuer av siviliserte nevneverdig som bor i flotte påkostede hjem og så har de feks en Boxer, Bulldog eller Staffordshire bullterrier liggende i den påkostede sofaen sin. Omtrent hver gang jeg har vært i nærkontakt med disse litt grovere rasene så har de luktet mye mer enn andre hunder, de sikler ofte og slintrer av sikkel renner fra munnen deres hvis jeg spiser i nærheten av de. Mange av de snorker høyt. De slipper seg også mye oftere enn andre hunder med det resultat av at det stinker hundedritt i hele huset. Så jeg lurer på, hvordan orker folk å ha sånne type hunder? Anonymkode: 5c8ed...0ee 6
17.11 Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 Jeg har en Staffordshire bullterrier, og hun verken sikler eller lukter rart. Jeg syns f.eks. labradorer og retrievere lukter mye mer hund. Vi hadde en St. Bernard da jeg vokste opp, og der snakker vi sikling! Verste jeg har vært borti. 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 Fordi litt møkk finnes alle steder det er hyggelig å være 😅 Min røyter og legger igjen kopier av seg selv i alle hjørner på 20 min om dagen, ja det er pes, men så verdt det Man har jo hund for det fantastiske selskapet, ikke til pynt og for å spre gode dufter Jeg tenker omvendt av deg når jeg ser sånne intervjuer, hei de er hyggelige mennesker som liker hunden sin jo... Anonymkode: 0fae1...5e3 2 7
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 sitat: Jeg har en Staffordshire bullterrier, og hun verken sikler eller lukter rart. Jeg syns f.eks. labradorer og retrievere lukter mye mer hund. Hadde retriever i 12 år og den lukta aldri "hund" - Men bare godt! Jeg tror mange hunder lukter fordi eierene vasker de med sjampo og balsam. Da produserer de mer fett og balansen blir ødelagt. Vaska den aldri - bare spylte med vann når den var ekstra skitten, eller lot den bade i et vann. Anonymkode: ba3ea...cc2 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Skrevet 28. juni 2022 Hvordan klarer folk å ha barn som sikler, bæsjer, spyr osv? Jo, fordi de er glade i dem Vi har begge deler, og synes ikke det ene er eklere enn det andre Anonymkode: ba252...f31 9 1 2
Gjest Athena Catalina Skrevet 28. juni 2022 #7 Skrevet 28. juni 2022 Lurer jeg også på, spesielt det med sikling.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #8 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): sitat: Jeg har en Staffordshire bullterrier, og hun verken sikler eller lukter rart. Jeg syns f.eks. labradorer og retrievere lukter mye mer hund. Hadde retriever i 12 år og den lukta aldri "hund" - Men bare godt! Jeg tror mange hunder lukter fordi eierene vasker de med sjampo og balsam. Da produserer de mer fett og balansen blir ødelagt. Vaska den aldri - bare spylte med vann når den var ekstra skitten, eller lot den bade i et vann. Anonymkode: ba3ea...cc2 Og jeg har omvendt erfaring enn deg. Vasket golden retrieveren min jevnlig, børstet flere ganger i uken og holdt pelsen stelt til enhver tid - da forsvant også hundelukta. Anonymkode: d8f50...781 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #9 Skrevet 28. juni 2022 Jeg hadde 2 basset hound og 2 grand danois samtidig. Da snakker vi sikle slever på vegger og i tak. Kunne aldri tørket snørr og bæsj fra unger. Mine dyr, hester,hunder og katter, gjør meg ingenting og tørke opp alt etter dem. Er man interessert så bryr man seg ikke om det og man blir vandt til det. Det er liksom en del av det å ha dyr. Anonymkode: 941fb...6d6 2 4
17.11 Skrevet 28. juni 2022 #10 Skrevet 28. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: sitat: Jeg har en Staffordshire bullterrier, og hun verken sikler eller lukter rart. Jeg syns f.eks. labradorer og retrievere lukter mye mer hund. Hadde retriever i 12 år og den lukta aldri "hund" - Men bare godt! Jeg tror mange hunder lukter fordi eierene vasker de med sjampo og balsam. Da produserer de mer fett og balansen blir ødelagt. Vaska den aldri - bare spylte med vann når den var ekstra skitten, eller lot den bade i et vann. Anonymkode: ba3ea...cc2 De lukter fordi pelsen deres er tykk og lang, og tilpasset et liv med mye svømming. Noen syns det lukter godt, andre syns det lukter litt i overkant mye hund. Jeg tilhører sistnevnte gruppe, og foretrekker hunder med kortere pels. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #11 Skrevet 28. juni 2022 Ingen av mine tidligere eller nåværende staffer lukter eller sikler nevneverdig. Anonymkode: 3555a...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #12 Skrevet 28. juni 2022 Staffordshire terriere sikler da ingenting? De har ikke verken størrelsen eller leppene og kjevene som er så typiske for hunder som har overdreven sikling. St. Bernhard, Grand Danois, mastiff... slike sikler voldsomt. Alle med "hengelepper" sikler lett og ofte mye. Anonymkode: 87ad1...c36 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #13 Skrevet 28. juni 2022 Fordi kjæresten synes det var kult og ville ha hund 5 år før jeg kom inn i bildet. Gadd aldri å ta godt nok vare på den heller så det ble min jobb gitt. Nå er hunden 12 år og når dens tid kommer skal jeg aldri ha hund igjen! Anonymkode: f3963...179
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #14 Skrevet 28. juni 2022 Har ikke møtt en staff som lukter. Synes retrivere og settere lukter litt vel mye hund. Føler det ligger et tykt lag med lukt igjen på hånda etter at jeg har klappet de 😅 Anonymkode: bd4f4...c17 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #15 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og jeg har omvendt erfaring enn deg. Vasket golden retrieveren min jevnlig, børstet flere ganger i uken og holdt pelsen stelt til enhver tid - da forsvant også hundelukta. Anonymkode: d8f50...781 Børste skal man selvsagt. Men vasking med såpe/shampo osv fører til overproduksjon av fett - og dermed lukter den "hund" . Anonymkode: ba3ea...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #16 Skrevet 28. juni 2022 Skal man ha hund må man forberede seg på at huset lukter. Alle hunder lukter, ja, til og med de som «ikke skal lukte.» Alle hus jeg har vært i som har hund lukter ugått margarin. Anonymkode: 280f7...cae 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #17 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Børste skal man selvsagt. Men vasking med såpe/shampo osv fører til overproduksjon av fett - og dermed lukter den "hund" . Anonymkode: ba3ea...cc2 Det er en myte du går rundt og tror på. Selvsagt nytter det å vaske vekk vond lukt! Det produseres ikke noe mer hudfett av den grunn. Det som skjer er bare at man blir vant til at hunden lukter godt eller ingenting en stund etter badet. Når så nybadet-effekten gir seg etter noen uker, begynner hunden å lukte normalt igjen, som en hund. Den lukter ikke noe mer eller noe verre enn før, den bare får tilbake sin vanlige lukt. Da kan man kanskje, som du gjør, begynne og tro at "åh, det må være fordi jeg badet den at den nå lukter!". Det er ikke derfor. Den lukter fordi den er en hund og shampoonering har bare en tidsbegrenset effekt. Som på oss. Vi må vaske oss på nytt jevnlig. Anonymkode: 87ad1...c36 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #18 Skrevet 28. juni 2022 Har selv shar pei. Elsker rasens personlighet (null interesse av fremmede, god vokterhund, lettlært under rette omstendigheter), utseende og størrelse. Hun sikler svært lite i hverdagen men problemet her i hus er den sinnsyke grisingen når hun drikker. Hun er renslig, blir badet 3-5 ganger i året og jevnlig stelt. Lukter ikke noe spesielt, blir ikke «fettete» på hendene av å ta på henne. i mine øyne den perfekte hund, sett vekk fra sølingen med vann når hun drikker. Anonymkode: c3c27...449 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #19 Skrevet 28. juni 2022 Ja det er sikkert en myte jeg har gått rundt og trodd på i 12 år.. Som tidligere sagt. Jeg vasket ikke hunden min med såpe/shampo. Anonymkode: ba3ea...cc2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 En kompis har en hund som sikler, lukter, spiser opp alt av sokker og gnager i stykker det meste av joggesko. Jeg beholder sko på eller setter de oppå skapet om jeg er på besøk. Også sokkene mine blir spist om jeg overnatter og hunden kommer seg inn på soverommet og jeg glemte lukke døra om jeg f.eks måtte på do. Virker ikke som han bryr seg det minste. Søt hund, og snill, men jeg hadde ikke orket. Anonymkode: 6d187...639 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå