Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dnb som dagligbank, men vurderer en liten bufferkonto i en annen bank. Hvor kan det lønne seg å ha sparekonto?

Anonymkode: 8097c...1b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ALLE andre steder enn dnb, de straffer oss nesten for å ha sparepenger der. Jeg har instabank og er fornøyd med det. 

Anonymkode: 5195e...f1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

https://www.finansportalen.no/bank/bankinnskudd/

Anonymkode: 7c940...328

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare google høyrentekonto, velg den med best rente. 

Anonymkode: 8ee48...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Bulder Bank har 1,25 % fra første krone, og det er ingen begrensninger. Man må ha kort for å være kunde dog, årsavgift 275,- (gratis første år).

Anonymkode: 72a4a...d3a

Skrevet

Nettopp gått samme runda selv. Endte med Bulder Bank, 1,25%. Det er ingen grunn til å være lojal bankkunde lengre. 😊 Bruk mange.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noen sparepenger hos Bulder Bank og der er det 1,25% rente.

AnonymBruker
Skrevet

Maritime and merchant 1,7% (over 250 000), mybank 1,6% er de jeg bruker nå. 

Anonymkode: e9b85...b82

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er villig til å binde i 1 år så har Nordea 2% fra første krone. Nordea øker rente på sparing med 0,6% fra 5. August.

Anonymkode: d2870...80a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bulder Bank har 1,25 % fra første krone, og det er ingen begrensninger. Man må ha kort for å være kunde dog, årsavgift 275,- (gratis første år).

badevakta skrev (3 timer siden):

Nettopp gått samme runda selv. Endte med Bulder Bank, 1,25%. Det er ingen grunn til å være lojal bankkunde lengre. 😊 Bruk mange.

Million skrev (3 timer siden):

Jeg har noen sparepenger hos Bulder Bank og der er det 1,25% rente.

Instabank har 1,32%, er det andre fordeler hos bulder bank?

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har dnb som dagligbank, men vurderer en liten bufferkonto i en annen bank. Hvor kan det lønne seg å ha sparekonto?

Anonymkode: 8097c...1b2

Finnes ikke noe verre en DNB. Spare på sparekonto er ikke noe jeg ville anbefalt lengre, en får lite igjen de fleste plasser. Du bør heller vurderer og fordele litt her og der på diverse investeringer, fond osv.

Denne siden er bra for å se forkjeller på banker i norge: https://www.bytt.no/bank

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nope. Det må man ikke..
Hilsen Bulder kunde.

Anonymkode: cf833...178

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nope. Det må man ikke..
Hilsen Bulder kunde.

Ah, hvordan klarte du å vri deg unna det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nope. Det må man ikke..
Hilsen Bulder kunde.

Måtte lete litt, men fant dette da jeg prøvde å få sparekonto der

Hva nå

Nå er du kunde. Du får tilsendt Bulder-kortet, som er gebyrfritt i bruk, og uten årsgebyr det første året. Du velger selv hvilke deler av bankforholdet ditt du vil flytte til oss. Bruk oss der DU synes vi er best.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De har rimelige boliglånsrenter, som følger en trappeskala og gir deg bedre rente, jo lavere belåningsgrad du har (ned til 50%). Jeg har belåningsgrad 39%, og har 2,03% boliglånsrente. Det er bra, for sånne som meg som ikke har noen store fagorganisasjonsmedlemsskap etc som forhandler frem bedre renter for sine medlemmer.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

De har rimelige boliglånsrenter, som følger en trappeskala og gir deg bedre rente, jo lavere belåningsgrad du har (ned til 50%). Jeg har belåningsgrad 39%, og har 2,03% boliglånsrente. Det er bra, for sånne som meg som ikke har noen store fagorganisasjonsmedlemsskap etc som forhandler frem bedre renter for sine medlemmer.

Aha,jeg har ikke boliglån, bare sparekonto, men dette skal jegha i bakhodet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vurderte Instabank pga renta, men likte ikke appen. Pluss at de trolig blir kjøpt opp av danske Lunar. Bulder er vel «fremtidens bank» av Sparebanken Vest.  

AnonymBruker
Skrevet
badevakta skrev (Akkurat nå):

Vurderte Instabank pga renta, men likte ikke appen. Pluss at de trolig blir kjøpt opp av danske Lunar. Bulder er vel «fremtidens bank» av Sparebanken Vest.  

Visste ikke at de hadde en app en gang, hva tror du det vil si at de blir danske? Sparebanken er ganske stor her jeg bor, så burde egentlig i allefall byttet til dem fra DNB som dagligbank

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Visste ikke at de hadde en app en gang, hva tror du det vil si at de blir danske? Sparebanken er ganske stor her jeg bor, så burde egentlig i allefall byttet til dem fra DNB som dagligbank

Trolig ikke så mye. Det er en viss risiko for at jo fjernere eierne er, jo mer opptatt blir de av tallene og ikke forbrukeren. Men ingen kan spå fremtiden. 😊 I dagens bankverden er det uansett blitt enkelt for oss å bytte og teste ut de forskjellige. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sparekonto i Avida. 1,17% rente. 

Anonymkode: ccbf0...fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...