Gå til innhold

Kleggbitt på foten som er SÅ hovent!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble bitt av en legg oppå vrista på søndag, og nå er hele vrista hoven. Klør litt, men det er hevelsen som definitivt er verst, gjør vondt å gå.

Begynt å ta Zyrtec, har tatt to foreløpig. Men finnes det noen andre gode tips mot denne hevelsen? Eventuelt hvor lenge kan jeg forvente at det er hovent? 

Anonymkode: 4d972...59e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er varmt og rødt (mulig infeksjonstegn), så kan du bruke is

Anonymkode: 9fd13...e9d

AnonymBruker
Skrevet

Bruk rødsprit på en bomullsdott. Enkelt kjerringråd, ikke dytt i deg piller for alt. Blås på etterpå, det roer for en stund. Det varer i et par dager, så krymper stikket. Typisk reaksjon på årets første stikk dette.

Anonymkode: d10a6...064

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bruk rødsprit på en bomullsdott. Enkelt kjerringråd, ikke dytt i deg piller for alt. Blås på etterpå, det roer for en stund. Det varer i et par dager, så krymper stikket. Typisk reaksjon på årets første stikk dette.

Anonymkode: d10a6...064

Å ta en antihistamin for insektsbitt er helt legitimt og ufarlig. 

Anonymkode: 9fd13...e9d

• Liker 1
Skrevet

Zyrtec og hydrokortison salve! Og hold foten høyt. Reagerer som fy på mygg jeg også, bærer alltid på hydrokortisonsalven

AnonymBruker
Skrevet

Ville også hundre ganger heller tatt en antihistamin mot insektsbitt, stikk o.l. enn å følge ett eller annet kjerringråd. Kjerringråd gjør som regel ingenting. Det er bare en liten distraksjon mens man venter på at det skal gå over.

Vi hadde hevelse og smerte etter humlestikk her i 4-5 dager. Det er nok veldig individuelt hvor sterkt man reagerer og hvor lenge det varer.

Anonymkode: 842d9...6cc

AnonymBruker
Skrevet

Klegg er så jævlig, jeg hadde hest i mange år og shorts rundt hest om sommeren = kleggbitt ala byllepest på steroider. 

Anonymkode: 7c612...5da

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ta telfast for stikk. Og bruker aloe vera og xylocain

Anonymkode: aeac5...977

AnonymBruker
Skrevet

Antihistamin er gull (om du tåler det)

Anonymkode: 89229...043

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...