AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Er så lei meg. Er snart 37 år, barnløs, men ønsker meg barn. Er i et langvarig forhold med en mann som også sier han ønsker seg barn, men at vi har for lite sex og derfor vil han ikke ta dette steget enda. Dette med for lite sex har alltid vært et tema i forholdet. Uansett om det er flere ganger i uken eller en gang i måneden, det er alltid «for lite» for han. Han tar sjeldent initiativ selv, og sier det er fordi han har gitt opp. Han vil se endring hos meg først og at jeg skal ta mer initiativ. Han sier han ønsker å bli i forholdet og jobbe med det, han bare vil ikke ta neste steget i forholdet før han er sikker på at vi er seksuelt kompatible. Vi har vært sammen i hele fem år. Nok en kveld med krangel om temaet i kveld, og jeg vurderer sterkt å gå. Jeg har jobbet iherdig med forholdet og meg selv det siste året for at vi skulle få det bedre. Og planen var å begynne å prøve i år. Føler jeg har kastet bort så mye verdifull tid allerede, og den biologiske klokken tikker så høyt. Har ikke mer tid å bruke på en mann som er så usikker på oss… er likevel så glad i han og det kjennes ubeskrivelig trist ut å skulle gå. Jeg har intet nettverk utover han og føler alt er så mørkt akkurat nå. Noen gode råd? Anonymkode: 7a6df...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Han mener du tar for lite initiativ, og du mener han.. Har du forsøkt å ta mer initiativ ? Anonymkode: 10dd4...2cd 1
MacadamiaNut Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Dump han. Han ønsker seg helt klart ikke barn og holder deg varm til du er for gammel til å få det… Vinn-vinn for han, tap for deg 😕 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Leste litt nøyere. Rart at han etter fem år ikke vet om dere er seksuelt kompatibel. Og så vil han at du endrer deg for å bli kompatibel… Han vil nok ikke ha barn, iallfall ikke med deg. Kanskje ser han ikke for seg dere sammen videre heller. Anonymkode: 10dd4...2cd 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Han klager på at du tar for lite initiativ, selv om du tar initiativ hver gang du har lyst. Kanskje oftere. Det er ikke slik det fungerer. Hvis han ønsker mer sex enn dere har, så må HAN ta oftere initiativ. Når man vil ha sex, så tar man initiativ. Punktum. Hvis du hadde tatt initiativ 1 gang i måneden, så skjønner jeg hvis han synes det er lite. Han er voksen og må slutte med "spill". Anonymkode: dace0...53e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Da får du ta mer initiativ til sex, da. Anonymkode: 4d404...bc0
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 I følge KG har du jo 10 år på deg, så ta det med ro. Anonymkode: abcdf...347
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Dersom du vil ha barn, go for it.... Si til han at dersom han ikke vil, gjør du det alene ved hjelp av donor. Da kan han velge..... Anonymkode: e4375...602 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #10 Skrevet 28. juni 2022 Slik jeg leser innlegget ditt så har dere ganske ulik sexdrift. Han har høy og du lav. Han er usikker på om han kan slå seg til ro/etablere seg med en dame med mye lavere sexdrift enn ham og han vet det mest sannsynlig blir enda mindre sex etter barn. Han er tydeligvis heller ikke så opptatt av å få barn. Dermed ser han ikke for seg en lykkelig framtid med deg slik jeg ser det. Du vet hva du må gjøre her. Skjønner du er glad i ham og han er nok glad i deg. Men dere vil aldri tilfredsstille hverandre på de områdene som betyr mest for dere. Han trenger en kvinne med større sexdrive og du trenger en mann som er klar for familieliv. Og der er jo ingen av dere. Dere vil ende opp bitre sammen og for det løper i tillegg tiden ut. Har du lyst på barn tar du tak nå på egen hånd, uten ham. Anonymkode: c7e23...0ab 2 1
Perle Skrevet 28. juni 2022 #11 Skrevet 28. juni 2022 Ikke gå, LØP!!! Nå må du ta ansvar for egen lykke og livsskjebne, for ingen andre vil gjøre det for deg! Tenk å sitte der 43 år og GARANTERT barnløs , og med en mann som gnåler om gor lite sex… #1. LØP! #2. Sjekk fertiliteten din, og finn ut om du vil skaffe barn alene, eller om du har tid/vilje/tro på å finne en ny potensiell barnefar. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #12 Skrevet 28. juni 2022 Beklager, men han holder deg i beste fall for narr, og har aldri tenkt å få noe barn. Men holder deg på gress. I verste fall forsøker han å manipulere deg til å bli slik han ønsker, ved å nekte deg noe du har stort ønske om. Uansett høres ikke dette ut som et sunt forhold, eller en sunn relasjon. En er to i et par, og i gode forhold finner en kompromisser, begge opptatte av at den andre skal ha det bra. Og om du nå på magisk vis skulle klare å gi han hyppig nok sex til at han blir fornøyd og går med på å gi deg et barn (du hører hvor sykt det høres ut, sant?) Hva skjer da, når du blir gravid, får bekkenløsning og kanskje ikke orker mer? For ikke å snakke om - når du og dere skal gjennom spedbarnstiden med en liten en som henger konstant i puppen din, du knapt får sove - hva skjer da? Vil han vise forståelse for situasjonen og trå til? Eller, blir han nok en av disse nybakte fedrene som blir sjalu på at egen baby får all din oppmerksomhet…? Småbarnstid? Trenger vel ikke si så mye om det? For tipper et forhold på dette grunnlaget aldri vil overleve svangerskap og ny baby i hus 😕 Anonymkode: 8259c...e70 2
Ardenus Skrevet 28. juni 2022 #13 Skrevet 28. juni 2022 I vanlig KG stil så blir mannfolka flådd. Kan det tenkes at han håper at det skal endre seg til det bedre mellom dere (sex hyppighet?) men, vi alle vet at slikt endrer seg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #14 Skrevet 28. juni 2022 Ardenus skrev (4 timer siden): I vanlig KG stil så blir mannfolka flådd. Kan det tenkes at han håper at det skal endre seg til det bedre mellom dere (sex hyppighet?) Det kan vel være, men sånn det er nå, så leker han med hennes fruktbarhet. Anonymkode: 4d404...bc0
Mt3 Skrevet 28. juni 2022 #15 Skrevet 28. juni 2022 Ardenus skrev (5 timer siden): I vanlig KG stil så blir mannfolka flådd. Kan det tenkes at han håper at det skal endre seg til det bedre mellom dere (sex hyppighet?) men, vi alle vet at slikt endrer seg ikke. Er vel litt vanskelig å gi andre råd enn at TS må finne ny partner når det legges frem som hun gjør. Hvor ofte er nok sex må jo han svare for når flere ganger for uken også er for lite. Her legges det frem som at TS må ta iniativ hver gang, er det riktig at kun hun som skal jobbe for å bedre forholdet? Ulike preferanser for sex og hyppighet for sex er jo en veldig vanlig grunn til utroskap og brudd, og er umulig å forandre om ikke begge er enige om hva de minimum/maximum vil ha/godta. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #16 Skrevet 28. juni 2022 Ardenus skrev (5 timer siden): I vanlig KG stil så blir mannfolka flådd. Kan det tenkes at han håper at det skal endre seg til det bedre mellom dere (sex hyppighet?) men, vi alle vet at slikt endrer seg ikke. Da må han jo ta initiativ oftere 🙄 Anonymkode: dace0...53e
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #17 Skrevet 28. juni 2022 Hva om dere gjør det enkelt? Dere sier begge to hvor mange ganger i uken dere ønsker å ha sex, og er dønn ærlige. Og så går dere fra hverandre om dere ikke har likt syn på det, og ikke kan komme til en enighet begge kan trives med. Anonymkode: dace0...53e 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #18 Skrevet 28. juni 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Er så lei meg. Er snart 37 år, barnløs, men ønsker meg barn. Er i et langvarig forhold med en mann som også sier han ønsker seg barn, men at vi har for lite sex og derfor vil han ikke ta dette steget enda. Dette med for lite sex har alltid vært et tema i forholdet. Uansett om det er flere ganger i uken eller en gang i måneden, det er alltid «for lite» for han. Han tar sjeldent initiativ selv, og sier det er fordi han har gitt opp. Han vil se endring hos meg først og at jeg skal ta mer initiativ. Han sier han ønsker å bli i forholdet og jobbe med det, han bare vil ikke ta neste steget i forholdet før han er sikker på at vi er seksuelt kompatible. Vi har vært sammen i hele fem år. Nok en kveld med krangel om temaet i kveld, og jeg vurderer sterkt å gå. Jeg har jobbet iherdig med forholdet og meg selv det siste året for at vi skulle få det bedre. Og planen var å begynne å prøve i år. Føler jeg har kastet bort så mye verdifull tid allerede, og den biologiske klokken tikker så høyt. Har ikke mer tid å bruke på en mann som er så usikker på oss… er likevel så glad i han og det kjennes ubeskrivelig trist ut å skulle gå. Jeg har intet nettverk utover han og føler alt er så mørkt akkurat nå. Noen gode råd? Anonymkode: 7a6df...9e9 Du kan ikke mene alvor at du ikke ser greien her? Dere har alltid hatt praten om for lite sex, som alltid er for lite for han. Du tar visst aldri initiativ, han sier han ikke vil ha barn før han vet dere er seksuelt kompatible. Du føler deg ensom og ikke har nettverk uten han. Hvordan i helvete vet man ikke om man har seksuell kompatibilitet etter 5 år??? Dette er jo bare tull. Enten vil han ikke ha barn eller så prøver du å få barn uansett fordi du vil ha noen og tror det vil redde dere. Din frihet og selvrespekt er ikke verdt å føle at du bør få barn fordi du er 37, finnes så jævlig mange andre måter å bli gravid på om det er virkelig bare det å bli mor som er målet. Be han dra til helvete om han kommer med det der tullet videre eller finn på noe annet. Anonymkode: 1c6f2...c23 4
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #19 Skrevet 28. juni 2022 Tusen takk for alle svar - setter pris på alle sammen. Litt avklaringer; han vil ha mer sex, han savner mer initiativ fra meg, jeg tar initiativ de fleste gangene vi har sex, men det er ikke nok for han. Han mener han har tatt all initiativ tidligere og har nå overlatt ansvaret til meg. Vi har snakket om fortrukket hyppighet og kommer frem til at vi har noe ulike behov, men jeg tenker at i et godt og sterkt forhold vil man kunne møtes på midten et sted. Jeg har nå bestilt en fertilitetsutredning for egen del, og forsøker å venne meg til tanken om å skulle forsøke å bli mor alene. Det kjennes fryktelig skummelt og ganske egosentrisk. Skulle selvsagt ønske jeg kunne gjøre dette med en god mann og ha familie og venner rundt som støtte. Har noen av dere gjort dette helt alene? La meg understreke at jeg er godt bemidlet og vil kunne gi et barn det det trenger av oppfølging, kjærlighet og støtte, så det er mye som er godt lagt til rette også. Det er bare en slags panikk som sprer seg rundt innabords akkurat nå. Anonymkode: 7a6df...9e9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå