AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Veldig usikker på hvordan jeg skal formulere dette, for jeg vil ikke bli gjenkjent… Snakket med kjæresten i dag, og da nevnte han noe han vurderte å gjøre, og slag inn at jeg er jo så tolerant og det er han så glad for. Ja, jeg er tolerant, men han spurte meg aldri om hva tenkte om det hele, men fortsatte å prate videre før jeg fikk summet meg. Nå er jeg ikke sikker på at han faktisk kommer til å gjøre det, men dersom han gjør det så kommer det til å bli et stort problem for oss og vår relasjon. Spørsmålet mitt er da, burde jeg ta det opp igjen før han evt gjør det han snakket om, eller skal jeg ha is i magen og håpe at det ikke skjer? Det har ikke med utroskap å gjøre, men har med tidligere forhold å gjøre. Anonymkode: 3a315...fb0
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Klart du skal ta det opp med han. Anonymkode: 7f6d1...7dc 7 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Dette hang ikke helt sammen så det er ikke så lett å gi noe råd. Anonymkode: fb359...7d7 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 Vanskelig å gi råd uten å vite hva det gjelder, men du må jo fortelle hvordan du føler om det. Jeg synes ikke det blir riktig av deg å si hva han har øov til å ikke, men du kan uttrykke dine følelser om alt mulig, og det burde du absolutt gjøre. Anonymkode: ee43e...263 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette hang ikke helt sammen så det er ikke så lett å gi noe råd. Anonymkode: fb359...7d7 Jeg lurer på om jeg skal si ifra at jeg ikke vil like det, dersom han det han nevnte, eller om jeg skal håpe på at han ikke gjør det. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vanskelig å gi råd uten å vite hva det gjelder, men du må jo fortelle hvordan du føler om det. Jeg synes ikke det blir riktig av deg å si hva han har øov til å ikke, men du kan uttrykke dine følelser om alt mulig, og det burde du absolutt gjøre. Anonymkode: ee43e...263 Jeg ønsker ikke å si hva han skal gjøre, men ja, det er kanskje dumt av meg å la han leve i troen om at det han nevnte ikke ville ha plaget meg. Det ville det så absolutt, og jeg hadde måttet si det dersom det skjedde. ts Anonymkode: 3a315...fb0
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Veldig usikker på hvordan jeg skal formulere dette, for jeg vil ikke bli gjenkjent… Snakket med kjæresten i dag, og da nevnte han noe han vurderte å gjøre, og slag inn at jeg er jo så tolerant og det er han så glad for. Ja, jeg er tolerant, men han spurte meg aldri om hva tenkte om det hele, men fortsatte å prate videre før jeg fikk summet meg. Nå er jeg ikke sikker på at han faktisk kommer til å gjøre det, men dersom han gjør det så kommer det til å bli et stort problem for oss og vår relasjon. Spørsmålet mitt er da, burde jeg ta det opp igjen før han evt gjør det han snakket om, eller skal jeg ha is i magen og håpe at det ikke skjer? Det har ikke med utroskap å gjøre, men har med tidligere forhold å gjøre. Anonymkode: 3a315...fb0 Totalt uforståelig Anonymkode: c04b7...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Aner ikke hva det er snakk om, men generelt så må du jo si ifra om han kanskje planlegger å gjøre noe du ikke liker. Nytter ikke å gå rundt og håpe og så komme sutrende i etterkant. Anonymkode: 96a55...998 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Kan se ut som han ønsker å ta kontakt med en eks? Bare min tanke om hva det er. Du må bare si fra. "Det du nevnte her om dagen, om..., du spurte ikke meg om det var greit! Og jeg må bare si rett ut at det er ikke greit om du gjør det." Anonymkode: a4614...415 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #10 Skrevet 27. juni 2022 Skal han møte en eks, og han tenker at du syns det er greit fordi du er så tolerant? Har han noe uoppgjort med henne? Anonymkode: 5efc7...30e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #11 Skrevet 27. juni 2022 Det er ikke et møte med en eks, selv om det involverer en eks sånn sett… Jeg klarer virkelig ikke å forklare uten å si hva det gjelder, men det vil jeg ikke😅 Begynner å helle mot at jeg bør si noe kjapt, ellers kan det bli feil. Men så kan det jo bli feil om jeg sier noe også, for han tenker tydeligvis at jeg ikke vil bry meg… ts Anonymkode: 3a315...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #12 Skrevet 27. juni 2022 Hva er grunnen til at du ikke vil si noe? Du må jo snakke med ham når det åpenbart plager deg. Anonymkode: 5efc7...30e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke et møte med en eks, selv om det involverer en eks sånn sett… Jeg klarer virkelig ikke å forklare uten å si hva det gjelder, men det vil jeg ikke😅 Begynner å helle mot at jeg bør si noe kjapt, ellers kan det bli feil. Men så kan det jo bli feil om jeg sier noe også, for han tenker tydeligvis at jeg ikke vil bry meg… ts Anonymkode: 3a315...fb0 Er det en slags aktivitet hvor en eks er tilstede? Hobby eller noe? Det er vanskelig å gi råd når du er så diffus. Hvorfor tenker du at det er feil å si noe? Det er hårreisende feil å ikke si noe, han kan ikke bare gå ut fra at du godtar ting. Han må få inn i hodet at man diskuterer og prater sammen før avgjørelser blir tatt. Kan du også bare ture frem og "anta" at han synes ting du vil gjøre er helt ok og flott? Eller går det bare ene veien? Anonymkode: a4614...415 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #14 Skrevet 27. juni 2022 Men altså... det er ikke greit å bruke det at du vanligvis er tolerant mot deg. Anonymkode: c6ea9...887 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #15 Skrevet 27. juni 2022 "Hei! Jeg har fått tenkt litt på det du fortalte meg i går, og jeg har noen tanker og følelser rundt temaet og hvordan du tok det opp. Jeg ønsker at vi skal ha en god kommunikasjon imellom oss, så jeg håper at vi kan føle oss trygge på at vi kan dele, og at vi begge er flinke til å lytte og prøve å forstå den andre sitt synspunkt. Jeg satte pris på at du delte med meg i går, for jeg ønsker å være en du kan ta opp ting med. Jeg føler også at du kanskje ikke ga meg rom i samtalen, og at du kanskje allerede hadde bestemt deg hvordan jeg følte angående temaet og ikke så en grunn til å spørre meg og lytte til mine tanker og følelser. Da føler jeg meg litt overkjørt. Angående temaet, så føler jeg at..... (unngå anklagelser, ord som alltid eller aldri etc). Hva føler du om hva jeg nettopp sa? Tenker du at vi kan komme frem til en løsning? " Anonymkode: bbb4e...094 5 1
Blåttvann Skrevet 27. juni 2022 #16 Skrevet 27. juni 2022 Han sier nok det at du er tolerant bare fordi at han da legger press på deg til å si ja. 😉 Han manipulerer deg. Selvfølgelig skal du si ifra om at du ikke synes det han har planlagt er greit. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #17 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er det en slags aktivitet hvor en eks er tilstede? Hobby eller noe? Det er vanskelig å gi råd når du er så diffus. Hvorfor tenker du at det er feil å si noe? Det er hårreisende feil å ikke si noe, han kan ikke bare gå ut fra at du godtar ting. Han må få inn i hodet at man diskuterer og prater sammen før avgjørelser blir tatt. Kan du også bare ture frem og "anta" at han synes ting du vil gjøre er helt ok og flott? Eller går det bare ene veien? Anonymkode: a4614...415 Men om ts ikke sier noe, hvordan skal han da vite at det ikke er greit? Man må jo selvfølgelig kommunisere ut om man har noe å si/mene, ingen er tankelesere. Det er forøvrig vanskelig å si noe om dette da det er helt umulig å vite hva man snakker om.. Anonymkode: bbf7f...e0c 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #18 Skrevet 27. juni 2022 Du må si det du føler omkring dette. Du ønsker ikke å være en som nekter kjærester noe men, du synes det rette er å si ifra når noe føles såpass ugreit at det kan gå ut over forholdet deres hvis han gjør x og y. Sånn sier jeg til min mann og da har han ett valg og siden jeg er som du ts så vet han at det er alvor når jeg sier det. Anonymkode: e5cc2...992 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #19 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke et møte med en eks, selv om det involverer en eks sånn sett… Jeg klarer virkelig ikke å forklare uten å si hva det gjelder, men det vil jeg ikke😅 Begynner å helle mot at jeg bør si noe kjapt, ellers kan det bli feil. Men så kan det jo bli feil om jeg sier noe også, for han tenker tydeligvis at jeg ikke vil bry meg… ts Anonymkode: 3a315...fb0 Det er jo akkurat derfor du må si noe. Om han visste at det ikke er greit for deg, og respekterte det, trengte du ikke si noe. Ikke særlig logisk det du skriver altså. Jeg er også en tolerant kvinne. Det betyr ikke at jeg tolererer alt mulig, og klart at jeg sier fra til min mann om hvor mine grenser for toleranse går. Det trenger han jo å vite om. Blir et dårlig forhold uten slik kommunikasjon. Anonymkode: f90b1...f10 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #20 Skrevet 28. juni 2022 Jeg personlig har aldri skjønt meg på den tankegangen. Det finnes vel ikke en eneste grunn i verden til å IKKE si ifra om det som plager deg? Med mindre du har blitt manipulert, som det jo høres ut som. Det er ikke noe å være stolt over, at man er så «tolerant» når man lar det gå utover seg selv på denne måten. Hvordan tenker du å være oppriktig lykkelig i et forhold der du ikke sier ifra om ting som plager deg? Anonymkode: 67128...d0d 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå