Gå til innhold

BeSafe Izi Kid . Feil montert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har montert bilsetet BeSafe Izi Kid i bilen vår, bakovervendt, som man skal. Men, når gutten vår sitter i det, sitter han ikke tilbake lent i det hele tatt, og når han sovner, så faller hodet hans fremover. Det må jo være mulig å få setet litt mer bakoverlent enn dette?Eller skal det være sånn?Ser att hvis det blir montert med kjøreretningen, så er det mye mer tilbakelent. Har vi montert feil, eller har dere med samme bilsetet samme problem?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Høres rart ut. Jeg synes heller ikke at vårt sete e rså veldig lent tilbake , men det er vel ca 45 grader vinkel på det. Hodet til minien detter iverfalli ikke forover.

Hvis du bor i oslo kan du vel stikke innom trygg trafikk og få de sjekket

Skrevet (endret)

Vi har besafe izi combi som er det aller nyeste setet til HTS. Det er klisslikt izi kid'en bare med en liten endring på sidene av setet slik at det kan monteres fremover når barnet blir større. Det er regulerbart slik at det så ut som barnet kunne få en god liggestilling hvis det sovner i setet.

Vel montert og tiltet bakover så langt det gikk, så vi at snuppa ble hengende med hodet slik du beskriver Jens.

Men synderen her var ikke bilstolen, men bilsetet som stolen sitter på. Vi har en volkswagen passat med veldig hellende bakseter med det resultatet at selv med full "ligge" stilling på setet så tipper hun forover. (ved montering andre veien derimot, hjelper det at vi har den hellingen på bilsetet)

Vi "løste" det ved å legge en trekantpute under stolen slik at setet ble mer rett og justerte litt på sikkerhetsbeinet, så nå henger ikke hodet lenger fremover når hun sovner. (men jeg kan ikke påstå at jeg syns det ser ut som om hun sitter godt, men hun er storfornøyd så da...)

:)

Endret av Lana Lang
Skrevet

Vi kjøpte et slikt "pølseinnlegg" til vårt Izi Kid-sete. Det var fint å lene hodet mot når hun sovnet.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg har tidligere snakket med en hos BeSafe om dette problemet. Det sies jo så fint i reklamen at en skal kunne regulere setet i hvilestilling, men på vår bil (Peugot 406) må vi ha setet konstant i hvilestillingen for at vår lille jente ikke skal helle fremover selv i våken tilstand.

Noen råd jeg fikk:

- For det første, setet skal IKKE monteres med kjøreretningen, det er ikke konstruert for dette.

- En skal IKKE legge puter e.l. under setet, det kan redusere stabiliteten ved en evt. kollisjon.

Løsningen er enten å kjøpe ekstra sidestøtter til å ha inni setet (gjør at hodet blir litt mer stabilt) og/eller la barnet bruke en egen nakkepute når det skal sove. For små barn finnes det noen som en trer på forfra, for de litt større barna må man bruke samme type som benyttes til voksne.

Skrevet

Med andre ord - dere anbefaler ikke dette setet!?!?

Jeg er nemlig på jakt etter nytt bilsete til lillemor på 8 mnd.

Skrevet

Det skal jo være best i test, og det absolutt tryggeste ved en eventuell kollisjon. Og da spiller vell alt annet ikke så stor rolle?

Skrevet

Jeg anbefaler absolutt setet, men det er litt avhengig av hvilken bil du har. I min Mazda går det helt fint, for baksetet er tilnærmet flatt og det er god plass til passasjeren foran. Men i min manns Saab måtte vi kjøpe fremovervendt sete. Når vi prøvde med Izi Kid der måtte vi bygge opp under setet med et pledd (og det ble jo ikke anbefalt over her) Og det ble veldig trangt for den som skulle sitte foran.

Med andre ord bør dere ha med bilen når dere skal kjøpe sete.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Jeg anbefaler også setet. Det passer fint i vår Opel Astra stv, men det hender likevel at smurfens hode faller litt framover når han sover. I den andre bilden vår, Ford Mondeo, har vi Akta Graco Cosmic xtp og jeg kan trygt anbefale det og jeg. Der sover han med hodet godt støttet bakover.

Gjest Gjest_Frua_*
Skrevet

Min erfaring med tre ulike barneseter er at de er som du beskriver. Vi har også løst det med nakkestøtteputer. Du får noen oppblåsbare på apoteket som ikke har pute i nakken, bare på sidene. Smart.

Skrevet

Vi får ta med bilen skjønner jeg! Synd enkelte utstyrsbutikker har lokalitet i toppen på et varesenter, men pytt pytt!

Enig at sikkerhet er det viktigste Jens, men når jeg hører om dårlig komfort for brukeren, kan det jo tenkes at sum a sumarum et annet produkt kan komme bedre ut, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...