AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Del Skrevet 27. juni 2022 Er blitt invitert i bryllup neste år, da vil baby være nesten 6 mnd. Er det greit å la baby passes på av nær familie? Klarer baby seg en dag uten foreldre, slik at foreldre kan kose seg fullt ut i bryllup? Leste i en annen tråd at 3 mnd er for tidlig, men hva med 6 mnd? Anonymkode: 0d4f1...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Del Skrevet 27. juni 2022 Baby kan være borte like mange timer, som den er måneder. Fullammer du? Ville helst hatt med min i bryllup, ville ikke dratt noe sted fra babyen i så lang tid hvis baby fullammer og ikke er vandt med barnevakt etc. Anonymkode: cd361...5da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Del Skrevet 27. juni 2022 Ville tatt baby med i vielsen, og deretter hos barnevakt under middag og festen. Det beste er om du får barnevakten til å sove hos deg, så er du tilgjengelig på natten😊 Jeg var selv i et viktig familiebesøk når min første var 6 mnd. Måtte ringe taxi etter 5 timer for baby bare skrek pga tenner som var på vei. Så da angret jeg på det lille glasset med vin. Anbefaler altså å være kjørbar i tilfelle. Var også i bryllup når ene babyen var 3 uker. Da var jeg bare 3 min hjemmefra, og var utslitt etter to timer og gikk hjem😅 Om dette er første barnet, så er det lurt å være litt obs på at dine følelser om å være vekke fra småen kan være så vonde at du uansett ikke klarer å kose deg. Man vet rett og slett ikke hvilken baby man får, og om man selv er klar for å være helt vekke fra småen en hel dag og kveld. Anonymkode: f4c4b...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Del Skrevet 27. juni 2022 Det er veldig individuelt. Min eldste fullammet jeg da han var 6 mnd. Det vil si at jeg ikke kunne være mer enn maks 3 timer uten han. Han nektet fast føde og flaske. NR. 2 kunne jeg dra fra mye tidligere, men ville uansett ikke vært borte mer enn 6 våkne timer. Anonymkode: eac77...c93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Del Skrevet 27. juni 2022 Kort forklart: Hvis du ammer, kan du ikke være borte fra barnet mye lenger enn hvor ofte barnet bruker å spise. Ellers må du pumpe ut melken selv for å unngå melkespreng. Fullammer du, snakker vi om to-tre timer. Uansett ammestatus har du forøvrig nok vært oppe kl. 4 og kjører med gjennomsnittlig søvnunderskud på 20 timer/uke.. Anonymkode: 8912e...ff2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Del Skrevet 28. juni 2022 Det kommer helt an på baby også Den første kunne helt fint passes av foreldrene mine en dag og kveld. Babyen tok flaske med morsmelk, spiste godt med grøt og annen mat ved 6 mnd og var ikke spesielt mammadalt. Men med nummer to hadde det vært håpløst ved 6 mnd, veldig klengete type som ble helt hysterisk. Det var ikke nok å være med bare pappa 🙈 Det er nesten lettere med baby 0-4mnd, de kan bare bli med og sove i bæresele eller vogn og ikke gjøre så mye ut av seg, men en på 6 mnd vil gjerne være mer nysgjerrig på verden og rope og ville kravle. Jeg ville nok regnet med at en av dere foreldre skulle være hjemme med baby, men prøvd å ha mye pass av besteforeldre til babyen i tiden mot bryllupet - kanskje går det fint Anonymkode: ee308...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #7 Del Skrevet 28. juni 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Kort forklart: Hvis du ammer, kan du ikke være borte fra barnet mye lenger enn hvor ofte barnet bruker å spise. Ellers må du pumpe ut melken selv for å unngå melkespreng. Fullammer du, snakker vi om to-tre timer. Uansett ammestatus har du forøvrig nok vært oppe kl. 4 og kjører med gjennomsnittlig søvnunderskud på 20 timer/uke.. Anonymkode: 8912e...ff2 En 6 mnd gammel baby spiser ofte annen mat og trenger ikke nødvendigvis ammes så ofte Dessuten kan man fint fullamme men at baby før morsmelk i flaske eller kopp Anonymkode: ee308...519 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå