Gå til innhold

Kan baby på 6 mnd være uten mamma?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er blitt invitert i bryllup neste år, da vil baby være nesten 6 mnd.

Er det greit å la baby passes på av nær familie? Klarer baby seg en dag uten foreldre, slik  at foreldre kan kose seg fullt ut i bryllup?

Leste i en annen tråd at 3 mnd er for tidlig, men hva med 6 mnd?

Anonymkode: 0d4f1...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Baby kan være borte like mange timer, som den er måneder. Fullammer du? Ville helst hatt med min i bryllup, ville ikke dratt noe sted fra babyen i så lang tid hvis baby fullammer og ikke er vandt med barnevakt etc. 

Anonymkode: cd361...5da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville tatt baby med i vielsen, og deretter hos barnevakt under middag og festen. Det beste er om du får barnevakten til å sove hos deg, så er du tilgjengelig på natten😊

Jeg var selv i et viktig familiebesøk når min første var 6 mnd. Måtte ringe taxi etter 5 timer for baby bare skrek pga tenner som var på vei. Så da angret jeg på det lille glasset med vin. Anbefaler altså å være kjørbar i tilfelle.

Var også i bryllup når ene babyen var 3 uker. Da var jeg bare 3 min hjemmefra, og var utslitt etter to timer og gikk hjem😅 

Om dette er første barnet, så er det lurt å være litt obs på at dine følelser om å være vekke fra småen kan være så vonde at du uansett ikke klarer å kose deg. Man vet rett og slett ikke hvilken baby man får, og om man selv er klar for å være helt vekke fra småen en hel dag og kveld.

Anonymkode: f4c4b...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig individuelt. Min eldste fullammet jeg da han var 6 mnd. Det vil si at jeg ikke kunne være mer enn maks 3 timer uten han. Han nektet fast føde og flaske. 

NR. 2 kunne jeg dra fra mye tidligere, men ville uansett ikke vært borte mer enn 6 våkne timer. 

Anonymkode: eac77...c93

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kort forklart: Hvis du ammer, kan du ikke være borte fra barnet mye lenger enn hvor ofte barnet bruker å spise. Ellers må du pumpe ut melken selv for å unngå melkespreng. Fullammer du, snakker vi om to-tre timer. 

Uansett ammestatus har du forøvrig nok vært oppe kl. 4 og kjører med gjennomsnittlig søvnunderskud på 20 timer/uke..

Anonymkode: 8912e...ff2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på baby også :)

Den første kunne helt fint passes av foreldrene mine en dag og kveld. Babyen tok flaske med morsmelk, spiste godt med grøt og annen mat ved 6 mnd og var ikke spesielt mammadalt. Men med nummer to hadde det vært håpløst ved 6 mnd, veldig klengete type som ble helt hysterisk. Det var ikke nok å være med bare pappa 🙈

Det er nesten lettere med baby 0-4mnd, de kan bare bli med og sove i bæresele eller vogn og ikke gjøre så mye ut av seg, men en på 6 mnd vil gjerne være mer nysgjerrig på verden og rope og ville kravle.

Jeg ville nok regnet med at en av dere foreldre skulle være hjemme med baby,  men prøvd å ha mye pass av besteforeldre til babyen i tiden mot bryllupet - kanskje går det fint :)

Anonymkode: ee308...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Kort forklart: Hvis du ammer, kan du ikke være borte fra barnet mye lenger enn hvor ofte barnet bruker å spise. Ellers må du pumpe ut melken selv for å unngå melkespreng. Fullammer du, snakker vi om to-tre timer. 

Uansett ammestatus har du forøvrig nok vært oppe kl. 4 og kjører med gjennomsnittlig søvnunderskud på 20 timer/uke..

Anonymkode: 8912e...ff2

En 6 mnd gammel baby spiser ofte annen mat og trenger ikke nødvendigvis ammes så ofte :)

Dessuten kan man fint fullamme men at baby før morsmelk i flaske eller kopp :)

Anonymkode: ee308...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...