AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Jeg har et spørsmål. Dette er kun noe jeg tenkte på en gang. Kulturell appropriasjon er tydeligvis en greie nå. Hvite kan ikke ha samme hårfrisyre som mørke er kjent for osv. Ifølge gærninger på Twitter i hvert fall. Men burde det da ikke være noe som heter "kjønns appropriasjon"? Hvorfor er én ting greit, men en annen er ikke det? Hvorfor kan en mann velge å være en dame, men den samme mannen kan ikke ha rastafletter? Er det bare dobbeltmoral eller er det noe dypere som jeg ikke skjønner? Håper på sakelige svar. Anonymkode: f9711...4df 2 1
Entern Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har et spørsmål. Dette er kun noe jeg tenkte på en gang. Kulturell appropriasjon er tydeligvis en greie nå. Hvite kan ikke ha samme hårfrisyre som mørke er kjent for osv. Ifølge gærninger på Twitter i hvert fall. Men burde det da ikke være noe som heter "kjønns appropriasjon"? Hvorfor er én ting greit, men en annen er ikke det? Hvorfor kan en mann velge å være en dame, men den samme mannen kan ikke ha rastafletter? Er det bare dobbeltmoral eller er det noe dypere som jeg ikke skjønner? Håper på sakelige svar. Anonymkode: f9711...4df Dobbeltmoral såklart. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 De bytter ikke kjønn, de velger å bli noe "annet" som vi fortsatt ikke har satt noe godt ord på. Ordet kjønn tilhører biologien. Anonymkode: 38dad...87e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: De bytter ikke kjønn, de velger å bli noe "annet" som vi fortsatt ikke har satt noe godt ord på. Ordet kjønn tilhører biologien. Anonymkode: 38dad...87e Hvis vi ikke har noe godt ord på det så kaller jeg det for kjønn enn så lenge. Jeg tar gjerne imot rettelser, men da skjønner i hvert fall folk hva jeg mener. Anonymkode: f9711...4df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå