AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 En av naboene har i flere år hatt tre avskiltede biler stående i oppkjørselen. Til det punktet hvor de har sunket ned i grunnen med 10-15cm. Flere naboer har klaget til han før, men han svarer bare hver gang at de skal fjernes snart, men det er en kompis som eier de så det er kompisen som må taue de vekk. I det siste har jeg sett en av de dryppe olje innimellom, når jeg nevnte det for naboen var svaret hans å ta hageslangen for å vaske det bort og det var det 🤦♀️ Hvem kan hjelpe med å få fjernet disse bilene? Er det kommunen jeg bør kontakte? Jeg er bekymret for forrurensingen, jeg bryr meg ikke mye om hvordan det ser ut. Men om de drypper olje og annet ut i grunnen er jo ikke det bra! Og gummien i hjulene kan jo løse seg opp og slippe ut mikroplast også. Anonymkode: 40517...d2e
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Ta kontakt med kommunen. Anonymkode: dab2c...29e 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En av naboene har i flere år hatt tre avskiltede biler stående i oppkjørselen. Til det punktet hvor de har sunket ned i grunnen med 10-15cm. Flere naboer har klaget til han før, men han svarer bare hver gang at de skal fjernes snart, men det er en kompis som eier de så det er kompisen som må taue de vekk. I det siste har jeg sett en av de dryppe olje innimellom, når jeg nevnte det for naboen var svaret hans å ta hageslangen for å vaske det bort og det var det 🤦♀️ Hvem kan hjelpe med å få fjernet disse bilene? Er det kommunen jeg bør kontakte? Jeg er bekymret for forrurensingen, jeg bryr meg ikke mye om hvordan det ser ut. Men om de drypper olje og annet ut i grunnen er jo ikke det bra! Og gummien i hjulene kan jo løse seg opp og slippe ut mikroplast også. Anonymkode: 40517...d2e Dere har absolutt ingenting med, hva han velger å ha i sin oppkjørsel. Du og naboene får flytte hvis disse bilene er så sjenerende for dere. 😂😂 Uffff, mennesker altså. Anonymkode: 94a4e...1c1 9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En av naboene har i flere år hatt tre avskiltede biler stående i oppkjørselen. Til det punktet hvor de har sunket ned i grunnen med 10-15cm. Flere naboer har klaget til han før, men han svarer bare hver gang at de skal fjernes snart, men det er en kompis som eier de så det er kompisen som må taue de vekk. I det siste har jeg sett en av de dryppe olje innimellom, når jeg nevnte det for naboen var svaret hans å ta hageslangen for å vaske det bort og det var det 🤦♀️ Hvem kan hjelpe med å få fjernet disse bilene? Er det kommunen jeg bør kontakte? Jeg er bekymret for forrurensingen, jeg bryr meg ikke mye om hvordan det ser ut. Men om de drypper olje og annet ut i grunnen er jo ikke det bra! Og gummien i hjulene kan jo løse seg opp og slippe ut mikroplast også. Anonymkode: 40517...d2e Vet du hvor alle de gamle dekkene til alle biler i verden havner? 🧐.. Google it. Det er ikke mye pent sted de havner, for de blir shippa med ship over alle hav, og gravd ned i jorda i Afrika Anonymkode: 94a4e...1c1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Du kan nok argumentere til kommunen om at bilene utgjør farlig avfall, og dermed kan de pålegge han å fjerne det. Anonymkode: 275e8...35b 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Slutt å være så hysterisk. Du driver og oppkonstruerer farer her. La naboen være i fred. Anonymkode: d39ee...cd0 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Høres ut som en mann med psykiske problemer. Anonymkode: 734ac...52e 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Ta kontakt med kommunen som nevnt over her. Når bilene lekker olje er de en forurensingsrisiko og absolutt noe kommunen er interessert i. Anonymkode: a7f50...fa4 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #9 Skrevet 27. juni 2022 Hoarder? Varsle kommunen er nok det beste. Anonymkode: ae72d...29c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #10 Skrevet 28. juni 2022 Kommunen burde varsles, du kan evt kontakte politiet også å høre hva de kan gjøre med saken. Anonymkode: e712e...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 Kommunen kan ikke gjøre stort. Har en nabo med ørten lastebiler som står slik, kommunen gjør ikke noe enda hele nabolaget har klagd mange ganger. Anonymkode: 57b8f...3eb
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 Sett opp et skilt ute ved hovedveien så har du vunnet. Alle vet hvem du er. Den sinte manipulative naboen. Alle bygder har en sånn. Anonymkode: 8c298...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 Er mange som holder på slik. Får tak i gamle biler de skal fikse opp eller selge som delebiler og så blir de bare stående. Stygt som faen. minn han på at han kan få vrakpant om han fjerner dem. Ellers er det bare å sette opp en levegg og lukke øynene Anonymkode: bdd5a...9b4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 Bare tre skrothauger? Her i nabolaget har "ham der syns det er så kjekt med delebiler" nå 11 og de øker med 2-3 i året.🙄 Lite man kan gjøre, men hvis bilen hos naboen din lekker olje eller fra batterier bør du varsle kommunen. Anonymkode: d9a98...94c
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 Jeg har ikke så mye imot hvordan det ser ut, der tenker jeg naboen må få styre selv. Men når det kommer til forurensningen, olje i bakken, så ville jeg varslet kommunen og bedt om en befaring og vurdering. Når det gjelder å forurense grunnen, så kan konsekvensene rekke mye lenger enn bare denne naboen eller at det ser stygt ut. Da er vi ikke lenger innafor "bry deg om egne saker", jordkloden vi lever på er alles, og vi har et felles ansvar for den. Noe vi ikke minst merker over skatteseddelen. Anonymkode: 5fd67...0e2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå