Gå til innhold

Hva tenker dere er greit og ikke greit her? mine barn synes jeg er så utrolig streng, men føler ikke at jeg er det,derfor lufter jeg litt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datter på 17 : må vaske huset anhver uke , badet og kjøkkenet hver uke, holde rommet rent og ryddig, gå tur med hunden, hun får 3000 kr i mnd , innetider hverdag 22.30 og helger og ferier styrer henne selv, så lenge jeg vet hvor hun er, men så lenge hun bor under mitt tak må hun være inne 22.30 på skole hverdag , hun mener dette er så streng og 3000 i mnd er altfor lite .

Sønn på snart 15 : Må holde rommet sitt rent og ryddig, gå tur med hunden, gå ut med søpla og ta ut av vaskemaskinen, han får 2000 i mnd og er ute i hverdagen 21 45 og til 00 helger og ferier, vet jeg hvor han er og hvem han er med, kan han få lov til og være lengre ute, han får 2000 i mnd. han klager mest på innetider i helger og ferier og arbeidsoppgavene .

Tvillinger ( Gutt og jente ) snart 13 : De får 1200 i uka, må være inne hverdag kl 21 og helger og ferier 2230 , lengre hvis jeg vet hvor de er. De har ingen arbeidsoppgaver da de trener 3-4 dager i uka og ofte kamper og cuper i helga. De synes de får altfor lite penger.

Gutt snart 6 : han hjelper til med småting for eksempel går tur med hunden bare rett utenfor og holde rommet ryddig, han får 20kr i uka og er veldig fornøyd med det meste. han er ute kun med tilsyn selvsagt.

hva tenker dere her?

Anonymkode: e8f4b...b97

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor får tvillingene penger, når de ikke gjør noe? Det er jo litt urettferdig, for de eldre ungene.. 

Anonymkode: 46d03...7a2

de spiller håndball og ishockey og har ikke mulighet, de må jo gjøre lekser og skole og slik også + at det lille de har av fritid må de få bruke med venner. blir jo feil at de ikke før penger i hele tatt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du er streng, i hvert fall! 

Pengene for de to eldste er helt ok, så lenge det ikke skal dekke helt nødvendige klær.

Anonymkode: 196b3...eb4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Får tvillingene 1200 i uka eller mnd? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tvillingene får 1200 hver i UKA? mens de andre får pengene sine en gang i måneden?  Da får jo disse mye mer.. 

Anonymkode: 76340...bcb

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du er streng, i hvert fall! 

Pengene for de to eldste er helt ok, så lenge det ikke skal dekke helt nødvendige klær.

Anonymkode: 196b3...eb4

det er fint og høre.

Nei de får klær, mat , og busskort av oss

AnonymBruker
Skrevet
Shavasa skrev (Akkurat nå):

Får tvillingene 1200 i uka eller mnd? 

skrev jeg i uka skrev jeg selvsagt feil, det er i mnd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

de spiller håndball og ishockey og har ikke mulighet, de må jo gjøre lekser og skole og slik også + at det lille de har av fritid må de få bruke med venner. blir jo feil at de ikke før penger i hele tatt

Men eldstedatter må vel også gjøre lekser og skole + at hun skal ha fritid.. Men hun må vaske hver uke, og vaske huset alene (?) annenhver uke.

• Liker 40
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Men eldstedatter må vel også gjøre lekser og skole + at hun skal ha fritid.. Men hun må vaske hver uke, og vaske huset alene (?) annenhver uke.

hun er nesten voksen ,så hun må hjelpe til og hun får mye penger

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er greit at 17 åringen hjelper til med vasking, men synes at det er rart at hun får så mye alene

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at å vaske hele huset og badet og sånt heller er ditt ansvar, ikke 17 åringen sitt, men det er min mening 🤷‍♀️

Enig i det. er ditt ansvar og ikke 17 åringen å vaske hele huset. skammelig.

Anonymkode: 39541...dda

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Datter på 17 : må vaske huset anhver uke , badet og kjøkkenet hver uke, holde rommet rent og ryddig, gå tur med hunden, hun får 3000 kr i mnd , innetider hverdag 22.30 og helger og ferier styrer henne selv, så lenge jeg vet hvor hun er, men så lenge hun bor under mitt tak må hun være inne 22.30 på skole hverdag , hun mener dette er så streng og 3000 i mnd er altfor lite .

Sønn på snart 15 : Må holde rommet sitt rent og ryddig, gå tur med hunden, gå ut med søpla og ta ut av vaskemaskinen, han får 2000 i mnd og er ute i hverdagen 21 45 og til 00 helger og ferier, vet jeg hvor han er og hvem han er med, kan han få lov til og være lengre ute, han får 2000 i mnd. han klager mest på innetider i helger og ferier og arbeidsoppgavene .

Tvillinger ( Gutt og jente ) snart 13 : De får 1200 i uka, må være inne hverdag kl 21 og helger og ferier 2230 , lengre hvis jeg vet hvor de er. De har ingen arbeidsoppgaver da de trener 3-4 dager i uka og ofte kamper og cuper i helga. De synes de får altfor lite penger.

Gutt snart 6 : han hjelper til med småting for eksempel går tur med hunden bare rett utenfor og holde rommet ryddig, han får 20kr i uka og er veldig fornøyd med det meste. han er ute kun med tilsyn selvsagt.

hva tenker dere her?

Syns det er rart at to trettenåringer ikke har oppgaver tilsvarende som de andre! Og det er urettferdig! 

Anonymkode: 3f200...922

• Liker 24
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes at å vaske hele huset og badet og sånt heller er ditt ansvar, ikke 17 åringen sitt, men det er min mening 🤷‍♀️

uenig i dette. og er ikke det hun klager på heller, hun synes jeg er streng på innetider og at jeg gir for lite penger

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er rart at to trettenåringer ikke har oppgaver tilsvarende som de andre! Og det er urettferdig! 

Anonymkode: 3f200...922

det er jeg uenig i, de har hver sin idrett + skole, lekser og venner

AnonymBruker
Skrevet

Syns du gir mye lommepenger, men da har dere sikkert råd til det. Ellers tror jeg barna dine lærer mye av å ha ansvar og plikter. Syns og du har greie innetider. 

Du kan jo gå i dialog med barna, om hva de ikke er fornøyd med. Kanskje kan de gjøre mindre, og få mindre penger? Eller at dere sammen kommer frem til akseptable innetider? Jeg tenker at det å la barna få være med på å bestemme regler vil gjøre det lettere og mer lystbetont å holde dem. Da har de fått medbestemmelse, og større forståelse for hvorfor man har de pliktene og reglene man har.

Anonymkode: f45d0...2f1

• Liker 10
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...