AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Jeg har termin i slutten av oktober, så babyen må jo ha på seg noe til å sove i tillegg til nattøy, men han noen erfaring med hva som er lurest av dyne eller sovepose? Jeg heller litt mer mot sovepose siden jeg ser for med at dette er tryggere. Er det evt noe spesielt jeg bør være obs på når jeg kjøper sovepose? Anonymkode: 9d6ef...d89
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Vi har aldri brukt nattøy på babyene våre. Det er egentlig ikke nødvendig, bare unødig styr når de tisser gjennom bleia feks. Anonymkode: 7b79e...462 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Vi valgte sovepose fordi det føltes tryggere enn dyne. I tillegg kan dynen lett sparkes av. Anonymkode: 231fd...076 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har termin i slutten av oktober, så babyen må jo ha på seg noe til å sove i tillegg til nattøy, men han noen erfaring med hva som er lurest av dyne eller sovepose? Jeg heller litt mer mot sovepose siden jeg ser for med at dette er tryggere. Er det evt noe spesielt jeg bør være obs på når jeg kjøper sovepose? Anonymkode: 9d6ef...d89 Sovepose i vogn, dyne i senga. Hvis du er redd for at baby skal rulle til sidene og over på magen, så finnes det en type "pose" som ligner litt på en kjole, som baby kan ligge inni. Den gjør slik at baby bare sover på ryggen og ikke får flyttet seg. Den var gull verdt for venninnen min sin baby, som rullet som bare det i tidlig alder. Husker ikke hva dette heter, men den brukes da under dyna - den er tynn. Anonymkode: 00cf5...aa4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Brukte pledd på førstemann for han rørte seg ikke når han sov. Må ha sovepose nå fordi babyen sparker no voldsomt med beina hele tiden. Så teppet fyker av ca 30 sekunder etter jeg legger det over henne. Førstemann gikk over til sovepose når han ble litt større og begynte å rulle i søvne og brukte til han var over 2. Så jeg syntes pose er best. Bare pass på å ha en pose som ikke er for lang så babyen forsvinner ned i den Anonymkode: cdee8...bb1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 Dyne. Hadde blitt sprø selv av og ikke kunne lufte tærne litt og tenker det er likt for baby. Jeg har alltid lagt dynen opp til ca livet på baby. Og så har jeg brukt tynn bomullspyjamas. Anonymkode: ea7f1...f06
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Sovepose. Har opplevd at begge mine har sovet bedre med sovepose. I tillegh minsker det sjansen fir krybbedød i følge LUB. Anonymkode: a0864...117
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #8 Skrevet 28. juni 2022 Sovepose! Babyen vår var veldig urolig og rullet/sparket av seg dyna hele tiden, i tillegg til at jeg sov dårligere fordi jeg hele tiden måtte sjekke om han hadde dyna over ansiktet. Sovepose er helt nydelig det første året Anonymkode: 5d351...3ce
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #9 Skrevet 28. juni 2022 Den første perioden synes jeg det var best med en liten dyne pga mye amming og bleieskift i løpet av natta. Rundt 3/4 mnd begynte vi med sovepose da hun bare sparket dyna av seg/over seg.. hun sover enda med sovepose snart 1 år. Håper hun lærer seg å sove med dyne etterhvert 😅 Anonymkode: 459ce...7cc
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #10 Skrevet 28. juni 2022 Sovepose. Av sikkerhetsmessige grunner, samt at mine sover bedre da de ikke får sparket av seg dyna. Bruker på både 2 åring og babyen. Bonus er også at 2 åringen da ikke klarer å klatre ut av sprinkelsenga. Pass på å kjøp en sovepose uten ermer, da det er nødvendig for at de ikke blir for varme. Det finnes også forskjellige tykkelser, velg en som passer med din innetemperatur. Anonymkode: 21dbf...d4a
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #11 Skrevet 28. juni 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Vi har aldri brukt nattøy på babyene våre. Det er egentlig ikke nødvendig, bare unødig styr når de tisser gjennom bleia feks. Anonymkode: 7b79e...462 Med mindre man har en luring som ikke vil la bleia være på uten pysjen. Mini begynte å herje med bleia når han oppdaget hendene sine, så her må pysjen være på for at bleia skal holde seg på. Anonymkode: c2bdc...7db
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #12 Skrevet 28. juni 2022 Sovepose. Det er både tryggere, og mer praktisk om man har en urolig baby. Ingen av våre har kunnet sove med dyner eller tepper, alt sparkes av, de roterer i sengen så de ligger med hodet i fotenden, osv. Vi har brukt soveposer fra ikea og hm. Du må passe på at posen ikke er for stor (da kan babyen forsvinne ned i posen, og da få den over ansiktet, som er farlig). Anonymkode: 37d94...1c2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #13 Skrevet 28. juni 2022 Kjøpte en svøpepose, som kan gjøres om til sovepose uten armer når baby begynner å snu seg. Liker den veldig godt. Woombie tror jeg den heter. Kan brukes fra nyfødt til den er vokst ut av, ca 1,5 år. Anonymkode: 331d5...16b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #14 Skrevet 28. juni 2022 Sovepose er praktisk fordi det er lettere å legge baby fra seg uten at den våkner etter amming om natta feks. Mer jevn temperatur. Men vi måtte bruke dyne i starten pga baby var for liten til soveposen vi hadde (de skal ikke kunne få hodet ned i åpningen) så var glad vi hadde babydyne. Jeg tenkte også dyne skulle være utrygt men de første 3 mnd lå baby helt stille på ryggen og klarte ikke sparke bort eller dra dyna over hodet. (Har altså brukt litt begge deler så langt) Anonymkode: a14ac...2e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå