Gå til innhold

Bmw xdrive lugger/napper ved køkjøring.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kan dette være?😩 det er altså kun ved pådrag ved veldig lav hastighet og køkjøring. Den napper/lugger litt før den dunker i gear. 5 serie 530 xdrive, 2011 mod. 
Merket det i det siste da det har vært en del kø her jeg bor pga vegarbeid. 
Aldri hatt slik type bil før, så aner ikke hvordan det skal være

Anonymkode: 7ebcc...95a

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva kan dette være?😩 det er altså kun ved pådrag ved veldig lav hastighet og køkjøring. Den napper/lugger litt før den dunker i gear. 5 serie 530 xdrive, 2011 mod. 
Merket det i det siste da det har vært en del kø her jeg bor pga vegarbeid. 
Aldri hatt slik type bil før, så aner ikke hvordan det skal være

Anonymkode: 7ebcc...95a

Billigste er vel først og fremst sjekke luftfilter, bensin eller diesel filter. Lugger og disse er tett. 

Det kan være noe som er løst, hvis det kun lugger i pådrag og ikke når du ruser bilen. 

Anonymkode: a2167...9cf

AnonymBruker

Samme skjedde med min gamle Peugeot 307 2007-modell, og til slutt ville den ikke starte. Da var det dieseltrykksensoren som sang på siste verset. Men det kan jo være mye forskjellig rart som gjør det, trenger ikke å være verre enn å skifte filter, som ab over påpeker. 

Anonymkode: 3db96...3bf

Annonse

AnonymBruker

det er ikke helt uvanlig at det oppleves som rykkete før momentomformeren låser seg (låser seg når farten blir høy nok, omtrent 10-20km/t). Dersom fordelingskassa er slitt vil du kjenne rykk og napp spesielt godt vel fullt gasspådrag.

Du kan jo høre med et verksted, de fleste tar nok ikke betalt for å ta en liten prøvtur for å utelukke feil.

Anonymkode: 98ab5...4c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...