AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #1 Skrevet 27. juni 2022 Jeg er visstnok under mistanke om det. Men jeg er livredd for hva som skje rom jeg får det i papirene. Mister jeg førerkortet? Mister jeg samtykkekompetansen? Blir jeg tvunget til å ha kontakt med helsevesenet? (jeg vil slutte etter jeg har fått hjelp med det jeg kom for) og vil dps da ha rett til å kontakte og snakke med foreldrene mine (selvom jeg er myndig og har nektet de det)? Anonymkode: 274fa...f82
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #3 Skrevet 27. juni 2022 Sofakona skrev (2 minutter siden): Hva slags diagnose? Angst? Depresjon? Psykosediagnose Anonymkode: 274fa...f82
Gjest Fiffle Skrevet 27. juni 2022 #4 Skrevet 27. juni 2022 (endret) Kan hende du mister førerkortet for en periode hvis du er veldig syk, men jeg tenker du skal se det positive i det. Da er det ikke trygt at du kjører bil verken for deg selv eller for andre trafikanter. Tenk om du kjørte på noen? Endret 24. juli 2022 av Fiffle Påstander jeg ikke kan stå inne for.
Sofakona Skrevet 27. juni 2022 #5 Skrevet 27. juni 2022 Jo men psyskoe brukes om en gruppe psykiske lidelser hvor fellestrekket er alvorlig forstyrret virkelighetsoppfatning. Psykoser omfatter lidelser i schizofrenispekteret, stemningslidelse med psykotiske symptomer; psykotisk depresjon og manisk psykose samt organiske psykoser. Psykosesymptomer kan være vanskelig å observere, særlig tidlig i forløpet. Denne teksten omfatter vesentlig psykose i schizofrenispekteret. har du alt?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #6 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er visstnok under mistanke om det. Men jeg er livredd for hva som skje rom jeg får det i papirene. Mister jeg førerkortet? Mister jeg samtykkekompetansen? Blir jeg tvunget til å ha kontakt med helsevesenet? (jeg vil slutte etter jeg har fått hjelp med det jeg kom for) og vil dps da ha rett til å kontakte og snakke med foreldrene mine (selvom jeg er myndig og har nektet de det)? Anonymkode: 274fa...f82 Så du vil slutte å få behandling etter at du har fått den behandlingen du får nå? Da frøken, implisitt så erkjenner du at du ikke er i stand til å ta de beste beslutninger for deg selv, så hvis du nekter fremtidig behandling, forutsatt at du er i pskose, da vil sannsynligheten for at du mister både førerkort og samtykkekompetansen øke betraktelig. Anonymkode: f10df...266
Humle Brumle Skrevet 27. juni 2022 #7 Skrevet 27. juni 2022 Jeg fikk en psykosediagnose for ikke så lenge siden.(schizofreni) Og selv om jeg var på tvang en stund ble jeg bedre med medisiner og er på frivillig nå. Jeg anbefaler å ta i mot all hjelpen du kan få. Jo raskere behandling jo bedre prognose. Føler med deg❤️ Masse lykke til.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #8 Skrevet 27. juni 2022 Jeg fikk også en psykosediagnose i voksen alder. Jeg mistet førerkortet en stund og ble tvangsmedisinert. Etter en stund kom jeg over på frivillig. Da syntes de jeg var så fin, at de trappet ned medisinene og avsluttet medisinering. For meg gikk det fort over, så jeg ble frisk igjen. Antagelig fordi jeg i utgangspunktet var i jobb, hadde familie og var velfungerende. Så det kan være en forbigående diagnose. Jeg fikk beskjed at 25% ble helt frisk igjen. Så for din del er det bra at du blir fanget opp fort, for da kan du bli fortere frisk igjen. Anonymkode: 3a0d1...6db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå