Gå til innhold

Vi dreit på leggen da vi bestilte billetter (glemte å sjekke inn håndbagasje) - hva gjør vi nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Og har vi noen rettigheter oppi denne situasjonen vi ikke vet om? 

Takk for alle svar.

Anonymkode: d3fad...1d2

Når dere har bestilt via en tredjepart, så får ikke Norwegian gjort noen endringer på billettene, selv om det er til deres eget flyselskap. Dette er grunnet avtalene de har med tredjepartene. Om de ikke lar dere endre dette, så må det gjøres på flyplassen ja. Vet ikke hva det koster, men er dyrere enn å bestille i forkant.

Ut fra det du skriver så har dere trolig ikke noe krav å rette mot Norwegian i alle fall.

Anonymkode: d9cac...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ts; Slå deg til ro med at dere fikser det på flyplassen. 

Anonymkode: 271e5...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flyselskapene har gjort sending av bagasje så dyrt at stadig flere har kun håndbagasje. Og da svarer selskapene med å krympe den du kan ha med ombord så mye at du til slutt blir tvunget til å sende. Det er plass til en langt større bagasje under setet enn de målene de oppgir for gratis bagasje. Det burde vært fritt frem å ta med ting det er plass til under setet. At de har begrenset hvor mye folk kan stappe i bagasjehyllen har jeg mer forståelse for.

Anonymkode: 8d147...acc

Gjelder det nedenfor oss som har bestilt via en annen side?

"Håndbagasje i bagasjehylla

Håndbagasje i bagasjehylla er tilgjengelig for kjøp via vår nettside for kunder som har LowFare-billett. Maks én per passasjer. 
Bagasjen kan ikke være større enn 55 x 40 x 23 cm og kan ikke veie mer enn 10 kg.

• Innenlandsflygninger: 50-100 NOK
  • Internasjonale flygninger: 70-100 NOK"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du sånn som sier "jaja, du skulle ikke gått på isen da, hvis du ikke ville brekke foten, alle vet at man kan brekke foten av sånt"? Tidenes snerpe, liksom. 

Folk som skylder på alle andre for sine egne problemer har godt av å høre at man må se innover. Når en bruker beskylder norwegian for å skjule slik informasjon så må det påpekes at det er ikke skjult. Andre flyselskaper kan man være enig om, men Norwegian er ganske klar på hva som er inkludert og ikke. 

Anonymkode: a83ec...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Gjelder det nedenfor oss som har bestilt via en annen side?

Nei, informasjon om priser på norwegian.no vil da ikke nødvendigvis stemme. Det er uansett andre priser på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ytterst sjelden. Jeg reiser MYE med dem. Ikke sett kontroll på et par år nå. Og når de først sjekker er det stort sett kofferter som er klart for store som stoppes. 

Da har du vært heldig, for denne "oppdateringen" er nyere enn et par år, jeg flyr en del jeg også og på de 4 gangene jeg har vært utenlands med Norwegian det siste halve året så har det blitt sjekket 3. Ved gaten, 500+ kr per håndbagasje som ikke er forhåndsbestilt/betalt. Det var 3-4 familier som måtte frem med kortet på nest siste flyvning til Tyskland for 2 uker siden. 

Anonymkode: 2356b...0dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Da har du vært heldig, for denne "oppdateringen" er nyere enn et par år, jeg flyr en del jeg også og på de 4 gangene jeg har vært utenlands med Norwegian det siste halve året så har det blitt sjekket 3. Ved gaten, 500+ kr per håndbagasje som ikke er forhåndsbestilt/betalt. Det var 3-4 familier som måtte frem med kortet på nest siste flyvning til Tyskland for 2 uker siden. 

Men garantert langt flere enn det som hadde bagasje over målene. De tar de mest opplagte de sjeldne gangene det er kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, i e-postbekreftelsen du fikk fra nettstedet du kjøpte fra, skal det egentlig høre med norwegians originale referansekode/nummer i tillegg til nettstedet der du kjøpte billetten sin "egen" kode. Jeg har tidligere brukt denne til å bestille bagasje fra Norwegian; kanskje du kan oppgi denne og få bestilt håndbagasje/innsjekket bagasje? Det er litt varierende om det går, ut i fra nettsiden du har handlet fra. Men er det virkelig slik at nettstedet ikke lar deg kjøpe tilleggsprodukter etter bestilling? Det er dårlig.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men garantert langt flere enn det som hadde bagasje over målene. De tar de mest opplagte de sjeldne gangene det er kontroll. 

De sjekker jo alle, når de først tar kontroll. Totalt sett sikkert mange av de som reiser, men når de tar runden på en flyvning så går de til samtlige som har billett før de begynner innsjekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):
  Skjul innhold

image.png.71f12e4f11830ad07d3ffd95f49df868.png

Får du det ikke med deg så er du blind. Det er så tydelig forklart. 

De bestilte jo ikke fra Norwegian sin nettside. 

Anonymkode: d788e...59a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De sjekker jo alle, når de først tar kontroll. Totalt sett sikkert mange av de som reiser, men når de tar runden på en flyvning så går de til samtlige som har billett før de begynner innsjekking.

Nei, jeg har så langt alltid blitt vinket forbi når de ser hvor lite jeg har, selv om jeg kanskje har vært et par cm og kg over. Forøvrig opplever jeg en forskjell i boardingen hjemme og ute, spesielt når de gjelder de idiotiske "boarding-gruppene" de har begynt med. Fra Gardermoen bruker de en evighet på boarding, og roper opp gruppe A og B et utall ganger før resten endelig en gang får lov å gå ombord. Mens i utlandet hender det ofte at de ignorerer de gruppene, eller bare gir de med forrang maks et minutt eller to på å gå ombord. Den gruppeboardingen har trolig bare blitt til fordi det er den eneste måten å kontrollere at folk som ikke har betalt for det ikke legger bagasje i hyllen. Og da stort sett fordi de kommer på så sent at det ikke er mer plass, ikke fordi noen sjekker det i selve flyet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet folk elsker å ha rett, og de vet alt og kan alt her i verden. Du ser dem i alle kommentarfelt. Håper du får fikset det, og kjedelig at de har gjort det sånn. Drit i alle surmeggene her som ikke har noe liv annet enn å slenge drit til folk som har gjort en uheldig feil. Det må være trist å være så douchebag. Litt slik som de som sitter i kommentarfeltene på fb og sier at de hadde 18% rente på 80-tallet og at det er bare tilpass til oss unge som får 2-3% rente, og at dette burde vi visst om blablabla. Så mange nedsnødde mennesker altså. 

Anonymkode: 7d63c...c3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, jeg har så langt alltid blitt vinket forbi når de ser hvor lite jeg har, selv om jeg kanskje har vært et par cm og kg over. Forøvrig opplever jeg en forskjell i boardingen hjemme og ute, spesielt når de gjelder de idiotiske "boarding-gruppene" de har begynt med. Fra Gardermoen bruker de en evighet på boarding, og roper opp gruppe A og B et utall ganger før resten endelig en gang får lov å gå ombord. Mens i utlandet hender det ofte at de ignorerer de gruppene, eller bare gir de med forrang maks et minutt eller to på å gå ombord. Den gruppeboardingen har trolig bare blitt til fordi det er den eneste måten å kontrollere at folk som ikke har betalt for det ikke legger bagasje i hyllen. Og da stort sett fordi de kommer på så sent at det ikke er mer plass, ikke fordi noen sjekker det i selve flyet. 

Det er forskjell på et par cm og kg over, og en hel ekstra håndbagasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

De sjekker jo alle, når de først tar kontroll. 

Det er avhengig av hva de har tid til. De har ikke mange ekstra minutter til overs i en sånn pre-flight check, og det er ikke bare å utsette take-off noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke mulig å legge inn reisen i norwegian appen med det referanse nummeret dere har fått og evnt legge til bagasje der? Eller er det kun innsjekket bagasje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du fått oppgitt booking referanse til Norwegian via Tripmonster? Isåfall kan du kanskje logge inn med den på norwegian og oppgradere? Vet ikke hvordan med er med norwegian for har ikke bestilt hos dem via andre selskap, men når jeg har brukt Ticket, gotogate etc og bestilt hos for eks Turkis Airlines så har jeg alltid pleid å kunne logge inn på nettsiden deres.

Anonymkode: 3ea78...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har gjort det samme, bare med en annen bookingside. Det var ingen annen løsning enn å sjekke inn bagasjen på flyplassen, kostet 25 pund per stk. Så det beste for dere er nok å dele innsjekket koffert. 

Anonymkode: 05522...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

7 hours ago, AnonymBruker said:

Har du fått oppgitt booking referanse til Norwegian via Tripmonster? Isåfall kan du kanskje logge inn med den på norwegian og oppgradere? Vet ikke hvordan med er med norwegian for har ikke bestilt hos dem via andre selskap, men når jeg har brukt Ticket, gotogate etc og bestilt hos for eks Turkis Airlines så har jeg alltid pleid å kunne logge inn på nettsiden deres.

Anonymkode: 3ea78...5ab

Vi prøvde dette, man kan ikke endre hos norwegians nettsider selv med bookingreferansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har gjort det samme, bare med en annen bookingside. Det var ingen annen løsning enn å sjekke inn bagasjen på flyplassen, kostet 25 pund per stk. Så det beste for dere er nok å dele innsjekket koffert. 

Da blir det sånn, 400 hver vei for én koffert. Jævla sure kroner, ass. Er jo så teit, også. Tripmonster kunne jo tjent penger på å la oss tilleggsbestille bagasje, nå går de rett til Norwegian. The capitalism doesn't even work.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så surt og rart. Fra Tripmonsters side, de ordlegger seg som at man skulle kunne etter bestille. Så skjønner at dere ble forvirret…

B05E10AD-A2A2-49D8-B5AE-0231D5A77AF2.png

Anonymkode: 1c8be...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...