Gå til innhold

Tips for ei som skal reise alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alder, interesser og fysikk spiller inn når man stiller et slikt spørsmål. 

Anonymkode: fd852...6b6

kvinne, 30 år, liker å svømme, god fysisk form men psyken går det dårligere med. Men den er dårlig uansett hvor jeg er, og det skal ikke stoppe meg i å oppleve ting 😅 utenifra ser jeg helt frisk ut. Mestringsfølelse hjelper 😊 Er veldig selvstendig og liker godt mitt eget selskap 

ts

Anonymkode: 050d4...cb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når jeg var i Kroatia hadde jeg passet og andreverdisaker i låst koffert på hotellrommet.

Anonymkode: 42747...d1f

Det var jo smart! 😊 mer tuklete å få opp og alt for stor til å klare snike vekk!  takk for råd!

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg bøker om du liker å lese. Jeg har også med meg bok på restaurant noen ganger om jeg spiser alene ;) Solkrem som er lett å spraye på ryggen kan være lurt (du får kjøpt slike som nærmest er å spraye på uten å måtte smøre noe særlig). Ørepropper/headsett til musikk? Gode sko om du vil gå deg en tur.

Behagelig tøy og bare nyt! Kos deg med en drink på stranda, bestill så mye mat du vil og ta med deg restene - digg lunsj dagen etterpå. 

Anonymkode: 9687e...d77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Passet er det absolutt siste jeg hadde lagt fra meg nå. Større verdisak enn både visakort og mobil slik situasjonen er nå. Og det er jo en grunn til at man har med ID, den bør ikke ligge igjen på hotellet.

Anonymkode: 5e6df...64e

Jeg forstår… men det er vell tryggere på hotell rommet enn alene ved basseng eller på stranda når jeg bader? 😕 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har med meg et sånt pengeskrin med lås på jeg, for sikkerhets skyld. Tror eeegentlig det er trygt uten,men er bare for å forhindre et eventuelt uhell. Blir så mye styr spesielt når man reiser alene.

Legger verdisaker jeg ikke trenger å ta med oppi der på stranda var jeg med en lommebok med cash bare

Hvis du har koffert med låsekode gjør det samme nytten..

Anonymkode: d42ef...c75

Takk for råd 😊

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne 36 og reiste mye alene i 20-årene. Mine tips er å holde deg der du ser andre turister er. Jeg snakket ofte med de jeg havnet ved siden av på flyet hvis de virket «normale» og informerte om at jeg reiser alene. Er greit å ha noen norske i området dersom det skjer noe. Lurt å spørre i resepsjonen om to nøkler slik at det ikke fremstår som at du er alene. Men granca er sikkert veldig trygt og mange nordmenn der☀️

Anonymkode: ea1af...ee6

Takk for råd 😊 smart det med to nøkler, men vil de ikke se at jeg er alene når jeg bestiller rom for 1 person?😳 Ja granca virker trygt, er derfor det er det første stedet jeg reiser alene 😊

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

kvinne, 30 år, liker å svømme, god fysisk form men psyken går det dårligere med. Men den er dårlig uansett hvor jeg er, og det skal ikke stoppe meg i å oppleve ting 😅 utenifra ser jeg helt frisk ut. Mestringsfølelse hjelper 😊 Er veldig selvstendig og liker godt mitt eget selskap 

ts

Hva legger du i at med psyken går det dårligere med? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta med deg bøker om du liker å lese. Jeg har også med meg bok på restaurant noen ganger om jeg spiser alene ;) Solkrem som er lett å spraye på ryggen kan være lurt (du får kjøpt slike som nærmest er å spraye på uten å måtte smøre noe særlig). Ørepropper/headsett til musikk? Gode sko om du vil gå deg en tur.

Behagelig tøy og bare nyt! Kos deg med en drink på stranda, bestill så mye mat du vil og ta med deg restene - digg lunsj dagen etterpå. 

Jeg har aldri lest noe særlig mye, men det høres jo veldig fint ut 😊 kanskje ta med meg et par lettleste som er fint å begynne med. Føler jo også at det ser mye bedre ut med en bok i hånda, enn å alltid se ut som en zombie med telefonen 😅 takk for gode råd 😊

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva legger du i at med psyken går det dårligere med? 

Kptsd 😅 Men det er ikke noe i en reise som er triggende for meg, det gjelder mer nære relasjoner 

ts

• Liker 1
Skrevet

Ts, jeg har vært mye på canariøyene, alene. Skjønner at du ikke har reist så mye utenfor Norges grenser. Bare bruk din norske fornuft. Spanjolene er fine folk. Kos deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (5 minutter siden):

Ts, jeg har vært mye på canariøyene, alene. Skjønner at du ikke har reist så mye utenfor Norges grenser. Bare bruk din norske fornuft. Spanjolene er fine folk. Kos deg. 

Godt å høre! Takk ☺️
ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har aldri lest noe særlig mye, men det høres jo veldig fint ut 😊 kanskje ta med meg et par lettleste som er fint å begynne med. Føler jo også at det ser mye bedre ut med en bok i hånda, enn å alltid se ut som en zombie med telefonen 😅 takk for gode råd 😊

ts

😅 spør i bokhandelen etter tips. Det fins jo masse krimbøker som man kommer fort inn i. Evt leste jeg en serie av Katrine Wessel Aas- den var veldig fin. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk tlf nr til sin far hvis du blir stuck et sted! Yepp det ble jeg 🙆‍♀️

Anonymkode: 1211f...6f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja det er faktisk lurt, eller skriv ned viktige telefonnr i tilfelle du mister telefonen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

😅 spør i bokhandelen etter tips. Det fins jo masse krimbøker som man kommer fort inn i. Evt leste jeg en serie av Katrine Wessel Aas- den var veldig fin. 

Det skal jeg gjøre 😄 takk! 😊

ts

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja det er faktisk lurt, eller skriv ned viktige telefonnr i tilfelle du mister telefonen 

Ja det er faktisk veldig smart! Telefonen min røk for et par uker siden, og da fikk jeg kjenne på at jeg ikke har pugget noen numre 😅 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist mye alene (K55) og man kommer langt med sunn fornuft. Ha kontroll på pass, kort og telefon. Jeg låser inn passet i kofferten på rommet. Har med 2 kredittkort som holdes adskilt.

Ikke drikk for mye, ikke vas rundt i folketomme gater natterstid. Ikke gå rundt i din egen verden, vær obs på hva som skjer rundt deg.

Pass på drikken din (vet det er mulig å få tak i sånne «strips» som man kan bruke for å sjekke om noen har hatt noe i drikken din). 

Ønsker deg en fin tur 😊 

Anonymkode: 7dabe...676

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har reist mye alene (K55) og man kommer langt med sunn fornuft. Ha kontroll på pass, kort og telefon. Jeg låser inn passet i kofferten på rommet. Har med 2 kredittkort som holdes adskilt.

Ikke drikk for mye, ikke vas rundt i folketomme gater natterstid. Ikke gå rundt i din egen verden, vær obs på hva som skjer rundt deg.

Pass på drikken din (vet det er mulig å få tak i sånne «strips» som man kan bruke for å sjekke om noen har hatt noe i drikken din). 

Ønsker deg en fin tur 😊 

Anonymkode: 7dabe...676

Takk for råd 😄 2 kredittkort, den var ny men også veldig smart! Blitt veldig vanskelig om jeg hadde mistet det eneste kortet jeg hadde med 😅

ts

• Liker 1
Skrevet

Tips når du skal bade, kjøp en sånn; 

Screenshot_20220627-204858.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...